Παρασκευή, 25 Αυγούστου 2017

Μονομερής ολική ανατροπή του προγράμματος Σκουριές από την Eldorado #skouries



Στις κραυγές των προέδρων των Σωματείων εργαζομένων της ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΧΡΥΣΟΣ και την ειδησεογραφία των τελευταίων ημερών προβάλεται η «εγκληματική καθυστέρησητου κ.Σταθάκη να υπογράψει την «ήδη έτοιμη» από πλευράς υπηρεσιών του Υπουργείου του Τροποποιητική Άδεια Εγκατάστασης Ηλεκτρο-Μηχανολογικού Εξοπλισμού του εργοστασίου εμπλουτισμού Σκουριών, με συνέπεια να καθυστερεί η λειτουργία του και να παγώνει η προσληψη μερικών ακόμα εκατοντάδων ατόμων”. Την αλήθεια τη μαθαίνουμε (πάλι) μέσω των ανακοινώσεων της μητρικής ELDORADO στα ξένα χρηματιστήρια.

Aυτό που μαθαίνουμε είναι οτι η Eldorado Gold έχει μονομερώς τροποποιήσει ριζικά τον εγκεκριμένο σχεδιασμό εξόρυξης στις Σκουριές, και έχει υιοθετήσει νέα μέθοδο απόθεσης των αποβλήτων που οδηγεί στη δημιουργία ενός «βουνού» αποβλήτων στο ρέμα Καρατζά. Τα νέα σχέδια ανακοινώνονται στα χρηματιστήρια και στους μετόχους αλλά όχι στο αρμόδιο Υπουργείο Περιβάλλοντος.

Η εταιρεία έτσι καταργεί συνολικά την ΚΥΑ ΕΠΟ 201745/2011 την έγκριση Τεχνικής Μελέτης Σκουριών με όλα ΠΡΟΣΑΡΤΗΜΑΤΑ τα σχετικά με την εξόρυξη, τον εμπλουτισμό, τα φράγματα και τους χώρους απόθεσης αποβλήτων και προβαίνει στην εφαρμογή νέων, δικής της έμπνευσης. Παραβιάζει επίσης τον βασικότερο όρο της Απόφασης Παραχώρησης του δάσους στις Σκουριές ο οποίος είναι η «πιστή τήρηση των όρων της ΚΥΑ».

Eνώ λοιπόν στις Σκουριές δεν έχει μείνει απολύτως τίποτα «όρθιο» από αυτά που εγκρίθηκαν το 2011, η εταιρεία έχει το θράσος να μιλάει για νομιμότητα και να εγκαλεί το Υπουργείο για την …καθυστέρηση της έγκρισης μιας απλής μελέτης τροποποίησης του Η/Μ Εξοπλισμού!

95 προαπαιτούμενα μέχρι το τέλος του χρόνου για την εφαρμογή του 3ου μνημονίου


Με συνοπτικές διαδικασίες, θέλει η κυβέρνηση να κλείσει την γ’ αξιολόγηση για αυτό και στο πίσω μέρος του «μυαλού» της έχει τη υλοποίηση 95 από τα 113 προαπαιτούμενα μέτρα που εκκρεμούν για την ολοκλήρωση της εφαρμογής του 3ου μνημονίου (σ.σ. : το ψήφισαν όλα τα κόμματα του μνημονιακού τόξου, κυβέρνησης και αντιπολίτευσης). Άλλωστε, αυτό προβλέπεται και από το χρονοδιάγραμμα των «μεταρρυθμίσεων» που έχει συμφωνήσει τους δανειστές.
Στα προαπαιτούμενα μέτρα τα οποία φιλοδοξεί να έχει θέσει σε εφαρμογή η κυβέρνηση έως το τέλος του 2017 περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων: η αύξηση των τιμολογίων της ΔΕΗ, ιδιωτικοποιήσεις, η μείωση της φαρμακευτικής δαπάνης, η επανεξέταση των κριτηρίων χορήγησης όλων των κοινωνικών επιδομάτων (μέσα σε αυτά και τα προνοιακά), η ευθυγράμμιση (κατάργηση) των επιδομάτων για τη βαριά και ανθυγιεινή εργασία με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό, η επέκταση των ελαστικών σχέσεων εργασίας μέσω προγραμμάτων του ΟΑΕΔ, η αλλαγή του συνδικαλιστικού νόμου -με στόχο τον περιορισμό ή ακόμα και την κατάργηση του δικαιώματος στην απεργία-, καθώς επίσης «κινητικότητα» και «αξιολόγηση» των δημόσιων υπαλλήλων που ακυρώθηκε στην πράξη από την απεργία – αποχή των εργαζομένων (βλ. ΜΕΤΑ: Μαζικά και ενωτικά, οι εργαζόμενοι στο Δημόσιο «τελείωσαν» και την «αξιολόγηση» των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ)

Πέμπτη, 24 Αυγούστου 2017

«Χρυσωρυχείο» η Αττική οδός: Χρήμα με… τη σέσουλα σε ΑΚΤΩΡ, ΑΒΑΞ, Πειραιώς και ΕΤΕΘ 21 Αυγούστου 2017


Μπορεί όλοι να δοκιμάζονται στη χώρα από την κρίση, η μόνη, όμως, που σίγουρα δεν καταλαβαίνει από κρίση είναι η Αττική Οδός, ένα πραγματικό χρυσωρυχείο για τους μετόχους της, οι οποίοι έχουν συνάψει μια μονοπωλιακή αποικιακού τύπου σύμβαση με το ελληνικό κράτος, η οποία παραμένει ακλόνητη, αν δεν ενισχύεται κιόλας, από την κυβέρνηση Τσίπρα–Καμμένου.

Χρήμα με… τη σέσουλα μοιράζει και φέτος στους μετόχους της η Αττική Οδός, καθώς η μικρή αύξηση των εσόδων, σε συνδυασμό με τη μείωση του δανεισμού και των χρηματοοικονομικών εξόδων βελτίωσαν σημαντικά την κερδοφορία και τις λειτουργικές ταμειακές ροές της.

Η γενική συνέλευση των μετόχων της, η οποία πραγματοποιήθηκε τον περασμένο Ιούνιο, ενέκρινε την πρόταση της διοίκησης για διανομή μερίσματος, ποσού ύψους 68,47 εκατ. ευρώ, που αντιστοιχεί σε 28,93 ευρώ ανά μετοχή.

Τη μερίδα του λέοντος θα πάρει η Άκτωρ Παραχωρήσεις καθώς ελέγχει το 59,24% του μετοχικού κεφαλαίου της Αττικής Οδού και την ενοποιεί. Ακολουθούν J&P ΑΒΑΞ +5,52% Άβαξ ( 20,8%), ΕΤΕΘ (10,02%), Τράπεζα Πειραιώς (9,88%) και Egis Projects ( 0,04%).

Πέρσι, η εταιρεία διένειμε στους μετόχους της 69,9 εκατ. ευρώ. Από το παραπάνω ποσό τα 52,3 εκατ. ευρώ αφορούσε σε μέρισμα χρήσης 2015 και τα 17,3 ήταν προμέρισμα έναντι κερδών της χρήσης 2016. Η τακτική της διανομής προμερίσματος είναι πιθανόν να χρησιμοποιηθεί και για τη φετινή χρήση.

ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: Νομική Κάλυψη Διπλωματούχων Μηχανικών

Π.Ο.   Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ  ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ

ΕΝΩΣΕΩΝ  ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ  ΔΗΜΟΣΙΩΝ  ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ  ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ  ΑΝΩΤΑΤΩΝ  ΣΧΟΛΩΝ

Μαυρομματαίων 17,  104 34  ΑΘΗΝΑ
τηλ: 210-88.16.583  fax: 210-82.59.410 e-mail: emdydas@tee.gr URL: www.emdydas.gr
                                                                  
Αθήνα,   23-8-2017
Αρ. Πρωτ. : 7138                                    
Προς :    Υπουργό Υποδομών και    Μεταφορών κ. Σπίρτζη.
                                                                       
                                                                       Κοιν.:  1. Πρόεδρο και Δ.Ε.  T.E.E.
 2. Α΄ βάθμιες ΕΜΔΥΔΑΣ.

Θέμα : Νομική Κάλυψη Διπλωματούχων Μηχανικών.


Κύριε Υπουργέ,

Με τον πρόσφατο Ν.4412/16 καταργήθηκε το σύνολο σχεδόν των διατάξεων του Ν.3316/2005 μεταξύ αυτών και αυτές που προέβλεπαν τη «Νομική κάλυψη τεχνικών υπαλλήλων σε περίπτωση ποινικών εις βάρος τους διώξεων» (άρθρο 42 παρ. 1 του Ν. 3316/05). Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την πλήρη απουσία οποιασδήποτε νομικής κάλυψης των διπλωματούχων μηχανικών οι οποίοι βρίσκονται πολλές φορές κατηγορούμενοι στα πλαίσια άσκησης των καθηκόντων τους.  Στο σημείο αυτό επιβάλλεται να επισημάνουμε ότι, η νομοθεσία με τις ασάφειες και τις ελλείψεις, η τεράστια υποστελέχωση των Δημόσιων Υπηρεσιών, οι ελλείψεις σε υλικοτεχνικές υποδομές και σε οικονομικούς πόρους, σε συνδυασμό με τα μεγάλα συμφέροντα, τις μεγάλες αξίες γης κλπ., δημιουργούν συνθήκες που οδηγούν τους Διπλωματούχους Μηχανικούς να σύρονται με ιδιαίτερη  σφοδρότητα στις αίθουσες των Δικαστηρίων, στην συντριπτική τους πλειοψηφία ως εξιλαστήρια θύματα των παραπάνω συνοπτικά αναφερόμενων παραμέτρων. Οι μεγάλες διαστάσεις του φαινομένου, η συχνότητα και οι σοβαρότατες συνέπειες για τους συναδέλφους, τις οικογένειές τους, οικονομικές, ηθικές, κοινωνικές κλπ., αλλά και η επιρροή όλων των παραπάνω στην εύρυθμη λειτουργία των Υπηρεσιών επιβάλλουν το ταχύτερο δυνατό νομοθετικές παρεμβάσεις και ρυθμίσεις που θα βελτιώσουν την κατάσταση.      
Συγκεκριμένα αναφέρουμε το σχετικό άρθρο του Ν. 3316/2005 το οποίο καταργήθηκε προτείνοντας να  επανέλθει σε ισχύ βελτιωμένο.

«Άρθρο 42 N. 3316/2005
Άλλες διατάξεις

Τετάρτη, 23 Αυγούστου 2017

”Δώρο” στον Macron η Τράπεζα Αττικής από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ




Και τα χρήματα μας μαζί (πάνω από 800 εκατ. € από τις εισφορές μας μέσω διαδοχικών ανακεφαλαιοποιήσεων)

Σε διαπραγματεύσεις με μεγάλη γαλλική τράπεζα για να πουλήσει την Τράπεζα Αττικήςβρίσκεται η κυβέρνηση, σύμφωνα με πληροφορίες του Liberal, σε μια συμφωνία που προετοιμάζεται μεθοδικά το τελευταίο διάστημα ώστε οι τελικές αποφάσεις να συμπέσουν με την επίσκεψη Macron στην Ελλάδα τον Σεπτέμβριο.

Όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, οι συζητήσεις μεταξύ της ελληνικής κυβέρνησης με την Societe Generale, με θέμα την πώληση – «παραχώρηση» της Attica Bank στους Γάλλους, βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο. Οι συζητήσεις κινούνται προς την κατεύθυνση εισόδου της Societe Generale ως στρατηγικού επενδυτή με πλειοψηφικό πακέτο μέσω της αύξησης κεφαλαίου κατά 150-200 εκατ. ευρώ που προγραμματίζεται για το φθινόπωρο. Η Societe Generale υπήρξε στο παρελθόν βασικός μέτοχος της Γενικής Τράπεζας μέχρι το 2012 όταν η τελευταία εξαγοράστηκε από την Πειραιώς.

Παρότι στο εσωτερικό της κυβέρνησης διατυπώνονται ενστάσεις για το deal, κυρίως ως προς την απομείωση του μεριδίου που πιθανόν θα υποστούν τα ασφαλιστικά Ταμεία (σ.σ. ο ΕΦΚΑ έχει το 50,6%) και την απώλεια άμεσου ελέγχου της τράπεζας -η οποία στο πρόσφατο παρελθόν εντάσσονταν στον κεντρικό σχεδιασμό του ΣΥΡΙΖΑ για τη δημιουργία «παράλληλου τραπεζικού συστήματος»- η κυβέρνηση θα επιχειρήσει να εκμεταλλευτεί επικοινωνιακά την προωθούμενη συμφωνία με τους Γάλλους.

Κυρίως ως απόδειξη ότι οι ξένοι επενδυτές επιστρέφουν στο ελληνικό τραπεζικό σύστημα και είναι πρόθυμοι να επενδύσουν για την ”ανασυγκρότηση” της ελληνικής οικονομίας, ενώ η συμφωνία θα ενταχθεί στο ευρύτερο πλαίσιο ανάδειξης της «στενής συνεργασίας» μεταξύ Ελλάδας – Γαλλίας στο οικονομικό πεδίο με αφορμή την επικείμενη επίσκεψη του Γάλλου προέδρου Emmanuel Macron. Πολιτικά μια τέτοια συναλλαγή θα εξυπηρετούσε την ελληνική κυβέρνηση και υπό την έννοια ότι οι Γάλλοι εκφράζουν «παράπονα» για την περιορισμένη οικονομική τους παρουσία στη χώρα.

Ο συνολικός σχεδιασμός της Τράπεζας Αττικής τρέχει με ορίζοντα το προσεχές φθινόπωρο οπότε και θα πρέπει να έχει βρει πόρους να αποπληρώσει τις προνομιούχες μετοχές του Νόμου Αλογοσκούφη που παύουν να υπολογίζονται στα εποπτικά κεφάλαια το 2018.

Είναι άξιο αναφοράς ότι σύμβουλος της Τράπεζας Αττικής έχει αναλάβει η γαλλική Rothschild, η τράπεζα την οποία έχει προσλάβει η κυβέρνηση για την παροχή συμβουλών στα θέματα του δημόσιου χρέους και την έξοδο στις αγορές, και στην οποία ο γάλλος πρόεδρος εργάστηκε επί σειρά ετών ως υψηλόβαθμο στέλεχός της.

ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: Περιγράμματα Θέσης και απουσία των Μηχανικών από αυτά

 Π.Ο.   Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ  ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ

ΕΝΩΣΕΩΝ  ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ  ΔΗΜΟΣΙΩΝ  ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ  ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ  ΑΝΩΤΑΤΩΝ  ΣΧΟΛΩΝ

Μαυρομματαίων 17,  104 34  ΑΘΗΝΑ
τηλ: 210-88.16.583  fax: 210-82.59.410 e-mail: emdydas@tee.gr URL: www.emdydas.gr

                                                                    Αθήνα, 22/8/2017

Αρ. Πρωτ.: 7137                                          Προς :    Την Υπουργό Διοικ. Ανασυγκρότησης.
                                                                                 κα. Όλγα Γεροβασίλη.
                                                                 Κοιν.:  1. Πρόεδρο και Δ.Ε. του ΤΕΕ.
                                                                             2. Α΄ βάθμιες ΕΜΔΥΔΑΣ.  

Θέμα :  Περιγράμματα Θέσης και απουσία των Μηχανικών από αυτά.

Στις 4.8.2017 διαβιβάστηκε, μέσω ηλεκτρονικής αλληλογραφίας, από την «Ομάδα Συντονισμού και Παρακολούθησης» του Υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης προς τα μέλη των Ομάδων Εργασίας για τη σύνταξη των Περιγραμμάτων Θέσεων Εργασίας, Φορέων της Δημόσιας Διοίκησης, η με αρ. πρωτ. ΔΙΠΑΑΔ/ΠΡΟΣ/167/οικ.26047/4.8.2017 εγκύκλιος, με οδηγίες για την ορθή συμπλήρωση των Ειδικών Περιγραμμάτων Θέσεων Εργασίας ανά Φορέα.
Μηχανικοί του Δημοσίου, μέλη της Ομοσπονδίας μας, αποδέκτες της παραπάνω εγκυκλίου, των οποίων ζητήθηκε η συνεισφορά για τη σύνταξη των Ειδικών Περιγραμμάτων «σε συνεργασία με τα μέλη των Ομάδων Εργασίας ανά Φορέα και τους ειδικούς εμπειρογνώμονες, για το σκοπό αυτό, της Expertise France» [sic] μας ενημέρωσαν για τα εξής:
·           κατ’ εφαρμογή του ν. 4440/2016 «Ενιαίο Σύστημα Κινητικότητας στη Δημόσια Διοίκηση και την Τοπική Αυτοδιοίκηση…, και λοιπές διατάξεις», η κατάρτιση περιγραμμάτων θέσεων εργασίας για κάθε οργανική θέση αποτελεί, σε συνέχεια της έκδοσης Οργανισμών, απαραίτητη προϋπόθεση για τη συμμετοχή των φορέων ως υπηρεσιών υποδοχής στο Ενιαίο Σύστημα Κινητικότητας (ΕΣΚ) και προκύπτει ως εξειδίκευση των συνδεδεμένων καταλόγων:
(1) «Γενικών Περιγραμμάτων θέσεων εργασίας - Ρόλων/Επαγγελμάτων» και
(2)  «Λειτουργικών Τομέων Πολιτικής» των Φορέων του Δημοσίου.
·           Οι αναφερόμενοι τελικοί κατάλογοι των Λειτουργικών Τομέων Πολιτικής, και των          Ρόλων/Επαγγελμάτων των αντίστοιχων Γενικών Περιγραμμάτων Θέσεων Εργασίας, όπως αυτά συντάχθηκαν από τα αρμόδια Υπουργεία και συνδιαμορφώθηκαν από την Ομάδα Συντονισμού και Παρακολούθησης του Υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης κατόπιν ενσωμάτωσης των διορθώσεων/επισημάνσεων των Ομάδων Εργασίας, αποστάλθηκαν σε «τελική μορφή» όπως επισημαίνεται, με το από 19.7.2017 ηλεκτρονικό μήνυμα του Προϊστάμενου Γενικής Διεύθυνσης Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού του Υπουργείου Διοικητικής  Ανασυγκρότησης.
·           Στους παραπάνω καταλόγους και ειδικότερα στα γενικά περιγράμματα των Λειτουργικών Τομέων Πολιτικής των καθ’ ύλην αρμόδιων Υπουργείων (17) «Περιβάλλον και Βιώσιμη  Ανάπτυξη», (19) «Υποδομές και Μεταφορές» και (24) «Χωρικός Σχεδιασμός & Αστικό    Περιβάλλον», πουθενά δεν αναφέρεται η ιδιότητα του μηχανικού στους ρόλους –  ομάδες επαγγελμάτων. Πόσο μάλλον στον τομέα (12) «Ψηφιακή Πολιτική και Δίκτυα  Επικοινωνιών» όπου εξίσου αγνοείται η ιδιότητα του μηχανικού Η/Μ και πληροφορικής ως συχνά απαιτούμενης ειδίκευσης για πρόσληψη στο Δημόσιο, καθώς και του συναφούς και επίκαιρου αντικειμένου εξειδίκευσης μηχανικών στη Γεωπληροφορική.

Τρίτη, 22 Αυγούστου 2017

Είναι κακό στο πάρκο να χτίζεις ουρανοξύστες


Φωτορεαλιστική απεικόνιση του Ελληνικού μετά την ολοκλήρωση των έργων της Lamda Development

Το πολυαναμενόμενο μητροπολιτικό πάρκο στην «καρδιά» του παλιού αεροδρομίου στο Ελληνικό στην ουσία θα αποτελεί την... αυλή των προβλεπόμενων υψηλών κτιρίων, που θα φτάνουν έως και τα 200 μέτρα και με την προτεινόμενη διάταξή τους γύρω από τις ζώνες πρασίνου θα περιορίζουν την επίδραση της θαλάσσιας αύρας προς τις γύρω οικιστικές περιοχές, αλλά και τη θέα προς τον Σαρωνικό.
Είναι μία από τις βασικές διαπιστώσεις της Επιτροπής Αγώνα για το μητροπολιτικό πάρκο Ελληνικού και του Εξωραϊστικού Πολιτιστικού Συλλόγου Κάτω Ελληνικού, που κατατέθηκαν στο πλαίσιο της διαβούλευσης για τη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και του Σχεδίου Χωρικής Ανάπτυξης για τον μεγαλύτερο αδόμητο χώρο στο πολεοδομικό συγκρότημα της πρωτεύουσας.
Πολυμελής ομάδα ειδικών μελέτησε το ογκώδες υλικό που ετοίμασε η Lamda Development και κατέθεσε ένα κείμενο 100 σελίδων με το οποίο απορρίπτει βασικές επιλογές των επενδυτικών σχεδίων.
Πρόκειται για τη μεγαλύτερη παρέμβαση σε μήκος τριών χιλιομέτρων στο παράκτιο μέτωπο της Αττικής, από τα οποία μόνο σε ένα χιλιόμετρο θα υπάρχει ελεύθερη πρόσβαση, στοιχείο που έρχεται σε αντίθεση με το διάταγμα 254/2004, επισημαίνει η Επιτροπή Αγώνα και προβλέπει ότι θα αποτελέσει αφορμή για την αλλοίωση ολόκληρης της παραλιακής ζώνης από το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας ώς το Λαύριο, που παρά τις ανθρώπινες επεμβάσεις εξακολουθεί να παρουσιάζει ενδιαφέροντα τοπικά χαρακτηριστικά, καθώς και πλήθος φυσικών και ιστορικών μνημείων.
Με βάση τα επενδυτικά σχέδια, που έχουν πολιτογραφηθεί ως «σχέδιο Φόστερ», προβλέπεται να δημιουργηθεί μια νέα πόλη που παραπέμπει σε εικόνες Ντουμπάι, Μανχάταν και Λας Βέγκας, με οικιστικά χαρακτηριστικά που δεν ταιριάζουν με αυτά που υπάρχουν στην πρωτεύουσα.
Με την προτεινόμενη δόμηση, θα δημιουργηθεί μια νέα πόλη με πληθυσμό που θα κυμαίνεται από 20 έως και 35 χιλιάδες κατοίκους, σε έκταση που αντιστοιχεί σε αυτή του Δήμου Ελληνικού-Αργυρούπολης, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη το μεγάλο απόθεμα κενών κατοικιών, εμπορικών και επιχειρηματικών χώρων που υπάρχουν σήμερα στο λεκανοπέδιο.

Οι κοινόχρηστοι χώροι

ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: Επαναφορά της προσωπικής διαφοράς

 Π.Ο.   Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ  ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ

ΕΝΩΣΕΩΝ  ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ  ΔΗΜΟΣΙΩΝ  ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ  ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ  ΑΝΩΤΑΤΩΝ  ΣΧΟΛΩΝ

Μαυρομματαίων 17,  104 34  ΑΘΗΝΑ
τηλ: 210-88.16.583  fax: 210-82.59.410 e-mail: emdydas@tee.gr URL: www.emdydas.gr           
                                                                                                    
Αθήνα, 18-8-2017
Αρ. Πρωτ. : 7134
                                                                   Προς:  Τον Υπουργό Εσωτερικών
                                                                                κ. Παναγιώτη Σκουρλέτη

                                                                   Κοιν.:  1.  Γεν. Γραμματέα Εσωτερικών
                                                                                   κ.  Πουλάκη.
                                                                              2.  Πρόεδρο και Δ.Ε. του ΤΕΕ
                                                                              3.  Α΄βάθμιες ΕΜΔΥΔΑΣ

Θέμα : Επαναφορά της προσωπικής διαφοράς.

Κε Υπουργέ,

Στον πρόσφατο Νόμο 4483/2017 και στο άρθρο 99 αυτού, επαναχορηγείται αναδρομικά η προσωπική διαφορά σε κατηγορίες υπαλλήλων, μεταξύ των οποίων και σε όσους Μηχανικούς μετατάχθηκαν στις Αποκεντρωμένες με τη διαδικασία της ενδοαυτοδιοικητικής κινητικότητας του άρθ. 30 του ν. 4223/2013. 
Εξαιρούνται όμως όσοι μετετάχθησαν λίγο πριν το 2013, με βάση τις διατάξεις του νόμου ν. 3386/2005 (άρθ.89) που αφορούσε τη χωρίς γνώμη Υπηρεσιακού Συμβουλίου μετάταξη στις Υπηρεσίες Αλλοδαπών και Μετανάστευσης της Αποκεντρωμένης. Η έλλειψη πρόβλεψης και για αυτή την περίπτωση υπαλλήλων –εκτιμούμε όχι λόγω πρόθεσης- δημιουργεί ανισότητα και απόλυτα δικαιολογημένη αίσθηση αδικίας, μια και παραμένουν οι μοναδικοί μηχανικοί που δε θα τους επαναχορηγηθεί (και αναδρομικά) η προσωπική διαφορά. Επιπρόσθετα δε στηρίζεται πουθενά καθώς δεν βασίζεται σε διαφορετικό τρόπο μετάταξης, μια και στις δύο περιπτώσεις η μετάταξη έγινε οικειοθελώς, απλά βάσει διαφορετικών Νόμων.
Στα πλαίσια αυτά σας καλούμε να αποκαταστήσετε στο επίμαχο άρθρο (99) και τις περιπτώσεις όσων μετατάχθηκαν, με βάση τις διατάξεις του νόμου ν. 3386/2005 (άρθ.89), καθώς και κάθε άλλη περίπτωση που τυχόν δεν είναι σε γνώση μας, αλλά αφορά ανάλογη διαδικασία (υποχρεωτικής ή εθελοντικής μετάταξης).
Κύριε Υπουργέ συνεχίζουμε να ζητούμε επίσης συνάντηση μαζί σας το ταχύτερο δυνατό, προκειμένου να αναπτύξουμε αναλυτικότερα τις απόψεις μας σε σχέση συνολικά με τα ζητήματα που απασχολούνε τους Διπλωματούχους Μηχανικούς στους ΟΤΑ.

Δευτέρα, 21 Αυγούστου 2017

Αττικής: Προς αύξηση κεφαλαίου και αναζήτηση στρατηγικού επενδυτή


Στο ίδιο έργο θεατές με τον ΕΦΚΑ στη θέση του ΤΣΜΕΔΕ πλέον...

H Τράπεζα Αττικής σχεδιάζει, σύμφωνα με πληροφορίες της Καθημερινής, να προχωρήσει σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου κατά €150-200 εκατ. με τη διοίκηση της να προτείνει παράλληλα την τοποθέτηση στρατηγικού επενδυτή.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το πρώτο ζητούμενο με την αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της τράπεζας είναι να καλύψει τα €100,2 εκατ. της κρατικής βοήθειας που της είχε χορηγηθεί το 2008, έναντι προνομιούχων μετόχων. Και αυτό γιατί από 1/1/2018 οι εν λόγω προνομιούχες μετοχές δε θα προσμετρούνται πλέον στα εποπτικά της κεφάλαια.

Σύμφωνα με την εφημερίδα η πρόταση αυτή προκαλεί την αντίδραση ορισμένων στελεχών της κυβέρνησης, που δείχνουν να επιθυμούν τη διατήρηση της επιρροής του Δημοσίου στην τράπεζα. Αυτό σήμερα εξασφαλίζεται μέσω της συμμετοχής του ΕΦΚΑ στο μετοχικό κεφάλαιο της Τράπεζας Αττικής με ποσοστό 50,62%. Προκειμένου να παρακάμψει τις αντιδράσεις στελεχών της, η κυβέρνηση φέρεται να προσανατολίζεται σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, με αναζήτηση στρατηγικού επενδυτή, αλλά ταυτόχρονα να διαφυλαχθούν τα συμφέροντα του ΕΦΚΑ. Το πώς θα γίνει αυτό όμως γεννά ερωτηματικά, αφού δεν είναι ευδιάκριτο εάν μπορεί να συμμετάσχει ο ΕΦΚΑ στην αύξηση.

ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: Αναγνώριση των Διπλωμάτων των Πολυτεχνείων σε επίπεδο μεταπτυχιακού τίτλου

 Π.Ο.   Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ  ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ

ΕΝΩΣΕΩΝ  ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ  ΔΗΜΟΣΙΩΝ  ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ  ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ  ΑΝΩΤΑΤΩΝ  ΣΧΟΛΩΝ

Μαυρομματαίων 17,  104 34  ΑΘΗΝΑ
τηλ: 210-88.16.583  fax: 210-82.59.410 e-mail: emdydas@tee.gr URL: www.emdydas.gr
                   Αθήνα, 18/8/2017
Αρ. Πρωτ.: 7135                                          Προς :    Τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας
                                               και Θρησκευμάτων.
                                                                                 κ. Κων/νο  Γαβρόγλου.
                                                                 Κοιν.:  1. Πρόεδρο και Δ.Ε. του ΤΕΕ.
                                                                             2. Α΄ βάθμιες ΕΜΔΥΔΑΣ  

Θέμα : “Αναγνώριση των Διπλωμάτων των Πολυτεχνείων σε επίπεδο μεταπτυχιακού τίτλου”.

Κε Υπουργέ,
Όπως διαπιστώσαμε -και παρά τις προηγούμενες επιστολές μας- στον πρόσφατο Νόμο 4485/17 “Οργάνωση και λειτουργία της ανώτατης εκπαίδευσης, ρυθμίσεις για την έρευνα και άλλες διατάξεις”, στο άρθρο 46 «Ενιαίος και αδιάσπαστος τίτλος σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου και επαγγελματικά προσόντα αποφοίτων Τ.Ε.Ι.» και στην παράγραφο 2 αυτού, αναφέρει: «Μετά την έκδοση της ανωτέρω απόφασης, ο ενιαίος και αδιάσπαστος τίτλος σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου (integrated master) λογίζεται ότι έχει ληφθεί από την ημερομηνία απονομής του πτυχίου ή διπλώματος και καταλαμβάνει και τους αποφοιτήσαντες πριν από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου. Ο ενιαίος και αδιάσπαστος τίτλος σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου δεν επιφέρει μισθολογικές μεταβολές.»
Η παραπάνω άδικη πρόβλεψη η οποία προστέθηκε λίγο πριν την ψήφιση του Νόμου μια και η αρχική εκδοχή που είχε αναρτηθεί στη δημόσια διαβούλευση δεν την συμπεριλάμβανε, ακυρώνει την ουσία της αναγνώρισης των Διπλωμάτων των Πολυτεχνείων σε επίπεδο μεταπτυχιακού τίτλου  και την καθιστά «κενό γράμμα».  Οι μνημονιακές υποχρεώσεις που εκτιμούμε ότι επέβαλλαν την αλλαγή αυτή, για μια ακόμη φορά αποδεικνύονται ισχυρότερες από το αίσθημα δικαίου που επιβάλλει να χορηγηθούν τα αντίστοιχα μισθολογικά κλιμάκια σε όλους τους κατόχους μεταπτυχιακών τίτλων (2 M.K. σύμφωνα με το άρθρο 9 του Ν.4354/15). Όπως εξάλλου γίνεται και με όλες οι υπόλοιπες κατηγορίες υπαλλήλων (ΠΕ ή ΤΕ), που κατέχουν μεταπτυχιακό τίτλο και κερδίζουν τα προβλεπόμενα 2 ΜΚ.
Σας καλούμε να αποκαταστήσετε την παραπάνω αδικία και να αποδώστε όσα προβλέπονται από το Ν.4354/15 στο σύνολο των Διπλωματούχων Μηχανικών που υπηρετούν τη Δημόσια Διοίκηση, ως μια κίνηση ελάχιστης αποκατάστασης των συντριπτικών περικοπών και της απαξίωσης στην οποία έχουμε περιέλθει ως κλάδος.

Κυριακή, 20 Αυγούστου 2017

Εισήγηση: Ο δρόμος που φτιάχτηκε περπατώντας _μια ιστορία για τη σχέση κοινωνίας και τεχνικής.

Game Over


Περιεχόμενα [εμφάνιση]

Μπουσουλώντας

Μετακίνηση, όπως μας πληροφορεί ένα λεξικό, είναι η αλλαγή θέσης, η μετάβαση από ένα σημείο σε ένα άλλο. Και για να καλυφθεί η απόσταση που χωρίζει τα δύο αυτά σημεία, ο άνθρωπος διαθέτει ένα ολόκληρο φάσμα τεχνικών μέσων. Από το στοιχειωδέστερο όλων, αυτό που υπήρξε και το κυρίαρχο (μιλώντας για χερσαίες μετακινήσεις) μέχρι και τον 18ο αιώνα: τα πόδια του. Ή, σε περίπτωση που θέλει να κινηθεί ταχύτερα και με λιγότερη δαπάνη ενέργειας, το εργαλείο του ποδηλάτου είναι το ενδεδειγμένο μέσο. Αν η ακόμα μεγαλύτερη ταχύτητα κι άνεση είναι ζητούμενα, τότε η μηχανή που λέγεται αυτοκίνητο αποτελεί την ιδανική λύση. Η λογική που συνδέει την εξέλιξη από το σώμα (πόδι) στο εργαλείο (ποδήλατο) κι από εκεί στην μηχανή (αυτοκίνητο) μοιάζει αυτονόητη κι αρραγής. Ένα «φυσικό» πρόβλημα τίθεται στον άνθρωπο (από ένα σημείο του «αφηρημένου» χώρου σε ένα άλλο) κι ως συνήθως, αυτός επινοεί (ως homo sapiens) και κατασκευάζει (με τα χέρια του, ως homo faber) μια σειρά τεχνικών μέσων για την επίλυσή του.
Από την οπτική του τεχνολογικού ντετερμινισμού, μια τέτοια εξέλιξη είναι τόσο φυσική όσο φυσικό είναι και το προς επίλυση πρόβλημα. Οι τεχνικές λύσεις ακολουθούν τη δική τους νομοτελειακή λογική την οποία και μεταφέρουν στο κοινωνικό πεδίο. Τα ερωτήματα, οι δισταγμοί και οι ενστάσεις δεν έχουν θέση όσον αφορά στην εξέλιξη της τεχνικής, η οποία φτάνει ενίοτε να εννοείται ως (οιονεί) βιολογική. Με τα λόγια ενός από τους πιο πειστικούς «τεχνολογικούς ντετερμινιστές», ήδη από το 1964 1:
Καμιά αξιολογική κρίση δεν μπορεί να γίνει για μια εξελικτική διαδικασία. Μπορούμε να θεωρήσουμε ότι ο γιγαντισμός των δεινοσαύρων του Μεσοζωικού αιώνα ήταν «κακός», διότι εν τέλει οι δεινόσαυροι εξαφανίστηκαν ενώ οι κροκόδειλοι επέζησαν, αλλά δεν ξέρουμε τίποτα για το μέλλον του πλάσματος που θα μπορούσε να αντικαταστήσει τον έμφρονα άνθρωπο.

… η μηχανική αυτοματοποίηση αντιστοιχεί στο προτελευταίο δυνατό στάδιο της διαδικασίας που δρομολογείται από την εποχή του οπλισμένου με το λιάνιστρο αυστραλανθρώπου. Η απελευθέρωση των περιοχών του κινητικού εγκεφαλικού φλοιού, που κατακτάται οριστικά με την κάθετη στάση, καθίσταται τέλεια από τη στιγμή που ο άνθρωπος εξωτερικεύει τον κινητικό του εγκέφαλο. Πέραν του σημείου αυτού, δεν μπορούμε να νοήσουμε παρά την εξωτερίκευση της διανοητικής σκέψης, την κατασκευή μηχανών που όχι μόνο θα είχαν τη δυνατότητα να κρίνουν (το στάδιο αυτό έχει ήδη κατακτηθεί) αλλά θα χρωμάτιζαν την κρίση τους συναισθηματικά, θα συμμετείχαν, θα ενθουσιάζονταν ή θα βυθίζονταν στην απελπισία μπροστά στην απεραντοσύνη του έργου τους. Τότε πλέον, και αφού ο έμφρων άνθρωπος θα έχει εξασφαλίσει σε αυτά τα μηχανήματα τη δυνατότητα να αναπαράγονται, δεν θα του έμενε παρά να αποσυρθεί οριστικώς στα παλαιοντολογικά σκότη.