Σάββατο 5 Μαρτίου 2016

Η δεύτερη μεγάλη ντροπή



ΑΠΟ ΤΟ ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ- ΑΜΥΓΔΑΛΕΖΑ  
Του ΠΕΤΡΟΥ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ  
Επιχειρώντας να δικαιολογήσουν- όχι τόσο στο λαό, όσο στον ευατό τους- τη συνθηκολόγηση του περασμένου Ιουλίου, κάποιοι παλιοί μας σύντροφοι, που επέλεξαν να μείνουν στο ΣΥΡΙΖΑ και να στηρίξουν τον Αλέξη Τσίπρα, επέμεναν ότι το τρίτο μνημόνιο ήταν κάτι σαν οικονομικό ΜπρεστΛιτόσφκ. (Ιερόσυλη σύγκριση, αλλά όπως έλεγε και ο Χέγκελ, για όλα τα πράγματα υπάρχουν επιχειρήματα). Πιστεύοντας όχι αυτό που βρισκόταν μπροστά στα μάτια τους, αλλά εκείνο που ήθελαν σώνει και καλά να πιστέψουν (όνειρο ζω, μη με ξυπνάτε...) επέμεναν ότι επρόκειτο για μια προσωρινήαναγκαστική- λόγω ανωτέρας βίας-συνθηκολόγηση, αποκλειστικά στο οικονομικό πεδίο, που εξασφάλιζε την επιβίωση της “αριστερής κυβέρνησης” και το κέρδισμα χρόνου για μια μελλοντική ανασύνταξη και αντεπίθεση. Στο ενδιάμεσο, αυτή η κυβέρνηση θα είχε τη δυνατότητα, υποτίθεται, να μείνει πιστή στις αριστερές αξίες της σε άλλα, σημαντικά πεδία, πέραν της οικονομίας, όπως εκείνα της δημοκρατίας, των δικαιωμάτων και τηςεξωτερικής πολιτικής.
Το χθεσινό, κοινό ανακοινωθέν των πολιτικών αρχηγών (πλην ΚΚΕ), μετά την αξιοθρήνητη σύναξηστο προεδρικό μέγαρο, διαλύει κάθε αυταπάτη, τουλάχιστον στη συνείδηση όσων εξακολουθούν να κατοικούν στον πλανήτη Γη. Ο Αλέξης Τσίπρας δεν είχε κανένα πρόβλημα να συμφωνήσει με τονΚυριάκο Μητσοτάκη και την υπόλοιπη “τρόικα εσωτερικού” πάνω σε μια επονείδιστη, δήθεν “εθνική” γραμμή αναφορικά με το δράμα των προσφύγων. Οι νεομνημονιακοί και παλαιομνημονιακοί ηγέτες, που καταδίκαζαν στο πυρ το εξώτερο όσους μιλούσαν για “Σχέδιο Β” απέναντι στον οικονομικό εκβιασμό της ευρωζώνης, αποδέχθηκαν πλήρως το “Σχέδιο Β” που είχαν συνομολογήσει πριν από αυτούς, γι αυτούς, η κ. Μέρκελ με τον κ. Ερντογάν για το προσφυγικό. Ένα ολέθριο “Σχέδιο Β” που θεωρεί τετελεσμένο γεγονός το κλείσιμο των συνόρων και τη μετατροπή της Ελλάδας (όπως και της Τουρκίας) σε ένα απέραντο στρατόπεδο συγκέντρωσης προσφύγων, όπως προκλητικά προείπε ο πρωθυπουργός της Σλοβακίας, για τον οποίο η χώρα μας οφείλει να γίνει “Ιφιγένεια” και να θυσιαστείπρος όφελος της Ε.Ε.
Ότι οι πολιτικοί αρχηγοί αποδέχθηκαν αυτό το ρόλο φαίνεται ξεκάθαρα από το γεγονός ότι δεν υπάρχει ούτε μία λέξη στο κοινό ανακοινωθέν που να ζητά το άμεσο άνοιγμα των συνόρων. Όπως δεν υπάρχει λέξη για την ανάγκη να εφαρμοστεί η συνθήκη των Ηνωμένων Εθνών, του 1951, για τους πρόσφυγες, να πέσουν όλοι οι φράκτες και να επιβληθούν κυρώσεις στις χώρες εκείνες (Αυστρία, ομάδα ΒίζενγκραντΠΓΔΜ) που πήραν τις γνωστές, μονομερείς αποφάσεις.

Η ωμή αλήθεια των αριθμών στην Attica bank – ΤΣΜΕΔΕ ζημίες -267 εκ



Από το www.bankingnews.gr


Το βασικό επιχείρημα της Attica bank ότι οι μέτοχοι της έχουν υποστεί τις λιγότερες ζημίες καταρρίπτεται.
Εδώ και πολύ καιρό και δυστυχώς πριν την έναρξη της αύξησης κεφαλαίου αλλά και κατά την διάρκεια της αύξησης κεφαλαίου το bankingnews.gr είχε προειδοποιήσει ότι η τιμή της αύξησης κεφαλαίου της Attica bank στα 0,30 ευρώ ήταν ακραία υπερτιμημένη.
Προειδοποιούσαμε ότι θα χαθούν σημαντικά κεφάλαια από τους συμμετέχοντες επενδυτές - μετόχους ή τους δυνητικούς όχι γιατί είχαμε την εμμονή όπως «εμμονικά» επιμένει η Attica bank αλλά γιατί είναι αδιανόητο να γνωρίζεις τι δυνητικά μπορεί να συμβεί και να μην κάνεις το καθήκον σου. 
Θα θυμάστε όσοι παρακολουθείτε το bankingnews τις αναφορές για το ακραίο P/BV θυμίζουμε ότι η Attica bank είχε τιμή προς λογιστική αξία με βάση την τιμή της αύξησης 0,88 όταν οι 5 μεγαλύτερες τράπεζες της Ευρώπης με ενεργητικό 1,5 τρισεκ κάποιες εξ αυτών είχαν 0,65 και οι 4 ελληνικές συστημικές 0,30.
Ήταν πιο πιθανό να ανατείλει ο ήλιος από την δύση παρά να πέσουμε έξω στην εκτίμηση μας ότι η μετοχή της Attica bank θα καταρρεύσει κυρίως γιατί η τιμή της ΑΜΚ ήταν ακραία υπερτιμημένη. 
Με αυτή την βεβαιότητα εδώ και μήνες προειδοποιούσαμε.
Έγιναν πολλά, μας κατηγόρησαν ότι εξυπηρετούμε αλλότρια σχέδια.
Ζητήσαμε να μας αποκαλύψουν τα αλλότρια σχέδια αλλά ακόμη περιμένουμε απαντήσεις. 
Μας συκοφάντησε το σύστημα Μουσσά της Attica bank, ζητήσαμε εξηγήσεις αν η διοίκηση γνώριζε για τις απειλές κατά του bankingnews και ακόμη περιμένουμε απάντηση.
Όμως η Attica bank μας έστειλε εξώδικο επειδή προειδοποιούσαμε ότι η μετοχή θα καταρρεύσει, επειδή τονίζαμε ότι η κυβέρνηση κινήθηκε κατά τρόπο παράτυπο επηρεάζοντας τις διοικήσεις ΔΕΚΟ και Ταμείων, μας μέμφεται ακόμη επειδή ασκήσαμε κριτική στον υπουργό Σπίρτζη γιατί φερόταν να είχε εμπλακεί ενεργά στην ανακεφαλαιοποίηση της Attica bank και άλλα.. 
Η αξιοπιστία μετριέται εκ του αποτελέσματος και όχι από γενικές προθέσεις. 
Οι προειδοποιήσεις του bankingnews ήσαν αληθινές;
Το ΤΣΜΕΔΕ επένδυσε 382 εκατ και η αξία αυτής της επένδυσης είναι στις 3 Μαρτίου του 2016 περί τα 115 εκατ ευρώ.
Αν μάλιστα συμπεριλάβουμε στο ΤΣΜΕΔΕ και τις παρελθούσες ζημίες περί τα -370 με -400 εκατ τότε οι ζημίες μετεξελίσσονται σε χάος φθάνουν τα -650 εκατ ευρώ. 
Το ΤΣΜΕΔΕ εμφανίζει λογιστικές ζημίες -267 εκατ. ενώ επένδυσε 382 εκατ. 
Η ΕΥΔΑΠ εμφανίζει λογιστικές ζημίες -14 εκατ ενώ επένδυσε 20 εκατ.
Το ΤΑΠΙΛΤΑΤ εμφανίζει λογιστικές ζημίες -38,2 εκατ ενώ επένδυσε 55 εκατ ευρώ. 
Η Attica bank υποστηρίζει ότι οι ζημίες αυτές είναι λιγότερες έναντι άλλων μετόχων.

Κατασχέσεις - εξπρές στα περιουσιακά στοιχεία οφειλετών στα Ταμεία

Του Γιώργου Γάτου από εδώΧιλιάδες μηχανικών και επιστημόνων έχουν μεγάλες οφειλές στο ΤΣΜΕΔΕ λόγω ανεργίας και εξωφρενικών εισφορών. Με τους αγώνες μας τουλάχιστον μέχρι σήμερα παγώσαμε τις κατασχέσεις, φαίνεται ότι η "κυβέρνηση της αριστεράς", θα υλοποιήσει ότι δεν τόλμησαν ΠΑΣΟΚ-ΝΔ, δηλαδή ΚΕΑΟ και κατασχέσεις...

Επιπλέον έσοδα 750 εκατ. ευρώ από το...κυνήγι οφειλετών με υψηλά χρέη και περιουσία και άλλα 400 εκατ. ευρώ από το Ασφαλιστικό Κεφάλαιο Αλληλεγγύης Γενεών (τον «κουμπαρά» των εισφορών των συνταξιούχων), σχεδιάζει να «καλύψει» το υπουργείο Εργασίας, μέρος των ελλειμμάτων των Ταμείων το 2016.

Το στόχο για την είσπραξη συνολικά 1,150 δισ. ευρώ, θέτουν το Κέντρο Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών (ΚΕΑΟ) και η ηγεσία του υπουργείου, με σχετική απόφαση που υπέγραψε χθες ο Γ. Κατρούγκαλος για την ενίσχυση ελλειμματικών ταμείων κύριας ασφάλισης (κυρίως ΙΚΑ και ΟΑΕΕ).

Οφειλές 15,3 δισ. ευρώ 
Με βάση το επιχειρησιακό σχέδιο του ΚΕΑΟ, οι εισπράξεις από ληξιπρόθεσμες οφειλές θα είναι 750 εκατ. ευρώ έναντι 632,8 εκατ. ευρώ που εισπράχθηκαν το 2015, των 333,2 εκατ. ευρώ το 2014 και των 25,2 εκατ. ευρώ το 2013 (πρώτος χρόνος λειτουργίας του). Σύμφωνα με το επιχειρησιακό σχέδιο το 2016, θα ακολουθηθεί «διαδικασία μαζικής παραγωγής πράξεων αναγκαστικής εκτέλεσης μέσω νέας αυτοματοποιημένης προγραμματιστικής ροής, η οποία θα σταθμίζει και θα ελέγχει παραμέτρους, όπως π.χ. η καταβολή ποσών έναντι οφειλής, επίδοση της ατομικής ειδοποίησης, υπαγωγή οφειλετών σε ρύθμιση, απώλεια της ρύθμισης κ.λ.π». Το μέτρο εκτιμάται ότι θα αποδώσει καλύτερα αποτελέσματα από πλευράς εισπραξιμότητας, καθώς, όπως τονίζεται, «η δέσμευση περιουσιακών στοιχείων που η χρησιμότητά τους συναρτάται άμεσα με την άσκηση της επαγγελματικής του δραστηριότητας ή και την ατομική ή οικογενειακή ιδιοκτησιακή κατάσταση αποτελεί μέσο πίεσης προς τον οφειλέτη». Να σημειωθεί ότι σε σύνολο 15,3 δισ. ευρώ που είναι οι οφειλές οι οποίες έχουν «μεταφερθεί» στο ΚΕΑΟ, το 2015 ελήφθησαν μέτρα για την αναγκαστική είσπραξη 6,2 δισ. ευρώ...Μεγάλο μέρος των χρεών, ωστόσο, δεν θεωρείται ότι μπορεί να εισπραχθεί.

Στα μέτρα που θα ληφθούν για την αύξηση των εισπράξεων περιλαμβάνονται ακόμη:

• Η διεκδίκηση «νέων» οφειλών, κατά προτεραιότητα, «διότι εμφανίζουν υψηλότερη εισπραξιμότητα».

• Η μαζικότερη επιβολή κατασχετηρίων εις χείρας τραπεζών με ηλεκτρονικό τρόπο (5,5 εκατ. ευρώ εισπράχθηκαν τον Ιανουάριο και το Φεβρουάριο).Στο στόχαστρο θα είναι οφειλέτες που δεν υπάγονται σε ρυθμίσεις ή τις «χάνουν».

• Η επικαροποίηση του μητρώου οφειλετών μέσω διασταυρώσεων με τα στοιχεία που τηρούνται σε άλλες υπηρεσίες (Γ.Γ.Π.Σ., Ελληνική Αστυνομία, ΗΔΙΚΑ).

Πέντε απειλές
Το ΚΕΑΟ εντοπίζει πέντε απειλές στη «μάχη» για την αύξηση των εισπράξεων: Την οικονομική κρίση και την επακόλουθη αδυναμία των οφειλετών να ανταποκριθούν στις πληρωμές, την απουσία απ' ευθείας διασύνδεσης με τη ΓΓΠΣ για την πρόσβαση στα περιουσιακά στοιχεία των οφειλετών, τους ελλιπείς μηχανισμούς ελέγχου της εισφοροδιαφυγής από τα Ταμεία, το ασταθές πλαίσιο διακανονισμού των οφειλών και την περιορισμένη εξοικείωση των οφειλετών στη χρήση των ηλεκτρονικών υπηρεσιών.

Παρασκευή 4 Μαρτίου 2016

3 Χρόνια ΒΙΟ.ΜΕ. – Ξεκίνησε η λειτουργία του e-shop του αυτοδιαχεριζόμενου εργοστάσιου.




Η ΒΙΟ.ΜΕ, το πρώτο ανακτημένο από τους εργαζόμενούς του και αυτοδιαχεριζόμενο εργοστάσιο στην Ελλάδα, έκλεισε τρία χρόνια λειτουργίας και τα γιόρτασε με μια ανοιχτή εκδήλωση όπου συμμετείχαν εκατοντάδες πολίτες.

Εν αναμονή του αναγκαίου νέου θεσμικού πλαισίου για τις πτωχευμένες επιχειρήσεις που να νομιμοποιεί την αυτοδιαχείρισή τους από τους εργαζόμενους, και ενώ οι πλειστηριασμοί απειλούν το εγχείρημα, η συνέλευση των εργαζομένων επανέλαβε την απόφασή τους να ενταθεί η μάχη για να υπάρξει επιτέλους μια de facto λύση.

Μπαίνοντας πλέον σε μια καινούρια φάση,η συνέλευση του Σωματείου Εργαζομένων της ΒΙΟ.ΜΕ, που πλέον αποτελεί ΚΟΙΝΣΕΠ (Κοινωνική Συνεταιριστική Επιχείρηση), έθεσε νέους οικονομικούς στόχους: ανάμεσα στα άλλα την αγορά φορτηγού για την άμεση μεταφορά των προϊόντων τους στα παζάρια, τη διάθεση μέρους των εσόδων για τη στήριξη της προηγούμενης παραγωγής δομικών υλικών που γινόταν στο εργοστάσιο, ενώ ήδη άρχισε να λειτουργεί πιλοτικά από τα μέσα Φεβρουαρίου, διαδικτυακή πλατφόρμα παραγγελιών με δυνατότητα αποστολής σε όλη την Ελλάδα.

Για ενημέρωση και παραγγελίες στο ΒΙΟΜΕ Συνεργατική Eshop.

Η αδήλωτη εργασία εντοπίζεται αλλά δεν τιμωρείται


Μόλις ένα στα πέντε πρόστιμα που επιβάλλονται από το Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας (ΣΕΠΕ) καταβάλλονται, με αποτέλεσμα το φαινόμενο, το οποίο δρα υπονομευτικά σε εργαζομένους, ασφαλιστικά ταμεία και υγιείς επιχειρήσεις, να προσλαμβάνει ολοένα και πιο ανησυχητικές διαστάσεις. Τα τελευταία στοιχεία του συστήματος «Αρτεμις» του υπουργείου Εργασίας είναι αποκαλυπτικά καθώς δείχνουν πως, παρά το γεγονός ότι οι έλεγχοι είναι δειγματοληπτικοί και κατά συνέπεια δεν αποτυπώνουν το μέγεθος του προβλήματος, μέσα σε 11 μήνες (Ιανουάριος - Νοέμβριος 2015) επιβλήθηκαν 97,8 εκατ. ευρώ πρόστιμα μόνο για ανασφάλιστη εργασία. Από αυτά, εκτιμάται ότι πληρώθηκε μόλις το 20%, περίπου 19,5 εκατ. ευρώ, και μάλιστα με έκπτωση 30% (για επιτόπιες πληρωμές). Στα ταμεία του Δημοσίου, δηλαδή, μπήκαν περίπου 15 εκατ. ευρώ. Μάλιστα, την ώρα που η αδήλωτη και ανασφάλιστη εργασία λειτουργεί στην Ελλάδα της κρίσης ως μια δευτερεύουσα, εξίσου ισχυρή και πλήρως ανταγωνιστική αγορά εργασίας, το ΣΕΠΕ, όπως αποκάλυψε η «Κ», εξετάζει το ενδεχόμενο να μειώσει δραματικά τα πρόστιμα από 10.550 ευρώ ανά ανασφάλιστο, υπό προϋποθέσεις, σε 3.500 ευρώ. Στην πρόταση αντιδρούν οι θεσμοί, καθώς θεωρούν πως οι Ελληνες εργοδότες επιλέγουν την αδήλωτη εργασία, παρά τα πρόστιμα και τις κυρώσεις, επειδή σε βάθος χρόνου αυτή η επιλογή τούς κοστίζει φθηνότερα, λόγω των αραιών ελέγχων και του μικρού πρακτικά κινδύνου τιμωρίας. Για τον λόγο αυτό δε, προτείνουν διπλασιασμό των προστίμων.

Οι ειδικοί κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου, εκτιμώντας ότι η πραγματική ανασφάλιστη και αδήλωτη εργασία ξεπερνά το 25%. Απλώς, το τελευταίο διάστημα παρουσιάζεται μειωμένη η καταγεγραμμένη αδήλωτη εργασία στο 16,5% για το ενδεκάμηνο Ιανουαρίου - Νοεμβρίου του 2015, εξαιτίας της αλματώδους αύξησης της μερικής και εκ περιτροπής απασχόλησης, καθώς πολλές επιχειρήσεις, προκειμένου να αποφύγουν τα πρόστιμα, προβαίνουν μεν στη δήλωση των εργαζομένων, αλλά δεν δηλώνουν τις πραγματικές ώρες εργασίας και, συνακολούθως, τις καταβλητέες αποδοχές, με σοβαρότατες συνέπειες και στα οικονομικά των ασφαλιστικών ταμείων. Εκτιμάται ότι, κάθε χρόνο, μόνο το ΙΚΑ χάνει περί τα 5 δισ. ευρώ από την ανασφάλιστη εργασία.

Ελεγχοι

ΕΜΔΥΔΑΣ: Αλληλεγγύη στους διωκόμενους συμπολίτες μας, φοιτητές και εργαζομένους της Σύρου

Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ. ΑΤΤΙΚΗΣ
ΕΝΩΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ
ΑΧ. ΠΑΡΑΣΧΟΥ 98-100,  114 75  ΑΘΗΝΑ
ΤΗΛ:210 64.64.282           FAX:210 64.61.296  e-mail: emdydasattikis@tee.gr URL: www.emdydas-attikis.gr
Αθήνα, 3 Μαρτίου 2016
Αρ. Πρωτ. : 4267

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Η ΕΜΔΥΔΑΣ Αττικής προκυρήσει στάση εργασία τη Δευτέρα 7 Μαρτίου 2016 από 08:00-11:00πμ, για τα μέλη της στις Κυκλάδες, ώστε να λάβουν μέρος στη συγκέντρωση αλληλεγγύης σε διωκόμενους συμπολίτες μας για κινητοποιήσεις διαμαρτυρίας το Μάρτη του 2011.

Προσυπογράφουμε και στηρίζουμε τη σχετική ανακοίνωση του τμήματος Κυκλάδων της ΕΜΔΥΔΑΣ Αττικής και καλούμε τη δικαιοσύνη να παύσει οποιαδήποτε ποινική δίωξη.


Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ. ΑΤΤΙΚΗΣ
ΤΜΗΜΑ ΚΥΚΛΑΔΩΝ
ΕΝΩΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ
emdydas-cyclades@blogspot.gr

Πλατεία Λαϊκής Κυριαρχίας, 84100 Ερμούπολη Σύρος
τηλ:2281362730 fax:22810-84124 e-mail:emdydas.cyc@gmail.com
Ερμούπολη, 01-03-2016
ΑΠ: 403
ΠΡΟΣ: ΕΜΔΥΔΑΣ Αττικής


Θέμα:



Καταγγελία των διώξεων συμπολιτών μας για τη συμμετοχή τους σε διαδήλωση κατά την επίσκεψη Παπανδρέου τον Μάρτιο 2011 - Στάση εργασίας για τις Κυκλάδες την Δευτέρα 07-03-2016.

Το Τμήμα Κυκλάδων της ΕΜΔΥΔΑΣ Αττικής καταγγέλλει την ποινική δίωξη συμπολιτών μας, οι οποίοι συμμετείχαν μαζικά με την υπόλοιπη κοινωνία ,στις κινητοποιήσεις διαμαρτυρίας στις πολιτικές εξαθλίωσης του λαού μας, όπως αυτές εκφραζόταν κατά την επίσκεψη του τότε πρωθυπουργού στην Σύρο, τον Μάρτιο του 2011.

Είμαστε αντίθετοι σε κάθε προσπάθεια ποινικοποίησης των κοινωνικών αγώνων και της συρρίκνωσης των δημοκρατικών δικαιωμάτων μας, ιδιαίτερα σε μία εποχή που το σύνολο της κοινωνίας βάλλεται από τις βάρβαρες μνημονιακές πολιτικές.

Για τους λόγους αυτούς, δηλώνουμε έμπρακτα την αλληλεγγύη μας στους διωκόμενους συμπολίτες μας, φοιτητές και εργαζομένους της Σύρου και καλούμε τη δικαιοσύνη να σταματήσει οποιαδήποτε ποινική δίωξη εναντίον τους και σας καλούμε να προκηρύξετε στάση εργασίας για τις Κυκλάδες

Συμμετέχουμε στην στάση εργασίας της ΕΜΔΥΔΑΣ Αττικής, από 08:00 – 11.00 τη Δευτέρα 7 Μαρτίου 2016, ώστε τα μέλη μας να λάβουν μέρος στη συγκέντρωση αλληλεγγύης στους διωκόμενους συμπολίτες μας.

Για τη Διοικούσα Επιτροπή του Τμήματος Κυκλάδων

Ο Πρόεδρος

Ο Γραμματέας

Τ.Υ.

Τ.Υ.
Γιολδάσης Κωνσταντίνος
Διακοδημητρίου Δαβίδ
Πολιτικός Μηχανικός
Πολιτικός Μηχανικός


Σταματήστε το οικολογικό και οικονομικό σκάνδαλο στο Γραμματικό του Δ. Μαραθώνα!



ΛΕΜΕ ΟΧΙ ΣΤΟ ΣΚΑΝΔΑΛΟ ΧΥΤΑ – ΧΥΤΥ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΟΥ! 

Το οικολογικό έγκλημα που διαπράττεται στο Γραμματικό Μαραθώνα, αποτελεί οικολογική βόμβα για όλη την Αττική και τους κατοίκους της!

Ένα έργο, που γίνεται με διαδοχικές παρανομίες από τη χωροθέτησή του έως την κατασκευή του. 

Βρίσκεται πάνω σε ρέμα το οποίο εκβάλει στον Ευβοϊκό κόλπο, γεγονός που απαγορεύει την κατασκευή του από την νομοθεσία και ταυτόχρονα είναι δίπλα στην παραλία και πάνω στο ενεργό σεισμικό ρήγμα του Ωρωπού.

Βρίσκεται δίπλα από τις πηγές, που υπάρχουν στην περιοχή και μια ανάσα από τη λίμνη του Μαραθώνα, που αποτελεί μέρος της ύδρευσης της Αττικής.

- Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στην Έκθεσή του επισήμανε, ότι η χωροθέτησηείναι προβληματική, καθώς συνεπάγεται κινδύνους ρύπανσης των υδάτων (υπόγειων και επιφανειακών, σε κοιλάδες, ποτάμια και θάλασσα) και ότι τα γεωλογικά χαρακτηριστικά στο Γραμματικό δεν είναι κατάλληλα, λόγω αστάθειας και/ ή υδατοπερατότητας του εδάφους».

- Οι Επιθεωρητές Περιβάλλοντος (τελική έκθεση ΥΠΕΚΑ) επιβεβαιώνουν ότι το ο ΧΥΤΥ Γραμματικού εγκυμονεί κινδύνους για τον υδροφόρο ορίζοντα και κατασκευάζεται πάνω σε ρέμα, κατά παράβαση της νομοθεσίας αλλά και των κριτηρίων χωροθέτησης, γεγονός που καθιστά το έργο εξαιρετικά επικίνδυνο για το περιβάλλον.

Το έργο θα μολύνει το νερό, τις παραλίες και την ατμόσφαιρα. 

Ήδη καταστράφηκε οικολογικά η δυτική Αττική.
Σειρά έχει τώρα η Βορειοανατολική;

Τα καταστροφικά για την υγεία "στραγγίσματα", που θα περνούν από το χώρο του ΧΥΤΥ στο υπέδαφος, θα καταλήγουν στις πηγές υδροδότησής μας, στη Λίμνη του Μαραθώνα, αλλά και στον Ευβοϊκό, ενώ τα θαλάσσια ρεύματα θα τα μεταφέρουν από τους Αγ. Αποστόλους Καλάμου μέχρι τη Ραφήνα, μολύνοντας όλη τη θάλασσα και τις παραλίες.

Πέμπτη 3 Μαρτίου 2016

Ο δημόσιος χώρος των πόλεων - Το Ξενία και το Κάστρο της Άρτας


Γράφει η ΒΑΣΩ ΑΜΠΕΛΟΓΙΑΝΝΗ* από εδώ

Τι είναι δημόσιος χώρος σε μια πόλη; Τι είναι δημόσιος χώρος στην πόλη μας; Είναι οι δρόμοι, τα πεζοδρόμια, οι πλατείες και τα πάρκα -που δεν υπάρχουν- μόνο;
« Ο δημόσιος χώρος, μαζί με τους κοινωνικούς θεσμούς και τις κοινωνικές σχέσεις που προσδιορίζονται και συγκροτούνται μέσα σ΄αυτόν, συνθέτει τη δημόσια σφαίρα, όπου διαμορφώνονται ατομικές και συλλογικές ταυτότητες και τα χαρακτηριστικά της ιδιότητας του πολίτη: αυτονομία, ισότητα, δημοκρατική παρουσία, αντιπροσώπευση, πρόσβαση σε πόρους και αγαθά και σε μια σειρά από δικαιώματα» λέει ένας σύγχρονος ορισμός.. Ο δημόσιος αστικός χώρος και η μορφή του αποτελούν τον καθρέφτη της κοινωνικής σύστασης της πόλης και των σχέσεων μεταξύ των κατοίκων της, « οι δημόσιοι χώροι είναι ένα παράθυρο στην ψυχή της πόλης» λέει ένας άλλος ορισμός. 
Ο δημόσιος χώρος είναι ένα πλέγμα περιοχών που παρέχουν τον χώρο της ελεύθερης κίνησης, της εργασίας, της συναναστροφής, της ανάμειξης των ανθρώπων της πόλης, είναι ο χώρος μέσα στον οποίο κάθε άνθρωπος μπορεί να ασκήσει ελεύθερα τα δικαιώματα του και τις πολιτιστικές του καταβολές αλλά και να κάνει χρήση του δημόσιο λόγου. Από την άλλη ο ιδιωτικός χώρος του κάθε ανθρώπου είναι ο στενός χώρος του σπιτιού του και του ιδιωτικού του βίου. Η σχέση μεταξύ του δημόσιου και του ιδιωτικού χώρου είναι δυναμική και ιστορικά και κοινωνιολογικά αλλάζει και διαμορφώνεται και από τις γενικότερες οικονομικές και πολιτικές συνθήκες. Η μεγαλύτερη αλλαγή που συντελέστηκε στο πρόσφατο κοινωνιολογικά παρελθόν σε αυτή την σχέση είναι αποτέλεσμα του βιομηχανικού καπιταλισμού του 19ου αιώνα. Από εκεί και μετά άλλαξε ριζικά η εικόνα των πόλεων και οι πιέσεις για ιδιωτικοποίηση των δημόσιων χώρων από την αστική κοινωνία του 19ου αιώνα ήταν τέτοιες που ανέτρεψαν και την μέχρι τότε ισορροπία μεταξύ δημόσιας και ιδιωτικής ζωής.
Στην σημερινή εποχή αυτή η σχέση δημόσιου – ιδιωτικού χώρου γίνεται ακόμη πιο ρευστή. Η παγκοσμιοποίηση, η στροφή του δυτικού κόσμου από τον Κευνσιανισμό στον Μονεταρισμό, η κατευθυνόμενη επικράτηση του νεοφιλελευθερισμού και του δόγματος Θάτσερ σαν τον μόνο δυνατό τρόπο ανάπτυξης, η τεράστια κι ίσως και μη αναστρέψιμη διεύρυνση του χάσματος μεταξύ φτωχών και πλουσίων, η κοινωνία των 2/3 (που τώρα πια ίσως και να είναι κοινωνία του 1/3), οι όλο και μεγαλύτερης έντασης κοινωνικές αντιθέσεις, η κοινωνική ανασφάλεια κι ο ανατροφοδοτούμενος φόβος κυρίως λόγω της μεγάλης εισροής μεταναστευτικών ρευμάτων στις χώρες της παραδοσιακής «δύσης» είναι παράγοντες που παίζουν καθοριστικό ρόλο στην έξαρση του φαινομένου της ιδιωτικοποίησης των δημόσιων χώρων -η οποία πλέον ντύνεται και «ιδεολογικό» μανδύα- και της μετατροπής των δημόσιων αγαθών σε ιδιωτικά.

Κριτική του νέου, προς διαβούλευση, ΠΔ για τον Κυπαρισσιακό κόλπο

Ελένη Πορτάλιου 



Α. Το καλοκαίρι του 2014 δόθηκε σε δημόσια διαβούλευση ο «Φάκελος ανακοίνωσης και δημοσιοποίησης σχεδίου προεδρικού διατάγματος» που αφορά στην πολιτική και το συναφές θεσμικό πλαίσιο προστασίας στη διευρυμένη περιοχή Natura 2000 του Κυπαρισσιακού Κόλπου.

Πρό­κει­ται για τις χα­ρα­κτη­ρι­σμέ­νες πε­ριο­χές Natura GR2330005 : θίνες και πα­ρα­λια­κό Δάσος Ζα­χά­ρως, Λίμνη Καϊ­ά­φα, Στρο­φυ­λιά, Κα­κό­βα­τος, GR2330008 : θα­λάσ­σια πε­ριο­χή Κόλ­που Κυ­πα­ρισ­σί­ας από Ακρ. Κα­τά­κο­λο έως Κυ­πα­ρισ­σία, και GR2550005 : θίνες Κυ­πα­ρισ­σί­ας από Νε­ο­χώ­ρι έως Κυ­πα­ρισ­σία. Σ’ αυτές προ­στί­θε­νται γειτ­νιά­ζο­ντα τμή­μα­τα που είναι από οι­κο­λο­γι­κή άποψη ση­μα­ντι­κά και χρή­ζουν προ­στα­σί­ας. 

Δια­βού­λευ­ση δεν έγινε καθώς οι δια­βου­λευό­με­νοι δεν μπο­ρού­σαν να ενη­με­ρώ­νο­νται για τις από­ψεις που κα­τα­τέ­θη­καν ενώ δεν ήταν σαφές ποιος έχει την ευ­θύ­νη αυτής της δια­δι­κα­σί­ας. Παρά ταύτα έγι­ναν ου­σια­στι­κές πα­ρεμ­βά­σεις και διά­λο­γος εκτός της επί­ση­μης «δια­βού­λευ­σης».

Το φε­ρό­με­νο ως διά­ταγ­μα προ­στα­σί­ας του 2014 ήταν προ­σχη­μα­τι­κό γιατί ενί­σχυε ένα απα­ρά­δε­κτο laisser faire χρή­σε­ων, νο­μι­μο­ποιού­σε την αυ­θαι­ρε­σία και επέ­τει­νε την υπάρ­χου­σα κα­τά­στα­ση κα­τα­στρο­φής/συρ­ρί­κνω­σης/διά­σπα­σης των ιδιαί­τε­ρων φυ­σι­κών στοι­χεί­ων που απαρ­τί­ζουν την πε­ριο­χή. Για τους πα­ρα­πά­νω λό­γους δεν έγινε απο­δε­κτό από το Ε΄ Τμήμα του ΣτΕ.

Το Συμ­βού­λιο της Επι­κρα­τεί­ας (πρα­κτι­κό Επε­ξερ­γα­σί­ας 32/2015, πρό­ε­δρος : Αγγ. Θε­ο­φι­λο­πού­λου, ει­ση­γή­τρια : Ολ. Πα­πα­δο­πού­λου) προ­έ­βη σε έλεγ­χο του σχε­δί­ου ΠΔ 2014 και εξέ­δω­σε ανα­λυ­τι­κή από­φα­ση με την οποία εξε­τά­ζει βα­σι­κές δια­τά­ξεις του ενώ δεν προ­έ­βη «σε πλήρη επε­ξερ­γα­σία από άποψη νο­μι­μό­τη­τας και νο­μο­τε­χνι­κής όλων των προ­τει­νό­με­νων ρυθ­μί­σε­ων, καθώς το σχέ­διο κρί­θη­κε προ­ε­χό­ντως μη νό­μι­μο για πα­ρά­βα­ση ου­σιώ­δους τύπου της δια­δι­κα­σί­ας».

Β. Τώρα ο νέος υπουρ­γός Πε­ρι­βάλ­λο­ντος της κυ­βέρ­νη­σης ΣΥ­ΡΙ­ΖΑ-ΑΝΕΛ κ. Τσι­ρώ­νης, πιε­ζό­με­νος και από τις πα­ρα­πο­μπές /κα­τα­δί­κες της χώρας μας στο Ευ­ρω­παϊ­κό Δι­κα­στή­ριο, προ­βαί­νει σε τρο­πο­ποι­ή­σεις του ΠΔ 2014. Επι­διώ­κει κατά δή­λω­σή του να βρε­θεί μια χρυσή τομή ως προς τις πα­ρα­τη­ρή­σεις του ΣτΕ αλλά και να μη μη­δε­νι­στεί η προ­ο­πτι­κή ήπιας ανά­πτυ­ξης και ήπιας δό­μη­σης για την πε­ριο­χή.

Γιατί ένας υπουρ­γός Πε­ρι­βάλ­λο­ντος θε­ω­ρεί ότι η «ανά­πτυ­ξη» πρέ­πει να γί­νε­ται στις προ­στα­τευό­με­νες πε­ριο­χές, πε­ριο­ρί­ζο­ντας τον βαθμό προ­στα­σί­ας τους ; Γιατί ο πα­λαιο­κομ­μα­τι­σμός καλά κρα­τεί και κα­νέ­να σχέ­διο πα­ρα­γω­γι­κού με­τα­σχη­μα­τι­σμού / κοι­νω­νι­κής ανα­συ­γκρό­τη­σης δεν υπάρ­χει που να ορ­γα­νώ­νει τις πα­ρα­γω­γι­κές δρα­στη­ριό­τη­τες στις τε­ρά­στιες αδιά­θε­τες ημιο­ρει­νές/ορει­νές εκτά­σεις - που βρί­σκο­νται σε από­στα­ση ανα­πνο­ής από τις προ­στα­τευό­με­νες - ή εντός οριο­θε­τη­μέ­νων οι­κι­σμών και πο­λε­ο­δο­μι­κών σχε­δί­ων.

Η μάχη του Ασφαλιστικού: Καμιά αναμονή μέχρι την “ώρα της Βουλής”


ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΔΑΡΓΑΚΗΣ από εδώ

Πανεργατικό συλλαλητήριο ενάντια στη διάλυση της κοινωνικής ασφάλισης καλεί η ΓΣΕΕ στις 9/2. Η απόφαση αυτή βγήκε μετά από μια σειρά συνεδριάσεων, στις οποίες οι ηγεσίες των ΓΣΕΕ-ΑΔΕΔΥ δεν τήρησαν την υπόσχεση τους για νέα Γενική Απεργία πριν κατατεθεί το νομοσχέδιο. 

Η ΑΔΕΔΥ προσανατολιζόταν να προτείνει νέα Γενική Απεργία στις 9 ή 10 Μάρτη και για αυτό κάλεσε σε κοινή σύσκεψη την ΓΣΕΕ και τους κοινωνικούς και επιστημονικούς φορείς. Η σύσκεψη έγινε την Πέμπτη 25/2. 

Προηγήθηκε όμως η συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΓΣΕΕ στις 24/2. Εκεί, μετά από διαβουλεύσεις, ψηφίστηκε ομόφωνα η πρόταση του ΠΑΜΕ που μιλούσε για 48ωρη απεργία όταν και αν κατατεθεί το νομοσχέδιο από τη μεριά της κυβέρνησης. Ψηφίστηκε επίσης η πρόταση για το συλλαλητήριο στις 9 Μάρτη. 

Αρχικά, υπήρχαν προτάσεις για απεργία στις 9/2, αλλά, όπως ενημέρωσαν μέλη της ΕΕ της ΓΣΕΕ στη σύσκεψη της ΑΔΕΔΥ την επόμενη μέρα, δεν μπήκαν σε ψηφοφορία αφού όλοι στο τέλος στήριξαν την πρόταση του ΠΑΜΕ. 
Στη σύσκεψη της ΑΔΕΔΥ που πραγματοποιήθηκε στα γραφεία της στις 25/2 συμμετείχαν αντιπρόσωποι από διάφορους επιστημονικούς και κοινωνικούς φορείς (ΓΣΕΒΕΕ, Γεωτεχνικό Επιμελητήριο, ΔΣΑ, Ένωση Χημικών, ΤΕΕ, Οικονομικό Επιμελητήριο, ΕΜΔΥΔΑΣ κ.ά.). 

Υπήρχαν τοποθετήσεις που τόνιζαν ότι είναι λάθος να μην υπάρχει απεργιακή απόφαση μετά τον απεργιακό σεισμό στις 4 Φλεβάρη. Για παράδειγμα ο Παναγιώτης Μούζιος από την ΕΜΔΥΔΑΣ τόνισε ότι «δεν πρέπει να πάμε σε μια απεργία-μνημόσυνο όταν ψηφίζεται το νομοσχέδιο όπως άλλες φορές», αλλά να υπάρχει απεργιακή κλιμάκωση για την αποτροπή της κατάθεσης του νομοσχεδίου. 

Δημόσιο: Αναγνώριση προϋπηρεσίας από ΝΠΙΔ και ΑΕ του Δημοσίου


Η ΕΜΔΥΔΑΣ διεκδικεί την αναγνώριση προϋπηρεσίας από την εγγραφή στο  Τεχνικό Επιμελητήριο, μια και αυτό αποτελεί προϋπόθεση για το διορισμό μηχανικού. 

Τελικά θα ληφθεί υπόψη η προϋπηρεσία στον ιδιωτικό τομέα; Είναι ένα ερώτημα που απασχολεί τους δημοσίους υπαλλήλους. Ως γνωστόν, μέχρι τώρα δεν αναγνωριζόταν και αναμενόταν η ψήφιση σχετικού Προεδρικού Διατάγματος. Άλλαξε κάτι;

Με τον πρόφατο νόμο του υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης (νόμος 4369/2015), που αναφέρεται στη σύσταση του Εθνικού Μητρώου Επιτελικών Στελεχών, υπήρξε αναφορά στην αναγνώριση προϋπηρεσίας. Συγκεκριμένα, στο άρθρο 98, που αναφέρεται στην βαθμολογική ένταξη, ορίζεται ότι«προϋπηρεσία σε συναφές αντικείμενο έως επτά (7) έτη που έχει διανυθεί πριν από το διορισμό, εκτός του δημόσιου τομέα, λαμβάνεται υπόψη εφόσον αποδεικνύεται. Οι όροι και οι προϋποθέσεις αναγνώρισης της ως άνω προϋπηρεσίας, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια καθορίζονται με προεδρικό διάταγμα που εκδίδεται με πρόταση του Υπουργού Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης»

Υπενθυμίζεται ότι και οι διατάξεις του νόμου 4024/2011 (άρθρο 6) όριζαν τα εξής: «Με προεδρικό διάταγμα, που εκδίδεται ύστερα από πρόταση των Υπουργών Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Οικονομικών, μπορεί να προβλέπεται η αναγνώριση για βαθμολογική και μισθολογική ένταξη και της προϋπηρεσίας στον ιδιωτικό τομέα των κρατών – μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μέχρι επτά (7) έτη, κατ’ ανώτατο όριο και υπό τις προϋποθέσεις που ορίζονται στο εδάφιο πέμπτο της παρούσας παραγράφου. Με το ίδιο διάταγμα ρυθμίζεται ο τρόπος και οι προϋποθέσεις αναγνώρισης αντίστοιχης προϋπηρεσίας και για τους υπηρετούντες, κατά την έναρξη ισχύος του διατάγματος, υπαλλήλους και ρυθμίζεται κάθε αναγκαίο ζήτημα για την εφαρμογή της διάταξης του προηγούμενου εδαφίου. …»

Το προεδρικό διάταγμα δεν εκδόθηκε ποτέ…

Να σημειωθεί τέλος, ότι στις διατάξεις του νέου μισθολογίου (ν. 4354/2015) δεν προβλέφθηκε αναγνώριση προϋπηρεσίας γενικά από τον ιδιωτικό τομέα. Η αναγνώριση προϋπηρεσίας γίνεται από απασχόληση στους φορείς που ορίζονται στο άρθρο 7 του ίδιου νόμου.

Τετάρτη 2 Μαρτίου 2016

Μύθοι και αλήθειες για το νέο ασφαλιστικό



Της ΜΑΡΙΑΝΑΣ ΤΣΙΧΛΗ* από εδώ
Το προσχέδιο Κατρούγκαλου για τη «μεταρρύθμιση του ασφαλιστικού» έχει διαμορφώσει συνθήκες σύγκρουσης της κυβέρνησης με πλατιά στρώματα της κοινωνίας, με τους αγρότες και τους ελεύθερους επαγγελματίες να βρίσκονται στην εμπροσθοφυλακή των κινητοποιήσεων. Ειδικά για τους ελεύθερους επαγγελματίες και τους οιονεί μισθωτούς (εργαζομένους με άτυπες σχέσεις εργασίας, μπλοκάκια κ.λπ.) το νέο ασφαλιστικό διαμορφώνει συνθήκες βίαιης συμπίεσης, μισθωτοποίησης και συγκέντρωσης του αντικειμένου τους σε λίγες μεγάλες εταιρίες και γραφεία, αφού διαμορφώνει μία πραγματικότητα όπουτο 60% και πλέον των εσόδων τους θα πηγαίνει κατευθείαν σε εισφορές και φόρους και από εκεί στη μαύρη τρύπα του χρέους. Εάν συνυπολογιστεί και το επερχόμενο νέο φορολογικό, οι επιπτώσεις θα είναι ακόμη μεγαλύτερες. Οι περιβόητες βελτιωτικές προτάσεις δεν αλλάζουν καθόλου την ουσία του προσχεδίου, αφού πρόκειται για εκπτώσεις που θα χορηγηθούν μόνο για μία τριετία και κλιμακωτά, διαμορφώνοντας από μικρές έως ασήμαντες ελαφρύνσεις για κάποια τμήματα των ελεύθερων επαγγελματιών και των οιονεί μισθωτών, με την επιδίωξη να συγκαλυφθεί η συνολική διάλυση των δικαιωμάτων των ασφαλισμένων και του ασφαλιστικού συστήματος.
Ο ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
Παρά τις συνεχείς δηλώσεις Κατρούγκαλου – Τσίπρα περί δήθεν ταξικής μονομέρειας, αναδιανομής υπέρ των ασθενέστερων στρωμάτων κ.ο.κ., το προσχέδιο Κατρούγκαλου έχει δύο στόχους. Ο πρώτος είναι η μνημονιακή δέσμευση για τη μείωση της ασφαλιστικής κρατικής δαπάνης κατά 1,8 δις, που αποτελεί συμφωνημένη υποχρέωση της χώρας από το τρίτο μνημόνιο. Έτσι, οι αυξήσεις των εισφορών, αλλά και οι περικοπές των παροχών (οι συντάξεις όσων βγουν στη σύνταξη από 1-1-2016 με την αλλαγή του τρόπου υπολογισμού, τον υπολογισμό επί του συνόλου του εργάσιμου βίου και τη μείωση στα ποσοστά αναπλήρωσης θα υποστούν τεράστιες μειώσεις) θα σημάνουν την απευθείας μεταφορά πόρων από τους ασφαλισμένους, δηλ. τις εργαζόμενες τάξεις στην Ελλάδα, για την αποπληρωμή του μη βιώσιμου χρέους.
Ο δεύτερος στόχος, που έχει πιο στρατηγικό χαρακτήρα και αποτελεί την ουσία της πραγματικής ταξικής μονομέρειας του προσχεδίου (από την αντίστροφη όμως πλευρά από αυτή που ισχυρίζονται Κατρούγκαλος και πρωθυπουργός) είναι η μεγάλη μείωση του ποσοστού των ελεύθερων επαγγελματιών και αυτοαπασχολούμενων στην Ελλάδα και η σύγκλιση του ποσοστού αυτοαπασχόλησης με το ΜΟ των κρατών – μελών της ΕΕ, η οποία αποτελεί διακηρυγμένο στόχο των δανειστών, στο πλαίσιο της ευρύτερης αναδιάρθρωσης όπως επιχειρείται την περίοδο των μνημονίων.
---000_atsixli
Όπως φαίνεται στον παραπάνω πίνακα, το ποσοστό των αυτοαπασχολούμενων στην Ελλάδα επί του συνόλου του εργατικού δυναμικού είναι σημαντικά υψηλότερο από το μέσο όρο των κρατών – μελών της ΕΕ (χωρίς τις χώρες του πρώην ανατολικού μπλοκ), ακόμα και μετά την κρίση και την είσοδο στο μηχανισμό στήριξης.
Ειδικότερα, ο μέσος όρος των κρατών μελών της ΕΕ κυμαίνεται από το 1995 έως το 2014 σε ποσοστά της τάξης του 12-13%, ενώ στην Ελλάδα, αν και παρουσιάζει κάμψη, ιδιαίτερα από το 2009 και μετά, ακόμα και σήμερα παραμένει στο 23%.
Η μείωση του ποσοστού των αυτοαπασχολούμενων, μέσα από την οικονομική συμπίεση, τη βίαιη μισθωτοποίηση μεγάλου τμήματος αυτών και την εξώθηση άλλων στην ανεργία και τη μετανάστευση, είναι μία κατεύθυνση που προωθήθηκε και από προηγούμενα μνημονιακά μέτρα, αλλά το νέο ασφαλιστικό διαμορφώνει όρους ποιοτικής τομής.

«Κούρεμα» αφορολόγητου απαιτούν οι δανειστές


Ασφαλιστικό-Φορολογικό σε μνημονιακά πλαίσια εξόντωσης των εργαζομένων για την εξυπηρέτηση του χρέους

Τη μείωση του αφορολόγητου ορίου των μισθωτών αισθητά κάτω από το επίπεδο των 9.000 ευρώ ζητούν επιτακτικά οι δανειστές, βάζοντας κυριολεκτικά «βόμβα» στη διαπραγμάτευση και απειλώντας την τύχη της 1ης αξιολόγησης.

Η απαίτηση εντάσσεται στο πλαίσιο της συζήτησης για τον τρόπο κάλυψης του δημοσιονομικού κενού του 2016, για το οποίο υπάρχει ήδη διάσταση απόψεων και μεταξύ των θεσμών για το ύψος του, όπως και για τα μέτρα που απαιτούνται, με την πλευρά του ΔΝΤ να ανεβάζει αισθητά τον πήχη.

Η κάλυψη του δημοσιονομικού κενού και των επιμέρους ρυθμίσεων του ασφαλιστικού αποτελούν το «κύριο πιάτο» στα μυστικά δείπνα που πραγματοποιούνται σε Βρυξέλλες και Φραγκφούρτη μεταξύ των θεσμών.

«Κενό» 4 δισ. το 2016

Ειδικότερα, το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο ανεβάζει το δημοσιονομικό κενό του 2016 στα 4 δισ. ευρώ, με την Κομισιόν και την ΕΚΤ να ζητούν πρόσθετα μέτρα μέσα στη χρονιά, της τάξεως του 1,8 δισ. ευρώ.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η ελληνική πλευρά τοποθετεί το κενό στο 1,6 δισ. ευρώ, συγκλίνοντας έτσι αρκετά με την πλευρά των Ευρωπαίων.

Μάλιστα, σύμφωνα με αρμόδιο κυβερνητικό στέλεχος, η Ελλάδα έχει συγκλίνει με τους Ευρωπαίους όχι μόνο ως προς το ποσό του κενού, αλλά και στα μέτρα που θα ληφθούν προκειμένου να καλυφθεί.

Εξηγείται έτσι εν μέρει και η εμπλοκή της διαδικασίας αξιολόγησης, επειδή η διαπραγμάτευση αναδεικνύει επώδυνα μέτρα και παρεμβάσεις, που είναι έμπνευσης του ΔΝΤ, το οποίο θέλει μέτρα άμεσης και βέβαιης απόδοσης.

Το «κούρεμα»

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες της «Ν», οι θεσμοί ζητούν από το υπουργείο Οικονομικών την περικοπή του αφορολόγητου ορίου, το οποίο σήμερα είναι 9.545 ευρώ, για μισθωτούς και συνταξιούχους (μέσω της μείωσης του φόρου έως 2.100 ευρώ).

Σχετικά με τα "Επαγγελματικά Ταμεία"

Επαγγελματικό Ταμείο; - Όχι ευχαριστώ...

Επαναφέρουμε κείμενο σχετικό με τα επαγγελματικά ταμεία το οποίο γράφτηκε πριν 1,5 χρόνο και αποκτά ειδική σημασία μια και η σχετική συζήτηση επανέρχεται τόσο από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, όσο και από κύκλους της διοίκησης του ΤΕΕ

Τι σημαίνει επαγγελματικό ταμείο και ποιές θα είναι οι επιπτώσεις του στο ΤΣΜΕΔΕ και στους εργαζόμενους μηχανικούς

Πως προέκυψε αυτή η συζήτηση...

Σε πρόσφατο πολυνομοσχέδιο που ψηφίστηκε Ν.4281/2014, προκειμένου η κυβέρνηση να λάβει το «πράσινο φως» για την εκταμίευση μίας ακόμα δόσης του 1 δισ. ευρώ, «πέρασε» –κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή– διάταξη που προβλέπει την ένταξη στο Ενιαίο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης (ΕΤΕΑ), των Ταμείων των μηχανικών, δικηγόρων, μερίδας δημοσιογράφων, αρτοποιών, συμβολαιογράφων, εργαζομένων στα πρατήρια υγρών καυσίμων, ναυτικών πρακτόρων και όσων άλλων ελεύθερων επαγγελματιών είχαν μέχρι σήμερα μείνει εκτός, για το σκέλος της επικούρησης. Ωστόσο –κι αυτό είναι κρίσιμο– τους δίνει χρονικό περιθώριο 12 μηνών, ώστε αν θέλουν, να μετατραπούν σε επαγγελματικά και έτσι να “αποφύγουν” το ΕΤΕΑ έως τον Ιούλιο του 2015. Δίνει στα ταμεία τη δυνατότητα μέχρι τις 30 Ιουνίου του 2015, στις αντιπροσωπευτικές οργανώσεις των συγκεκριμένων κλάδων (το ΤΕΕ στην περίπτωση μας) να αποφασίσουν μετά την εκπόνηση αναλογιστικής μελέτης, τη μετατροπή των ταμείων τους σε επαγγελματικά, Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου. Αλλιώς, οδηγούνται στο Ενιαίο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης και εκ των πραγμάτων θα ακολουθούν τις περικοπές που θα αποφασίζονται ανά τρίμηνο, με βάση τη ρήτρα μηδενικού ελλείμματος, δηλαδή την αυτόματη περικοπή συντάξεων – αύξηση εισφορών, ώστε να μην παρουσιάζουν αναλογιστικό έλλειμα.

Ήδη η ΔΕ του ΤΣΜΕΔΕ από το Σεπτέμβριο αποφάσισε την ανάθεση σε αναλογιστή την εκπόνηση αναλογιστικής μελέτης για να εξετάσει με προφανή πρόθεση να διερευνήσει αυτό το ενδεχόμενο. Αντίστοιχα η Α/ΤΕΕ έχει συγκροτήσει επιτροπή για το ασφαλιστικό η οποία μέχρι στιγμής κυρίως έχει ασχοληθεί με το θέμα αυτό. Επιπρόσθετα η 4η Τεχνική Αναφορά για το ΤΣΜΕΔΕ εξετάζει το θέμα (προφανώς κατόπιν σχετικής εντολής του ΤΕΕ), από τις παρατάξεις ξεκάθαρα υπέρ έχει τοποθετηθεί η ΔΚΜ ενώ σε αντίστοιχη κατeευθυνση κινείται και η πρωτοβουλία Μάχιμοι Μηχανικοί.

Ο νόμος 3029/2002 (άρθρο 7) προσάρμοσε την ελληνική νομοθεσία στην ευρωπαϊκή οδηγία 41/2003 και έδωσε τη δυνατότηταγια την ίδρυση Ταμείων Επαγγελματικής Ασφάλισης (ΤΕΑ) στην Ελλάδα. Δεν υπάρχουν δηλαδή γενικώς επαγγελματικά ταμεία, αλλά ταμεία τα οποία δημιουργούνται αποκλειστικά τηρώντας τις προϋποθέσεις του συγκεκριμένου νόμου.

Τα ΤΕΑ μπορούν να ιδρύονται σε προαιρετική βάση ύστερα από πρωτοβουλία των εργαζομένων ή των εργοδοτών ή ύστερα από κοινού συμφωνία των εργαζομένων και των εργοδοτών ή των αυτοτελώς απασχολούμενων κτλ.
Λειτουργούν ως νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου –μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα- και καλύπτουν διαφόρους κινδύνουςσυμπληρωματικούς ως προς το σύστημα της κοινωνικής ασφάλισης (γήρατος, αναπηρίας, θανάτου, κτλ). Η Κύρια Σύνταξη συνεπώς είναι εκτός και παραμένει ως έχει (λόγω Συντάγματος παραμένει κρατική υπόθεση). Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση του Νόμου: “η επαγγελματική - συμπληρωματική ασφάλιση είναι προαιρετική και ως προς τη ίδρυση...και ως προς την υπαγωγή των ασφαλισμένων”. (βλέπε εδώ). Ωστόσο, σε ορισμένα κράτη- μέλη της ΕΕ έχει επιτραπεί η λειτουργία της επαγγελματικής ασφάλισης και από τις ιδιωτικές ασφαλιστικές επιχειρήσεις με βάση το ειδικό καθεστώς που προβλέπει η ευρωπαϊκή Οδηγία (2003/41/ΕΚ άρθρο 4).
Το σύστημα χρηματοδότησης μπορεί να είναι το αναδιανεμητικό ή το κεφαλαιοποιητικόΣτις περιπτώσεις που τα ΤΕΑ χορηγούνσυντάξεις τότε το σύστημα χρηματοδότησης είναι αποκλειστικά και μόνο το κεφαλαιοποιητικό.
Η ίδρυση ενός τέτοιου Ταμείου γίνεται κατόπιν σύνταξης ειδικού καταστατικού εισφορών και παροχών, σχετικής αναλογιστικής μελέτης, έγκρισης βιωσιμότητας από την Εθνική Αναλογιστική Αρχή και τελική αποδοχή και δημοσίευση σχετικής ΥπουργικήςΑπόφασης. Επιπλέον τα Ταμεία υπόκεινται στον ετήσιο έλεγχο της Εθνικής Αναλογιστικής Αρχής και την εποπτεία του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων. Πρόσφατα μάλιστα ανατέθηκε η εποπτεία των επενδύσεων τους στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς (βλέπε σχετικό άρθρο).


ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: Αίτημα συνάντησης για ανθυγιεινό επίδομα και Οργανισμό

 Π.Ο.   Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ  ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΝΩΣΕΩΝ  ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ  ΔΗΜΟΣΙΩΝ  ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ  ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ  ΑΝΩΤΑΤΩΝ  ΣΧΟΛΩΝ
Μαυρομματαίων 17,  104 34  ΑΘΗΝΑ
τηλ: 210-88.16.583  fax: 210-82.59.410 e-mail: emdydas@tee.gr URL: www.emdydas.gr
                                                                                                                                                                                                          Αθήνα,   24-2-2016
Προς:  Αναπληρωτή Υπουργό Εθνικής
                                      Άμυνας
     κ. Βίτσα Δημήτριο
Αρ. Πρωτ. : 6895                                         Κοιν: 1.  Πρόεδρο και Δ.Ε. ΤΕΕ
                                                                             2.  Α΄βάθμιες ΕΜΔΥΔΑΣ
                                                                       

Θέμα: Αίτημα Συνάντησης

Κύριε Υπουργέ,
          Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Διπλωματούχων Μηχανικών του Δημοσίου (ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ), είναι δευτεροβάθμια συνδικαλιστική οργάνωση με μέλη 17 Α΄βάθμιες ΕΜΔΥΔΑΣ σε όλη τη χώρα και καλύπτει περίπου 10.000 Διπλωματούχους Μηχανικούς που εργάζονται στα Υπουργεία, στο σύνολο της Αυτοδιοίκησης και στα ΝΠΔΔ.
          Στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων σας, ο Κλάδος μας στο ΥΕΘΑ αντιμετωπίζει δύο σοβαρά προβλήματα που σχετίζονται με :
          α. Τη χορήγηση ανθυγιεινού επιδόματος, από την οποίο εξαιρούνται οι διπλωματούχοι Μηχανικοί του Υπουργείου μια που η αρχική ΚΥΑ του 2012 δεν τους περιλάμβανε και έκτοτε δεν έχει εκδοθεί συμπληρωματική παρά τις εισηγήσεις σχετικών επιτροπών των τριών Γενικών Επιτελείων.
β.  Τις διαδικασίες αναμόρφωσης του Οργανισμού του Υπουργείου.
          Κύριε Υπουργέ επειδή τα δύο παραπάνω ζητήματα για τους Διπλωματούχους Μηχανικούς, έχουν ιδιαίτερη βαρύτητα, ζητάμε το ταχύτερο δυνατόν συνάντηση μαζί σας προκειμένου να εκθέσουμε τα επιχειρήματά μας και να δρομολογήσουμε λύσεις, επ΄ωφελεία όχι μόνο των Διπλ. Μηχανικών αλλά και του παραγωγικού έργου που αντικειμενικά ασκούν, συνεπώς του Δημοσίου συμφέροντος ευρύτερα.
          Εν αναμονή της θετικής ανταπόκρισής σας, είμαστε στην διάθεση σας για οποιαδήποτε διευκρίνιση.




Τρίτη 1 Μαρτίου 2016

Επαναστατώντας ενάντια στα ίδια μας τα νιάτα

η ομιλία της Ελένη Πορτάλιου στην πολιτική εκδήλωση "Τι αριστερά χρειαζόμαστε"; που οργάνωσε το ΚΟΚΚΙΝΟ ΔΙΚΤΥΟ, Δευτέρα 29/2 στην ΕΣΗΕΑ. Πηγή


Οι συνομιλητές/συνομιλήτριες του σημερινού πάνελ αποτυπώνουν συγκροτημένες ομαδοποιήσεις της αριστεράς που απέμεινε μετά τη μετάλλαξη του ΣΥΡΙΖΑ των αντιμνημονιακών διακηρύξεων σε κόμμα εφαρμογής του τρίτου μνημονίου. Βεβαίως είναι και οι σύντροφοι από δύο οργανώσεις, οι οποίες μετείχαν πριν στην ΑΝΤΑΡΣΥΑ. Με λίγα λόγια, όλοι εμείς είμαστε τμήματα της αριστεράς που ηττήθηκε, αλλά αυτή η ήττα δεν είναι καθόλου ηρωϊκή. Με διαφορετικούς όρους και σε διαφορετικό βαθμό, αντιστοιχεί στον καθένα και την καθεμία, πρωτίστως στις οργανωμένες ομάδες, ένα μέρος ευθύνης γι’ αυτό που συνέβη μπροστά στα μάτια μας. Μάτια που δεν ήθελαν να βλέπουν, δεν έβλεπαν, δεν βλέπουν ακόμα ; 

Το σημερινό πάνελ απεικονίζει, επίσης, ομαδοποιήσεις που με διαφορετικό βαθμό εμπλοκής - από πλήρη συμμετοχή έως συνεργασία - κινούνται εντός ή εκτός ή εντός/εκτός της Λαϊκής Ενότητας, η οποία όμως, θα το πω εξαρχής, έχει σχεδόν ταυτιστεί de facto με το Αριστερό Ρεύμα. Μιλώ για τις διαδικασίες, τις ιδέες, τις αντιλήψεις, τη δημόσια εικόνα, τις πολιτικές εκπροσωπήσεις, τη θεωρητική παιδεία. 

Που βαδίζουμε όλοι εμείς, αναλαμβάνοντας κατά δήλωση μας υποθέσεις της αριστεράς η οποία παγκόσμια έχει συνθλιβεί και στη χώρα μας βρίσκεται μπροστά στην αχαρτογράφητη κοινωνική επικράτεια μιας μεγάλης λαϊκής πλειοψηφίας, που έχει χάσει το έδαφος κάτω απ’ τα πόδια της και μετρά τη ζωή της «με το κουταλάκι του καφέ» ; 

Ανήκοντας στους αδιαβάθμητους της Ανοιχτής Λίστας, που εμπρόθετα δεν εντάχθηκαν σε μια παλαιότερη ή σημερινή ομαδοποίηση, αν και μας συνδέουν ακατάλυτοι δεσμοί με συντρόφους και συντρόφισσες που εντάσσονται σε ομαδοποιήσεις, θέλω να πω ειλικρινά ότι δεν μπορούμε και δεν πρέπει να γεμίσουμε αστόχαστα το χάσμα της ήττας. Κυρίως δεν πρέπει, μπροστά στο φόβο του κενού, να κατασκευάσουμε μια καρικατούρα αριστερού φορέα ο οποίος συγκροτείται αυτοαναφορικά και με την ίδια τυπολογία του ΣΥΡΙΖΑ, για να συναντήσει την κοινωνία με μεσολαβητή τα ΜΜΕ και τις ομιλίες κεντρικών στελεχών. 

Δεν ζητώ να παραιτηθούμε ούτε από την κοινωνική δράση ούτε από την πολιτική και θεωρητική αναζήτηση, αλλά να το κάνουμε σε ένα καθεστώς ελευθερίας και οριζόντιας αδιαμεσολάβητης επικοινωνίας ακόμα και όταν χάνεται το έδαφος κάτω από τα πόδια μας. Γιατί το αριστερό έδαφος που ξέραμε έχει, ούτως ή άλλως, τιναχθεί στον αέρα και καμιά κοινωνία δεν πρόκειται να εμπιστευτεί, όταν θεωρεί ότι προδόθηκε από τον ΣΥΡΙΖΑ - δηλαδή από την αριστερά, ένα νέο αριστερό στρατό σωτηρίας που υπόσχεται μια νέα γη επαγγελίας, τώρα εκτός της Ευρωζώνης και της Ευρωπαϊκής Ένωσης. 

Διαδήλωση Τετάρτη 2/3, Προπύλαια 18.00 αντιπολεμικό-αντιιμπεριαλιστικό-αντιρατσιστικό συλλαλητήριο

Συντονισμός για το Προσφυγικό Μεταναστευτικό: Αντιπολεμική Διαδήλωση Τετάρτη 2/3, Προπύλαια 18.00 και πορεία στα γραφεία της ΕΕ και στην Αμερικάνικη πρεσβεία

2016-02-25 21:10

ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΥΣ ΠΟΛΕΜΟΥΣ,
ΤΟΥΣ ΙΜΠΕΡΙΑΛΙΣΤΙΚΟΥΣ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΞΕΝΟΦΟΒΙΑ

ΔΥΝΑΜΩΝΟΥΜΕ
ΤΗΝ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΜΑΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΣΤΟΥΣ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ

Μεγάλο αντιπολεμικό-αντιιμπεριαλιστικό-αντιρατσιστικό συλλαλητήριο
Τετάρτη 2/3, Προπύλαια 18.00 και πορεία στα γραφεία της ΕΕ και στην Αμερικάνικη πρεσβεία

 Η ανάμιξη του ΝΑΤΟ, με συμφωνία της Ε.Ε. και της ελληνικής κυβέρνησης, με την αποστολή πλοίων στο Αιγαίο είναι εξαιρετικά επικίνδυνη εξέλιξη για το λαό μας, για όλους τους λαούς και την ειρήνη στην περιοχή. Με πρόσχημα τους πρόσφυγες, μεταφέρεται η ένταση στο Αιγαίο, την ώρα που γενικεύεται η πολεμική σύγκρουση στη Συρία και η πολεμική ανάμιξη της Τουρκίας. Αποτελεί αντιδραστική ποιοτική αναβάθμιση της εμπλοκής στους ευρύτερους ΝΑΤΟϊκούς και ΕυρωΕνωσιακούς σχεδιασμούς. Οι κυβερνήσεις συναποφάσισαν, η ελληνική κυβέρνηση ανάμεσα σε αυτές και οι εργαζόμενοι και οι λαοί απέκτησαν μόνιμο χωροφύλακα. Αναδεικνύεται η ανάγκη να εντείνουμε τους αγώνες μας για να σταματήσουν οι πόλεμοι, να μη γενικευτεί η ένταση των ιμπεριαλιστικών ανταγωνισμών στην περιοχή, για να προστατευθούν τα θύματα των πολέμων.

Η ανάμιξη του ΝΑΤΟ για τη «φύλαξη» των συνόρων από τους πρόσφυγες είναι εξαιρετικά επικίνδυνη εξέλιξη και για τους ίδιους τους πρόσφυγες. Η εμπλοκή πολεμικών πλοίων σε επαναπροωθήσεις βαρκών θα φέρει περισσότερους πνιγμούς. Οι χώρες του ΝΑΤΟ που ευθύνονται για την εμπόλεμη κατάσταση στην περιοχή της Συρίας, του Ιράκ, του Αφγανιστάν κ.α. και τον ξεριζωμό εκατομμυρίων ανθρώπων, φράζουν με κάθε τρόπο τις διεξόδους αυτών των ανθρώπων που θέλουν να γλυτώσουν από το θάνατο και τη φτώχια. Οι πρόσφυγες χαρακτηρίζονται απειλή, εχθρός και παρείσακτοι που πρέπει να μένουν στις χώρες τους για να τους βομβαρδίζουν οι ιμπεριαλιστές, να τους δολοφονούν οι ολιγαρχίες των χωρών τους ή να τους σκοτώνει ο ISIS.

Είναι πλέον ξεκάθαρο ότι το προσφυγικό και ο πόλεμος συνδέονται άρρηκτα. 

ΠΟΠΟΚΠ: «Αντιασφαλιστική βόμβα» Κατρούγκαλου για επαγγελματικό ταμείο επιστημόνων και επαγγελματιών



Την αντίδραση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Προσωπικού Οργανισμών Κοινωνικής Πολιτικής προκάλεσε η σύμφωνα με δημοσιεύματα δήλωση του υπουργού, κ. Κατρούγκαλου, σε πρόσφατο οικονομικό συνέδριο, ότι μπορεί να συζητηθεί η ενδεχόμενη σύσταση Επαγγελματικού Ταμείου για τους ελεύθερους επαγγελματίες και τους επιστήμονες, που θα απαλλάσσονται από την υποχρεωτική συμμετοχή τους στον ενιαίο φορέα.

Η ανακοίνωση της ΠΟΠΟΚΠ:

Σύμφωνα με δημοσιεύματα ο υπουργός Κατρούγκαλος στη σημερινή του τοποθέτηση στο οικονομικό συνέδριο των Δελφών εκτός από τις συνήθεις ανακρίβειες και τις δημαγωγικές κορώνες, αποφάσισε να «απασφαλίσει» μια ακόμα ακραία νεοφιλελεύθερη αντιασφαλιστική βόμβα.

Συγκεκριμένα δήλωσε “ανοιχτός” σε συζητήσεις που αφορούν στη δημιουργία Επαγγελματικού Ταμείου για επιστήμονες και ελεύθερους επαγγελματίες, στους οποίους θα δοθεί η δυνατότητα απαλλαγής από την υποχρεωτική ασφάλιση στον Ενιαίο Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ).

Αυτό εκτός των άλλων σημαίνει την εξαίρεση των τρεχουσών εισφορών τους από τον διανεμητικό μηχανισμό του συστήματος Κοινωνικής Ασφάλισης και επιβεβαιώνει τις πάγιες θέσεις και τους φόβους της Ομοσπονδίας μας.

Δεδομένου δηλαδή ότι, η αναλογική σύνταξη που θα απονέμει το νέο υπέρ-ταμείο θα εξαρτάται μόνο από τις εισφορές χωρίς καμιά εγγύηση από το κράτος, αυτή θα στηρίζεται κυρίως στις εισφορές των μισθωτών του ιδιωτικού και του δημόσιου τομέα. Από αυτές δηλαδή τις εισφορές θα λαμβάνουν τα ψίχουλα της αναλογικής και οι 500.000 περίπου σημερινοί συνταξιούχοι του ΟΑΕΕ και του ΕΤΑΑ αφού οι εισφορές των εν ενεργεία συναδέλφων τους θα είναι εκτός συστήματος και θα τις διαχειρίζεται το νέο τους Επαγγελματικό Ταμείο. Το επόμενο στάδιο βέβαια θα αφορά στη συνολική απαλλαγή της εργοδοσίας από τη «συμμετοχή» στις ασφαλιστικές εισφορές των εργαζόμενων. Η «πίτα» δηλαδή της αναλογικής σύνταξης θα συρρικνωθεί συνολικά τουλάχιστον κατά 70%. Η ιδιωτική ασφάλιση θα αποτελεί πλέον μονόδρομο και η αποστολή τους θα έχει «εκτελεστεί».

Αυτό λοιπόν το πολιτικό σχέδιο που βρίσκεται σε εξέλιξη αποτελεί τη μεγάλη παγίδα για παλαιούς και νέους συνταξιούχους αλλά και για ολόκληρο τον κόσμο της Εργασίας κι ας αφήσουν τα ψέματα και την παραπληροφόρηση για τους «ενιαίους κανόνες» και τις «κόκκινες γραμμές».

Ο Σπράος «ζει» κι αυτός τους οδηγεί…

Για το Διοικητικό Συμβούλιο

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΑΝΤΩΝΗΣ ΚΟΥΡΟΥΚΛΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΙΝΤΗΣ