Σάββατο, 17 Ιουνίου 2017

Μισά υψόμετρα πήραν από το ΥΠΟΜΕΔΙ


Όπως το λέγαμε !!!
Πριν από λίγη ωρα αναρτήθηκε στη Διαύγεια η περίφημη “έγκριση της υψομετρικής μελέτης” την οποία ανακοίνωσε προχθές η ΔΙΚΕΦΑΛΟΣ ΑΕ με τόση χαρά και ευγνωμοσύνη . Απαντήθηκε έτσι το χθεσινό μας ερώτημα (για ποια υψομετρική πανηγυρίζουν;) επιβεβαιώνοντας το λογικό μας συμπέρασμα (όπως και όλα τα προηγούμενα σε σχέση με το θέμα ).

Η έγκριση αφορά ΜΟΝΟ στην υψομετρική μελέτη των δυο αδιάνοικτων πεζόδρομων και όχι στο δρόμο που περνάει μπροστά από το γήπεδο . Γεγονός που σημαίνει :

· Ότι η Δικέφαλος υποχρεώθηκε να ζητήσει την έγκριση αλλης υψομετρικής από αυτή που υπέβαλλε στο Δήμο

· Ότι αν αυτό το είχε κάνει από την αρχή θα είχε γλυτώσει : 
ü 6 μήνες αργοπορία και πηγαινελα
ü δεν θα χρωστούσε υποχρέωση στο Μαξίμου , στον Σπίρτζη και ολο το ΥΠΟΜΕΔΙ , τον Πάντζα , την Αυλωνίτου , τον Κακλαμάνη , το Λοβέρδο και τον κάθε πικραμένο
ü δεν θα χρωστούσε υποχρέωση ούτε στο Δήμο γιατί ο Δήμος θα έπραττε την υποχρέωση που είχε με βάση το νόμο.

· Δεν θα είχε στηθεί ολο αυτό το αποτρόπαιο σκηνικό με τους τραμπουκισμούς , βανδαλισμούς μηνών στη πόλη .

Δεν το ήξεραν ; Κανείς δεν το κατάλαβε;

Ούτε ο Φλαμπουράρης που έφτιαξε τη ρύθμιση, ούτε η Βουλή που την ψήφισε ; ούτε καν το αφεντικό ο Τίγρης ;

Το μόνο σίγουρο είναι ότι δεν μας διαβάζουν . Γιατί εμείς το είχαμε πει από την αρχή . Και χωρίς να είμαστε golden boys

Αντιφασιστική διαδήλωση στον Ασπρόπυργο



ΑΝΤΙΦΑΣΙΣΤΙΚΗ ΔΙΑΔΗΛΩΣΗ
Σάββατο 17 Ιούνη 7μμ, Πλατεία Δημαρχείου Ασπρόπυργος

Αλληλεγγύη στους εργάτες γης σε Ασπρόπυργο-Γκορυτσά
Να διαλυθεί η φασιστική συμμορία
ΟΧΙ στην κάλυψη των ρατσιστικών επιθέσεων από την ΕΛΑΣ
Eργάτες ενωμένοι, ποτέ νικημένοι

Οι µετανάστες εργάτες γης της περιοχής Ασπρόπυργου-Γκορυτσάς µετά από µαζική γενική συνέλευση που έγινε την Παρασκευή 5 Μάη, προχώρησαν σε κινητοποιήσεις καταγγελίας των ρατσιστικών δολοφονικών επιθέσεων που δέχονται συστηµατικά από το περασµένο Αύγουστο από οργανωµένη οµάδα φασιστοειδών. Επιθέσεις όπως αυτή της Τρίτης 2 Μάη, όταν µετανάστης εργάτης που επέστρεφε στην Γκορυτσά από τον Ασπρόπυργο µε το λεωφορείο 855 ξυλοκοπήθηκε µε σιδερηγροθιά στο πρόσωπο ήταν το µοτίβο των ρατσιστικών επιθέσεων στην περιοχή το προηγούµενο διάστηµα.

Επιθέσεις όµως έφτασαν να γίνονται µέχρι και µέσα στα χωράφια σε ώρα εργασίας. Οργανωµένη συµµορία φασιστών βρίσκεται πίσω από τις επιθέσεις, κάτι που γνωρίσει καλά και το τοπικό αστυνοµικό τµήµα. Βγαίνουν ως οµάδα, καλύπτουν τα πρόσωπα τους, χρησιµοποιούν σιδερογροθιές και ρόπαλα και έχουν επιλέξει ως κεντρικό στόχο τους Πακιστανούς εργάτες γης. Οι επιθέσεις τους αποτελούν συνέχιση της δράσης των ταγµάτων εφόδου της Χρυσής Αυγής που έδρασαν ξανά στην ίδια περιοχή την περίοδο 2011-2012 µε δεκάδες θύµατα, ακόµη και γκρεµισµένα σπίτια από το πογκρόµ. Η Χρυσή Αυγή διατηρεί Γραφεία-ορµητήριο στον Ασπρόπυργο.

Ο ∆ήµος Ασπρόπυργου παρά την επίσκεψη παραγωγών που δέχτηκε, οι οποίοι κατήγγειλαν τις ρατσιστικές επιθέσεις και τις απειλές σε βάρος τους, δεν παρεµβαίνει για να σταµατήσουν οι εγκληµατικές ρατσιστικές επιθέσεις. Μέχρι τώρα η Αστυνοµία έχει προσαγάγει και αφήσει ελεύθερους τους φασίστες τουλάχιστον τρεις φορές µε βάση τις καταγγελίες των θυµάτων. Επίσης, σε καµία από τις περιπτώσεις όπου έχουν υποβληθεί µηνύσεις από τα θύµατα η Αστυνοµία δεν έχει αναζητήσει το ρατσιστικό κίνητρο καταγράφοντας τα ως ληστείες!

Στις 13 Μάη στους δρόµους της Γκορυτσά Ασπροπύργου περίπου χίλιοι διαδηλωτές βάδισαν για να σπάσει η φασιστική τροµοκρατία κατά των εργατών γης από τις οργανωµένες ρατσιστικές επιθέσεις συγκεκριµένης οµάδας. ∆ιαδήλωσαν µε πανό η Πακιστανική Κοινότητα Ελλάδος, η ΚΕΕΡΦΑ, η Εργατική Αλληλεγγύη και η ΟΡΜΑ. Η Αστυνοµία έδωσε κάλυψη στη φασιστική οµάδα, η οποία παρενοχλούσε από την αρχή την αντιφασιστική συγκέντρωση, ρίχνοντας πέτρες και κροτίδες.

Παρασκευή, 16 Ιουνίου 2017

Gentrification ή/και θάνατος






Απόσπασμα από κείμενο της Λόρα Τίερμαν στο WSWS

Η πυρκαγιά που ξέσπασε στον πύργο του Γκρένφελ στο δυτικό Λονδίνο τα ξημερώματα της Τρίτης, προκάλεσε οργισμένες αντιδράσεις κατοίκων και ομάδων της κοινότητας, των οποίων οι προειδοποιήσεις για σοβαρούς κινδύνους πυρκαγιάς αγνοούνταν επανειλημμένα από τις αρχές.

Σύμφωνα με αυτόπτες μάρτυρες, η πυρκαγιά στον δεύτερο όροφο εξαπλώθηκε σε όλη την οικοδομή σε λιγότερο από 15 λεπτά.

Η εξωτερική πλαστική επένδυση διοχέτευσε την φωτιά προς τα πάνω, δημιουργώντας μια κόλαση. Η εύφλεκτη επένδυση εγκαταστάθηκε πέρυσι, ως μέρος της καμπάνιας «αναγέννησης» της περιφέρειας του Κένσινγκτον και Τσέλσι και του (οργανισμού διαχείρισης του κτιρίου) Kensington and Chelsea Tenant Management Organisation (KCTMO). Η εφημερίδα Independent ανέφερε ότι η επένδυση προστέθηκε πέρυσι «για να μην χαλάει τη θέα στα πολυτελή διαμερίσματα γύρω από τον πύργο».

Κάτοικοι της περιοχής καταγγέλλουν πως οι αρχές σκόπιμα μείωναν την ασφάλεια της περιοχής ως μέρος των προσπαθειών gentrification για διώξουν τους ενοικιαστές. Ένα κάτοικος του πύργου δήλωσε: «Πιστεύουμε ότι το Συμβούλιο και η ΤΜΟ έχουν «δημιουργήσει» την παρακμή των κοινωνικών κατοικιών , για να έχουν άλλη μια δικαιολογία για τα σχέδια «αναγέννησης», η οποία σημαίνει στην ουσία την κατεδάφιση ολόκληρης της περιοχής».

Χαστούκι στην κυβέρνηση η απόφαση του Γιούρογκρουπ,




Σε παταγώδη αποτυχία οδηγήθηκε ο κυβερνητικός σχεδιασμός με την απόφαση του Γιούρογκρουπ στις 15 Ιουνίου 2017, καθώς το οικονομικό επιτελείο δεν εξασφάλισε το παραμικρό απ’ όσα είχε διακηρύξει.

Σε παταγώδη αποτυχία οδηγήθηκε ο κυβερνητικός σχεδιασμός με την απόφαση του Γιούρογκρουπ στις 15 Ιουνίου 2017 (http://www.consilium.europa.eu/en/press/press-releases/2017/06/15-eurogroup-statement-greece/, καθώς το οικονομικό επιτελείο δεν εξασφάλισε το παραμικρό απ’ όσα ήλπιζε. Οι λεπτομέρειες της απόφασης περιγράφουν ένα ακόμη κυβερνητικό Βατερλώ, μια παταγώδη αποτυχία, εφάμιλλη των διαψεύσεων που ένιωσαν όλες οι μνημονιακές κυβερνήσεις από το 2010 που εναπόθεταν τις ελπίδες τους στο έλεος των δανειστών!

Το πλάνο του Μαξίμου στην πλήρη του ανάπτυξη περιελάμβανε τα εξής βήματα: 1) ψήφιση του 4ου μνημονίου με νέα μέτρα ύψους 4,5 δισ. ευρώ 2) ολοκλήρωση της δεύτερης αξιολόγησης που θα έπρεπε να είχε κλείσει από τον Φεβρουάριο του 2016 ειρήσθω εν παρόδω 3) ανακοίνωση από το Eurogroup μέτρων ελάφρυνσης του χρέους 4) δημοσίευση ευνοϊκής έκθεσης βιωσιμότητας για το χρέος από το ΔΝΤ 5) ένταξη στο πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας και 6) έξοδο στις αγορές με την έκδοση ομολόγων με επωφελείς όρους. Στο τέλος αυτών των βημάτων, που το καθένα προϋπέθετε το προηγούμενο, εξασφαλιζόταν ότι με το τέλος του τρέχοντος προγράμματος, τον Αύγουστο του 2018, η Ελλάδα θα μπορούσε να εξασφαλίσει την κάλυψη των χρηματοδοτικών της αναγκών από τις αγορές. Δεν θα είναι, με άλλα λόγια, αναγκασμένη να προσφύγει σε ένα νέο μνημόνιο, ούτε καν σε πιστοληπτική γραμμή, όπως αυτή που συζητούσε ο Σαμαράς το 2014.

Από όλα τα παραπάνω βήματα αυτό που με ευκολία ολοκληρώθηκε ήταν το πρώτο: η ψήφιση από τους πάντα πρόθυμους βουλευτές των ΣΥΡΙΝΕΛ ενός 4ου μνημονίου, με μέτρα λιτότητας τα οποία εκτείνονται ακόμη και ως το 2023, όπως μείωση των συντάξεων και του αφορολόγητου, χαλάρωση των προϋποθέσεων για ομαδικές απολύσεις, ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς, κ.α. Επιπλέον, το δεύτερο μέτρο που εξασφαλίσθηκε ήταν η ολοκλήρωση της αξιολόγησης, με βάση την απόφαση του Γιούρογκρουπ της 15ης Ιουνίου. Κι αυτό μάλιστα ολοκληρώθηκε επειδή η Ελλάδα έπρεπε να περάσει από το ταμείο για την πληρωμή ομολόγων: εκείνων που κατέχουν ιδιώτες επενδυτές (2,1 δισ. στις 17/7), η ΕΚΤ (3,9 δισ. στις 20/7) κ.α. Μάς δάνεισαν δηλαδή για να τους ξεχρεώσουμε…

Τρεις εβδομάδες για ζύμωση

ΕΦΚΑ: Πώς θα υπολογίζονται οι ασφαλιστικές εισφορές για όλους όσοι έχουν παράλληλη ασφάλιση

ΑΔΑ: 7864465ΧΠΙ-8ΩΩ «Παράλληλη ασφάλιση κατ’ εφαρμογή των άρθρ. 17 παρ. 1 και 36 παρ.1, 2, 6 και 7 του Ν. 4387/16». Διπλές και τριπλές εισφορές θα πληρώνουν όσοι έχουν παράλληλη ασφάλιση...

Εγκύκλιο σχετικά με την παράλληλη ασφάλιση σε δύο ή περισσότερους φορείς ή τομείς ασφάλισης που εντάσσονται στον Ενιαίο Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ) ή το Δημόσιο και καταβολή των αντίστοιχων ασφαλιστικών εισφορών για κάθε αναληφθείσα επαγγελματική δραστηριότητα, εξέδωσε το ασφαλιστικό ταμείο. Αναλυτικότερα:
Τα ανώτατα και κατώτατα όρια ασφαλιστέου εισοδήματος που στις περισσότερες περιπτώσεις είναι οι 5.860 και 586 ευρώ τον μήνα αντίστοιχα, καθώς και τον τρόπο που αθροίζονται τα εισοδήματα προκειμένου να συμπληρωθούν αυτά, καθορίζει εγκύκλιος του ΕΦΚΑ για την παράλληλη και πολλαπλή επαγγελματική δραστηριότητα.
Προσοχή: το ταμείο διευκρινίζει ότι με το νόμο Κατρούγκαλου επέρχεται μια βασική αλλαγή που αφορά στην κατάργηση των διατάξεων του άρθρου 39 του ν.2084/1992, όπως ίσχυε, περί υποχρεωτικής ασφάλισης και καταβολής μίας ασφαλιστικής εισφοράς σε έναν φορέα κύριας ασφάλισης ή το Δημόσιο, των «νέων» ασφαλισμένων, που είχαν υποχρέωση ασφάλισης σε περισσότερους του ενός φορείς κύριας ασφάλισης λόγω απασχόλησης ή ιδιότητας.
Πλέον, όλοι ασφαλίζονται από την 1η Ιανουαρίου 2017 για το σύνολο των εργασιών που παρέχουν. Ειδικά για τους δημόσιους υπαλλήλους, «παλαιούς» και «νέους», που παράλληλα απασχολούνται σε εργασία υπακτέα στο τ. ΙΚΑ-ΕΤΑΜ ως μισθωτοί, προκύπτει επίσης υποχρέωση ασφάλισης σε όλους τους κλάδους.
Αναλυτικά, η εγκύκλιος παρέχει οδηγίες για τον προσδιορισμό της βάσης υπολογισμού εισφορών και την εισφοροδότηση στις περιπτώσεις άσκησης πολλαπλών/παράλληλων ασφαλιστέων δραστηριοτήτων/ιδιοτήτων Μη Μισθωτών ή Μισθωτών – Μη Μισθωτών.

Υπερασπιζόμαστε τον Υμηττό και το Μητροπολιτικό Πάρκο Γουδή- Ιλισίων

Διαδημοτική Επιτροπή για την προστασία του Υμηττού, Επιτροπή Αγώνα για το Μητροπολιτικό Πάρκο Γουδή, Πολιτιστικός Σύλλογος Άνω Αμπελοκήπων, Εξωραϊστικός Πολιτιστικός Σύλλογος "Ο Ιλισός", Σύλλογος Αρχιτεκτόνων Αττικής, ΕΥΔΥΔΑΣ, Σύλλογος Γονέων 7ης Δημοτικής Κοινότητας, Σύλλογος Καθηγητών Μέσης Εκπαίδευσης (Β ΕΛΜΕ), Α' Σύλλογος Δασκάλων, Σύλλογος Κρητών Ζωγράφου, Σύλλογος Εργαζομένων Νοσοκομείου "Αγ. Σάββας", Περιβαλλοντικό Δίκτυο, Επιτροπή Αγώνα Ζωγράφου, Υμηττός Περιβαλλοντικός Σύλλογος

ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ
και πορεία στο Υπουργείο Περιβάλλοντος
ΤΕΤΑΡΤΗ 21 ΙΟΥΝΙΟΥ 2017 ώρα 7.00 μ.μ.
στο Πάρκο Χωροφυλακής (Μεσογείων)

ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΜΑΣΤΕ ΤΟΝ ΥΜΗΤΤΟ
ΚΑΙ ΤΟ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΟ ΠΑΡΚΟ ΓΟΥΔΗ-ΙΛΙΣΙΩΝ

Ο Υμηττός βρίσκεται διαρκώς αντιμέτωπος με κινδύνους που απειλούν τον δημόσιο και δασικό χαρακτήρα του: εκτεταμένες καταπατήσεις, αυθαίρετη δόμηση, διαρκής επέκταση του οικιστικού ιστού κλπ.
Η αλλαγή της δασικής νομοθεσίας προς το χειρότερο, η επερχόμενη ακύρωση του ισχύοντος Προεδρικού Διατάγματος Προστασίας του Υμηττού (ΠΔ 187/Δ/2011) (με ευθύνη και του Υπουργείου Περιβάλλοντος που καθυστερεί απαράδεκτα την Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων) δείχνουν ότι ο Υμηττός βρίσκεται ξανά στο στόχαστρο όσων θέλουν να "αξιοποιήσουν τις εκτάσεις του όχι μόνο με παράνομες αλλά και με "νόμιμες" διαδικασίες και αντιδασικές πολιτικές κατάργησης των όποιων προστατευτικών ρυθμίσεων της νομοθεσίας και του Συντάγματος.
Το Μητροπολιτικό Πάρκο Γουδή-Ιλισίων (η τελευταία ευκαιρία για να αποκτήσει η Αθήνα Μητροπολιτικό Πάρκο), που με βάση την κείμενη νομοθεσία (Ν 732/1977, Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας Ν 4277/2014, ΠΔ 187/δ/2011), ως αποτέλεσμα των μακρόχρονων αγώνων των κατοίκων, και της συμβολής των επιστημονικών φορέων (ΕΜΠ, Πολεοδόμοι, Αρχιτέκτονες κλπ), έχει χαρακτηριστεί και θεσμοθετηθεί ως ενιαίος χώρος υψηλού πρασίνου, αναψυχής και ήπιων πολιτιστικών δραστηριοτήτων θα καταστραφεί, υποβαθμιστεί, συρρικνωθεί, τσιμεντοποιηθεί με την εξαγγελθείσα από τον Πρωθυπουργό χωροθέτηση στον πυρήνα του Μητροπολιτικού Πάρκου Γηπέδου του Παναθηναϊκού.
Επιπλέον μια τόσο μεγάλη αθλητική μονάδα, με τις συνοδευτικές χρήσεις εμπορίου και αναψυχής, όπως και με τις τεράστιες απαιτήσεις κίνησης και στάθμευσης αυτοκινήτων θα δυσχεράνει τη λειτουργία των τεσσάρων νοσοκομείων της περιμετρικής ζώνης του πάρκου, και θα επιβαρύνει κυκλοφοριακά και περιβαλλοντικά τις όμορες περιοχές κατοικίας Παπάγου, Χολαργού και Ζωγράφου.

Απαιτούμε και Αγωνιζόμαστε

Πέμπτη, 15 Ιουνίου 2017

Υπερασπίζουμε τον Υμηττό ως κοινό αγαθό!

Υπερασπίζουμε τον Υμηττό ως κοινό αγαθό!
Εισήγηση στην Δημόσια Συζήτηση για την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος
Δεξαμενή (Κολωνάκι) - 13 Ιουνίου 2017
Mε αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος και με στόχο την υπεράσπιση και διαφύλαξη του Περιβάλλοντος, των δημόσιων κοινών αγαθών, την προστασία της ποιότητας ζωής των κατοίκων της Αθήνας, η «Διαδημοτική Επιτροπή για την προστασία του Υμηττού», συμμετέχει σε αυτή την Δημόσια Συζήτηση, επιδιώκοντας να αναδείξει τα σημερινά προβλήματα που αντιμετωπίζει ο Υμηττός και να προωθήσει κάποιες προτάσεις κατ’ αρχήν για την αποτροπή της χειροτερευσης της σημερινής κατάστασης και στη συνέχεια για την βελτίωσή της.
Δυό λόγια για την «Διαδημοτική»:
Από το 1990 υπήρξε ένας συντονισμός δραστηριοτήτων τοπικών συλλογικοτήτων πολιτών και το 2007 δημιουργήθηκε η «Διαδημοτική Συντονιστική Επιτροπή για την διάσωση του Υμηττού», η οποία το 2015 μετεξελίχτηκε στην σημερινή «Διαδημοτική Επιτροπή για την προστασία του Υμηττού» στην οποία συμμετέχουν ή στηρίζουν δεκάδες συλλλογικότητες από τους δήμους που περιβάλλουν τον Υμηττό.
Δυό λόγια για τον Υμηττό:
Ο Υμηττός, εδώ και αρκετές δεκαετίες, βρίσκεται στο επίκεντρο μιας συνολικής και γενικευμένης επίθεσης που στοχεύει στην εξαφάνιση του δημόσιου και δασικού χαρακτήρα του. Ιδιώτες, εκκλησία, κρατικοί φορείς και Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης καταπατούν συστηματικά εκτεταμένες εκτάσεις του βουνού, χτίζουν αυθαίρετα κτίσματα, μεθοδεύουν, σχεδιάζουν και προωθούν μια σειρά από κτιριακές εγκαταστάσεις και δραστηριότητες που έχουν ως αποτέλεσμα την αλλοίωση της φυσιογνωμίας του, ενώ οι αλλεπάλληλες πυρκαγιές και οι εμπρησμοί οδηγούν στη ραγδαία συρρίκνωση των δασικών εκτάσεων.

Με το Προεδρικό Διάταγμα (Π.Δ.) του 1978, επιχειρήθηκε η ανακοπή της επέκτασης υφιστάμενων αυθαίρετων οικισμών και δόμησης νέων κατοικιών στις Ζώνες προστασίας του Υμηττού (Α’ και Β’), ενώ δίνονταν η δυνατότητα κατασκευής κτιριακών εγκαταστάσεων για κοινωφελή έργα στην Β’ Ζώνη (σχολεία, νοσοκομεία, αθλητικές, πολιτιστικές, στρατιωτικές εγκαταστάσεις κλπ.). Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την κατασκευή ποικίλων ιδιωτικών και δημόσιων κτιρίων σε διάφορα σημεία του Υμηττού, αλλά και την κατασκευή πολυτελών συνήθως κατοικιών οι οποίες αδειοδοτούνταν ως «πολιτιστικές εγκαταστάσεις», «αναψυκτήρια», κλπ.

Τον Ιούνιο του 2011, τροποποιήθηκε το, από το 1978, Προεδρικό Διάταγμα για την προστασία του Υμηττού, ως αποτέλεσμα της διαπίστωσης ότι δεν επαρκούσε πλέον για την ανακοπή της συνεχιζόμενης επέλασης της αυθαίρετης και νομότυπης δόμησης.

Μαθαίνοντας από την Λατινική Αμερική - Συζήτηση με το Ραούλ Ζιμπέκι


Συνάντηση με τον Ραούλ Ζιμπέκι
Πέμπτη, 15 Ιουνίου 
Πολυτεχνείο –Κτίριο Γκίνη, 7.30μ.μ

Το ότι η λατινοαμερικάνικη αριστερά -και οι "προοδευτικές" κυβερνήσεις που την αντιπροσώπευαν για πάνω απο μια δεκατία στην Λ.Α.- βρίσκεται σε κρίση είναι κοινός τόπος. Αυτό δεν σημαίνει βέβαια ότι έχουν συζητηθεί σε βάθος οι αιτίες αυτής της κρίσης, ο τρόπος με τον οποίο επηρέασε και συμπαρέσυρε τα κινήματα και το πώς τα κινήματα βγαίνουν από αυτήν.

Σε αυτή τη συζήτηση θέλουμε να δώσουμε βήμα οργανώνοντας την εκδήλωση με τον Ραούλ Ζιμπέκι. 

Οι πραγματικότητες των "αριστερών-προοδευτικών" κυβερνήσεων της Λ.Α. μας βάζουν μπροστά στο ερώτημα: μπορεί να αλλάξει ο κόσμος από τα πάνω; Μπορεί να αλλάξει ο κόσμος μέσα από την ανάληψη ή και την κατάληψη της κρατικής εξουσίας; 

Η εμπειρία από την λεγόμενη "εποχή των προοδευτικών κυβερνήσεων", οι απαντήσεις που δίνουν τα κινήματα στην Λ.Α., οι τρόποι που στοχάζονται και πράττουν είναι μαθήματα που πρέπει να αφουγκραστούμε. Μαθαίνοντας, μια φορά ακόμα, από την Λατινική Αμερική. 

Κολεκτίβα Εργασίας ΤΟ ΠΑΓΚΑΚΙ – Εκδόσεις των Συναδέλφων

Ο Ραούλ Ζιμπέκι δημοσιογράφος, συγγραφέας και στρατευμένος διανοούμενος έχει αφιερώσει την εργασία του στα κοινωνικά κινήματα της Λ.Α.
Στην Ελλάδα κυκλοφορούν δύο βιβλία του το Αυτονομίες και Χειραφετήσεις. Η Λατινική Αμερική σε κίνηση (Ζιμπέκι, Εκδόσεις Αλάνα, 2010) και Κοινά Αγαθά και Κοινωνικά Κινήματα (Ζιμπέκι, Χάρντ, Ρέγιες, Εκδ. Συναδέλφων, 2016)



ΜΙΑ «ΔΙΚΑΙΗ» ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ... ή πως ιδιωτικοποιείται το ΤΕΕ

ΜΙΑ «ΔΙΚΑΙΗ» ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ...
ή πως ιδιωτικοποιείται το ΤΕΕ
logo_ag
Η Αγωνιστική Ενότητα Εργαζόμενων στο ΤΕΕ χαιρετίζει τους συναδέλφους στο ΤΕΕ που με μεγάλη πλειοψηφία απέρριψαν το νόμο για την αξιολόγηση και παρέδωσαν τα έγγραφα της αξιολόγησης στο Σύλλογο.
Στις 31 Μαΐου έγινε παρέμβαση του Συλλόγου στη Δ.Ε. του ΤΕΕ για το θέμα της αξιολόγησης. Εκεί η πλειοψηφία της Δ.Ε. αφού διαπίστωσε ότι η αξιολόγηση είναι «άδικη» αποφάσισε να …συνεχιστεί και διατύπωσε τη θέση ότι χρειάζεται μια «δίκαιη» αξιολόγηση.
Τι εννοεί όμως ο η πλειοψηφία της Δ.Ε. και ο Πρόεδρος όταν αναφέρονται σε «δίκαιη» αξιολόγηση;  Ας δούμε τα γεγονότα:
Στις 29 Μαΐου (δύο μόλις μέρες πριν την παρέμβασή μας) υπογράφηκε σύμβαση ανάμεσα στο ΤΕΕ και στην εταιρεία «Remaco» Ανώνυμη Εταιρία Σύμβουλοι Επιχειρήσεων και Ανάπτυξης, για την «εκπόνηση μελέτης για τη βελτίωση της επιχειρησιακής λειτουργίας της Κεντρικής Υπηρεσίας του ΤΕΕ.» …«στα αναμενόμενα οφέλη περιλαμβάνονται η μείωση της γραφειοκρατίας, η καλύτερη αξιοποίηση των πόρων (ανθρώπινων και υλικών) καθώς και η δυνατότητα αποτελεσματικής ενημέρωσης της Διοίκησης για τη λήψη κατάλληλων αποφάσεων, με γνώμονα τη βελτίωση των παρεχομένων υπηρεσιών προς τα μέλη του ΤΕΕ και την Πολιτεία.»
Ποια είναι η εταιρεία «Remaco»; Τι είδους συμβουλές δίνει και ποια είναι η πορεία της μέχρι τώρα;
Η εταιρεία «Remaco» το 1998 αναλαμβάνει να εκπονήσει επιχειρησιακό σχέδιο για την «εξυγίανση» της ΠΥΡΚΑΛ κατ εντολή της τότε κυβέρνησης. Το επιχειρησιακό σχέδιο που εκπονεί η «Remaco»  προβλέπει την μείωση των εργαζόμενων κατά 700 άτομα, κομμάτιασμα της επιχείρησης και ιδιωτικοποίηση (ξεπούλημα). Για την απόλυση μάλιστα των εργαζόμενων που θα γίνει σε διάστημα 3 ετών δεν προβλέπεται καν αποζημίωση! Τα τελευταία χρόνια βρίσκουμε την εταιρεία «Remaco» σε διάφορα έργα ΕΣΠΑ να μελετάει την συγχώνευση των φορέων Υπουργείων στο πλαίσιο υλοποίησης των μνημονίων που συνιστούσαν περιορισμό των δομών του δημοσίου, όπως αναφέρεται στις περιγραφές του έργου της. Η «Remaco» με το κύρος του δήθεν ανεξάρτητου τεκμηρίωνε τον περιορισμό των δομών του δημοσίου και βέβαια τις συνακόλουθες διαθεσιμότητες και απολύσεις που θα προέκυπταν από τις συγχωνεύσεις των δομών των υπουργείων (και πληρωνόταν αδρά για αυτό). Η πολιτεία της εταιρείας που θα αξιολογήσει τις δομές του ΤΕΕ δεν τελειώνει όμως εδώ:

ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: Νομική Κάλυψη Διπλωματούχων Μηχανικών

Π.Ο. Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ

ΕΝΩΣΕΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ

Μαυρομματαίων 17, 104 34 ΑΘΗΝΑ
τηλ: 210-88.16.583 fax: 210-82.59.410 e-mail: emdydas@tee.gr URL: www.emdydas.gr
Αθήνα, 14/6/2017
Αρ. Πρωτ. : 7107
Προς : Υπουργό Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιομάτων
κ. Κοντονή
Κοιν.: 1. Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Σπίρτζη
  1. Πρόεδρο και Δ.Ε. TEE
  2. Α΄ βάθμιες ΕΜΔΥΔΑΣ
Θέμα : Νομική Κάλυψη Διπλωματούχων Μηχανικών.

Κύριε Υπουργέ,

Με τον πρόσφατο Ν.4412/16 καταργήθηκε το σύνολο σχεδόν των διατάξεων του Ν.3316/2005 μεταξύ αυτών και αυτές που προέβλεπαν τη «Νομική κάλυψη τεχνικών υπαλλήλων σε περίπτωση ποινικών εις βάρος τους διώξεων» (άρθρο 42 παρ. 1 του Ν. 3316/05). Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την πλήρη απουσία οποιασδήποτε νομικής κάλυψης των διπλωματούχων μηχανικών οι οποίοι βρίσκονται πολλές φορές κατηγορούμενοι στα πλαίσια άσκησης των καθηκόντων τους. Στο σημείο αυτό επιβάλλεται να επισημάνουμε ότι, οι συνθήκες άσκησης του επαγγέλματος, η νομοθεσία με τις ασάφειες και τις ελλείψεις, η τεράστια υποστελέχωση των Δημόσιων Υπηρεσιών, οι ελλείψεις σε υλικοτεχνικές υποδομές και σε οικονομικούς πόρους σε συνδυασμό με τα μεγάλα συμφέροντα, τις μεγάλες αξίες γης κλπ., οι Διπλωματούχοι Μηχανικοί με ιδιαίτερη σφοδρότητα σύρονται στις αίθουσες των Δικαστηρίων στην συντριπτική τους πλειοψηφία ως εξιλαστήρια θύματα των παραπάνω συνοπτικά αναφερόμενων παραμέτρων. Οι μεγάλες διαστάσεις του φαινομένου, η συχνότητα και οι σοβαρότατες συνέπειες για τους συναδέλφους, τις οικογένειές τους, οικονομικές, ηθικές, κοινωνικές κλπ., αλλά και η επιρροή όλων των παραπάνω στην εύρυθμη λειτουργία των Υπηρεσιών επιβάλλουν το ταχύτερο δυνατό νομοθετικές παρεμβάσεις και ρυθμίσεις που θα βελτιώσουν την κατάσταση. 

Στο σημείο αυτό κρίνουμε σκόπιμο να υπενθυμίσουμε εγκύκλιο (αρ. πρωτ.2898/εγκ.9/11.9.1992) του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου στην οποία καταγράφεται από το παρελθόν το φαινόμενο μη ενδελεχούς έρευνας κατά την προδιαδικασία, με αποτέλεσμα πληθώρα υποθέσεων που θα μπορούσαν να είχαν περατωθεί κατά το στάδιο της προδιαδικασίας να συσσωρεύονται στα Δικαστήρια. Οι διαπιστώσεις αυτές σήμερα έχουν λάβει όχι πλειοψηφική αλλά καθολική πρακτική. Θα ήταν χρήσιμο, εκτός των άλλων που προτείνουμε, να επανεπικαιροποιηθεί η εγκ. 9/92, είμαστε δε στην διάθεσή σας να προσκομίσουμε αθωωτικές αποφάσεις που επιβεβαιώνουν τα παραπάνω.

Τετάρτη, 14 Ιουνίου 2017

Άρθρο-παρέμβαση του συντρόφου της Ηριάννας


«Έχει και η ψυχή τον δικό της κονιορτό που εάν σηκωθεί μέσα μας αέρας, αλίμονο»
Ο Κωνσταντίνος Παπαδόπουλος με άρθρο-παρέμβαση που εστάλη στην «Εφημερίδα των Συντακτών», αναφέρεται εκτενώς στην υπόθεση της πανεπιστημιακού που καταδικάστηκε σε κάθειρξη 13 ετών με την κατηγορία της εμπλοκής της με την οργάνωση «Πυρήνες της Φωτιάς». 
Περιγράφει τα γεγονότα από το Μάρτιο του 2011 μέχρι και την καταδίκη της Ηριάννας «ως μέλος της ΣΠΦ» επειδή είχε σχέση μαζί του και ενώ «σύμφωνα με τα δικά τους δικαστήρια δεν είμαι μέλος…».

Ολόκληρο το άρθρο-παρέμβαση του Κωνσταντίνου Παπαδόπουλου

«14 Μαρτίου 2011. ΕΚΑΜ εισβάλουν στο σπίτι που νοίκιαζα στο Χολαργό και με συλλαμβάνουν ως ύποπτο για συμμετοχή στην Ε.Ο. Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς. Η Ηριάννα έχει την ατυχία εκείνο το βράδυ να κοιμηθεί μαζί μου. Προσάγεται στη ΓΑΔΑ όπου δίνει προανακριτική κατάθεση, οικειοθελώς DNA, αποτυπώματα και την ίδια μέρα αφήνεται ελεύθερη.
Εγώ θα αφεθώ ελεύθερος με περιοριστικούς όρους 3 μέρες μετά.
18 Νοέμβρη 2011. Σύμφωνα με την κατάθεση ενός «μάρτυρα» που δεν ξαναεμφανίζεται ποτέ στο εξής, ούτε στο δικαστήριο, ανακαλύπτονται όπλα που δεν έχουν χρησιμοποιηθεί πουθενά σε χώρο του ΕΜΠ στου Ζωγράφου.
11 Ιανουαρίου 2013. Συλλαμβάνεται η Ηριάννα και κατηγορείται ως μέλος της ΣΠΦ και για οπλοκατοχή με βάση ένα χαμηλής ποσότητας και κακής ποιότητας δείγμα DNA σε γεμιστήρα εκτός όπλου , από τα ευρήματα στο ΕΜΠ. Ενάμισι χρόνο μετά την υποτιθέμενη ανακάλυψη των όπλων και δύο χρόνια με το DNA της να υπάρχει στα χέρια της αστυνομίας.

Φονική πυρκαγιά σε ουρανοξύστη στο Λονδίνο

Σοβαρά ερωτήματα για την πυρασφάλεια των ουρανοξυστών. Για παράδειγμα οι εξωτερικές μονώσεις δεν έπρεπε να είναι αυτοσβενόμενες, δεν έπρεπε να υπάρχουν επαρκείς έξοδοι διαφυγής και πυράντοχα κλιμακοστάσια και πολλά ακόμα για το κτίριο εργατικών κατοικιών που διαχειριζόταν ιδιωτική εταιρία...



Μεγάλη φωτιά ξέσπασε σε πύργο 27 ορόφων (Grenfell Tower) στα δυτικά του Λονδίνου, γύρω στη 01:00 τα ξημερώματα της Τετάρτης (ώρα Λονδίνου). Σύμφωνα με την Πυροσβεστική Υπηρεσία, πυροσβέστες που μπήκαν στο φλεγόμενο κτήριο εντόπισαν νεκρούς, ενώ γίνεται λόγος για μεγάλο αριθμό αγνοουμένων. 

Η εκπρόσωπος της Πυροσβεστικής, Ντάνι Κότον, δήλωσε ότι ακόμα δεν μπορεί να προσδιοριστεί ο αριθμός των νεκρών, λόγω την πολυπλοκότητας του κτηριακού συγκροτήματος. Παρά τις αρχικές ανησυχίες η Πυροσβεστική Υπηρεσία του Λονδίνου ανακοίνωσε ότι "τα ειδικά πληρώματά μιας αστικής έρευνας και διάσωσης και ένας στατικός μηχανικός έχουν ελέγξει το κτίριο και ανακοίνωσαν ότι δεν κινδυνεύει να καταρρεύσει και ότι είναι ασφαλές για τα πληρώματά μας να βρίσκονται εκεί".

Το Δημόσιο στα χνάρια της εργασιακής ζούγκλας του ιδιωτικού τομέα




Η παραδοσιακή εικόνα της απασχόλησης στο χώρο του Δημοσίου έχει αλλοιωθεί προ πολλού. Υποχωρεί συνεχώς το εργασιακό καθεστώς του μόνιμου δημοσίου υπαλλήλου και λειτουργού υπέρ των σχέσεων εργασίας αορίστου χρόνου που αντιπροσωπεύουν το 28,5% των «τακτικών» προσλήψεων για το 2016. Παράλληλα, αυξάνεται συνεχώς η παρουσία του έκτακτου προσωπικού που σήμερα συνθέτει το 13,2% της συνολικής απασχόλησης στο Δημόσιο.

Οι εξελίξεις αυτές ως προς το εργασιακό καθεστώς με επακόλουθο πολλαπλές ταχύτητες εργασιακών δικαιωμάτων διαμορφώνουν τη νέα εικόνα της απασχόλησης στο χώρο του Δημοσίου που συγκλίνει σταθερά με τα αντίστοιχα ισχύοντα στον ιδιωτικό τομέα.

Η διαπίστωση αυτή περιλαμβάνεται ως μείζονος σημασίας στην μελέτη της ΑΔΕΔΥ «Απασχόληση, αμοιβές και θεσμικές παρεμβάσεις στο Δημόσιο Τομέα στο πλαίσιο περιοριστικών πολιτικών». Την ομάδα εργασίας που την εκπόνησε το 2017 την απαρτίζουν οι κ. κ. Γιάννης Κουζής (Καθηγητής Παντείου Πανεπιστημίου, Συντονιστής), Γιώργος Γιούλος (Μ Phil Οικονομίας), Ηλίας Ιωακείμογλου (Ο ικονομικός Αναλυτής ΜΒΑ), Σπύρος Τσουκαλάς (Δρ. Ψηφιακών Συστημάτων) και η κυρία Φωτεινή Σανιδά (Msc Κοινωνικής Πολιτικής).

Το ενδιαφέρον είναι ότι οι επιστήμονες εξηγούν και τι κρύβεται πίσω από φαινομενικά αντιφατικά στατιστικά στοιχεία, τα οποία όμως εξηγούνται ακριβώς από τις πολιτικές λιτότητας που εφαρμόζονται συστηματικά εδώ και χρόνια.

Για παράδειγμα, στο πλαίσιο των περιοριστικών μέτρων, το τακτικό προσωπικό του Δημοσίου έχει μειωθεί κατά 128.930 εργαζόμενους κατά την περίοδο της κρίσης και των πολιτικών των μνημονίων (2009-16), ενώ το ποσοστό αναπλήρωσής του στη βάση της σχέσης αποχωρήσεων – προσλήψεων είναι μόλις 15,6%.

Όμως, σύμφωνα με την EUROSTAT και την ΕΛΣΤΑΤ, σε σχέση με το συνολικό αριθμό των εργαζομένων στην Ελλάδα, το ποσοστό των απασχολούμενων στο δημόσιο παρουσιάζεται σήμερα ελαφρώς, κατά 0,58%, αυξημένο από το 2009 (8,40%) και υψηλότερο από τον μέσο ευρωπαϊκό όρο.

ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ : Θέσεις ευθύνης στην τεχνική υπηρεσία του Ε.Φ.Κ.Α.

Π.Ο. Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ

ΕΝΩΣΕΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ

Μαυρομματαίων 17, 104 34 ΑΘΗΝΑ
τηλ: 210-88.16.583 fax: 210-82.59.410 e-mail: emdydas@tee.gr URL: www.emdydas.gr
Αθήνα, 12/6/2017
Αρ. Πρωτ.: 7106
Προς: 1. Διοικητή του Ε.Φ.Κ.Α.κ. Αθανάσιο Μπακαλέξη
2. Μέλη ΔΣ του Ε.Φ.Κ.Α.
(με ευθύνη γραμματείας Προέδρου).

Κοιν.: 1. Πρόεδρο και Μέλη Συμβουλευτικής Επιτροπής Επιστημόνων του ΕΦΚΑ
2. Πρόεδρο και ΔΕ Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας.
3. ΕΜΔΥΔΑΣ Αττικής.

Θέμα : Θέσεις ευθύνης στην τεχνική υπηρεσία του Ε.Φ.Κ.Α.
Κύριε Διοικητά

Η Ομοσπονδία μας ενημερώθηκε πρόσφατα ότι στη νεοσύστατη και «συρρικνωμένη» πλέον Διεύθυνση Στέγασης και τεχνικών υπηρεσιών του Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης, τις θέσεις των προϊσταμένων δύο Τμημάτων από τα τρία συνολικά (Τμήμα Μελετών και Τμήμα Συντήρησης) τις έχετε αναθέσει σε απόφοιτους ΚΑΤΕΕ (διετούς φοίτησης) οι οποίοι προΐστανται ΠΕ μηχανικών (πενταετούς φοίτησης), κατόχους μεταπτυχιακών και διδακτορικών τίτλων σπουδών.
Σας επισημαίνουμε ότι οι τοποθετήσεις αυτές δε συνάδουν με την κείμενη νομοθεσία και είναι σε ευθεία αντίθεση με το άρθρο 97 του Ν.3528/2007 του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων ΝΠΔΔ (ΦΕΚ 26/9-2-2007) και με το άρθρο 99 του Ν.3584/2007 του Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων (ΦΕΚ 143/Α/2007), που είναι σε ισχύ.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 97 του Ν.3528/2007 και του άρθρου 99 του Ν.3584/2007 : «Το προβάδισμα μεταξύ των Υπαλλήλων καθορίζεται ως εξής: α) Μεταξύ υπαλλήλων που ανήκουν σε διαφορετικές κατηγορίες, προηγούνται οι υπάλληλοι της κατηγορίας ΠΕ και ακολουθούν κατά σειρά οι υπάλληλοι της κατηγορίας ΤΕ, της κατηγορίας ΔΕ και τέλος οι υπάλληλοι της κατηγορίας ΥΕ».
Η σαφήνεια με την οποία έχει διατυπωθεί η ως άνω διάταξη το δίχως άλλο, δεν αφήνει περιθώρια παρερμηνειών σχετικά με την αληθινή βούληση του νομοθέτη, η οποία δεν είναι άλλη από την πρόθεση του να αναγνωρίσει σαφές προβάδισμα στους υπαλλήλους της κατηγορίας ΠΕ έναντι αυτών της κατηγορίας ΤΕ, που με τη σειρά τους προηγούνται σε σχέση με τους υπαλλήλους ΔΕ κ.ο.κ.

Το προβάδισμα αυτό είναι απόλυτα δικαιολογημένο και δεν καθιερώνεται τυχαία από τον νομοθέτη, αφού είναι δεδομένο το ευρύτατο τεχνικό γνωστικό τους αντικείμενο, το οποίο καθορίζεται με τα Προγράμματα Σπουδών όλων των Πολυτεχνικών Σχολών της χώρας κατά την πενταετή διάρκεια αυτών, αντιστοιχίζεται δε με πλήρη επαγγελματικά δικαιώματα προβλεπόμενα από την υφιστάμενη Τεχνική Νομοθεσία.

Τρίτη, 13 Ιουνίου 2017

Τα εργατικά δικαιώματα μετά το 4ο Μνημόνιο… εχθρός του κακού το χειρότερο!



Είναι αλήθεια ότι στο πλαίσιο του πολυσέλιδου 4ου Μνημονίου (Νόμος 4472/2017 και επισυναπτόμενο σε αυτόν Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2018 -2021) οι διατάξεις, οι οποίες αφορούν σε θέματα εργατικής νομοθεσίας δεν είναι παρά ελάχιστες. Παράλληλα, καλλιεργείται η αίσθηση, κυρίως από κυβερνητικούς κύκλους και φίλα προσκείμενα ΜΜΕ, ότι όχι μόνον δεν ενισχύεται η τάση αποδόμησης της εργατικής νομοθεσίας των πρώτων 5 μνημονιακών ετών της περιόδου (2010-2017), αλλά επιπλέον ότι έγινε η αρχή της αποκατάστασης της εργασιακής απορρύθμισης που προκλήθηκε από τις προ ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ κυβερνήσεις. Ωστόσο, αποτιμώντας προσεχτικά το κείμενο του 4ου Μνημονίου διαπιστώνεται ότι η πραγματική εικόνα είναι πολύ διαφορετική, εφόσον προκύπτουν τρία βασικά δυσοίωνα συμπεράσματα για το παρόν και το μέλλον των εργασιακών σχέσεων στην Ελλάδα.

1. Νέο επεισόδιο στην απορρύθμιση της εργατικής νομοθεσίας

Λίγες μεν, αλλά απορρυθμιστικές της ατομικής και συλλογικής εργατικής νομοθεσίας, είναι οι σχετικές διατάξεις του 4ου Μνημονίου:

α) απελευθερώνεται πλήρως η κυριακάτικη εργασία για έξη μήνες κάθε έτος σε γεωγραφικές περιοχές, όπου, ιδίως, την τουριστική περίοδο Μάη-Οκτώβρη απασχολείται η μεγάλη πλειοψηφία των εμποροϋπαλλήλων της χώρας (Αθήνα, Πειραιάς, Θεσσαλονίκη),

β) διευκολύνονται οι ομαδικές απολύσεις με την κατάργηση του βέτο του Υπουργείου Εργασίας και την παραπομπή του ζητήματος σε ειδικό τμήμα του ΑΣΕ με εργατική μειοψηφία στη σύνθεσή του και αρμοδιότητες ελέγχου αποκλειστικά της τυπικής διαδικασίας περί την πρότερη διαβούλευση του εργοδότη με την εργατική πλευρά στην επιχείρηση, εφόσον η εκπόνηση εναλλακτικού κοινωνικού πλάνου είναι, ταυτόχρονα, προαιρετική και αφηρημένη,

γ) μειώνεται ο αριθμός των ημερών αμειβόμενης συνδικαλιστικής άδειας για κάποιες περιπτώσεις συνδικαλιστών σε μη αντιπροσωπευτικές οργανώσεις του ιδιωτικού τομέα και επεκτείνονται οι λόγοι νόμιμης απόλυσης προστατευόμενων συνδικαλιστικών στελεχών,

δ) νομιμοποιείται ρητά η έμμεση ανταπεργία και μάλιστα η πλέον σκληρή εκδοχή της, το μισθολογικό lock-out, δηλαδή η δυνατότητα μη καταβολής μισθού στους μη απεργούς, μέσα από την επιτάχυνση της διαδικασίας της δικαστικής κρίσης περί την υπερημερία του εργοδότη για μη αποδοχή της εργασίας αυτών των εργαζομένων σε περίπτωση απεργίας,

ε) επεκτείνεται, έπειτα και από την τροπολογία της 9ης Ιουνίου 2017, επ’ αόριστον η αναστολή της ισχύος των αρχών της εύνοιας και της επεκτασιμότητας των συλλογικών συμβάσεων εργασίας, εφόσον η αναβίωση τους εξαρτάται άμεσα από την επίτευξη των οικονομικών στόχων του Μνημονίου.

Στο κλαδικό μας σωματείο, στηρίζουμε RADICAL I.T.!

Για τις εκλογές του ΣΕΤΗΠ που γίνονται αυτές τις ημέρες

ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ

Τo Radical IT είναι μία πρωτοβουλία που δημιουργήθηκε για να συνευρεθούν και να παλέψουν μαζί, για τα συμφέροντά τους, εργαζόμενοι του κλάδου της πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών, ενός από τους πιο κερδοφόρους και μαζικούς κλάδους στην Ελλάδα.

Απευθυνόμαστε στους εργαζόμενους σε μεγάλες και μικρές επιχειρήσεις στον τομέα της πληροφορικής, όπου η “ανάπτυξή” τους πατάει από τη μια πάνω στη φτηνή εργατική δύναμη υψηλά εξειδικευμένων εργαζομένων, και από την άλλη πάνω στο καθεστώς των εξαντλητικών ωραρίων, των απλήρωτων υπερωριών και της μαύρης εργασίας και επισφάλειας.

Απευθυνόμαστε στους εργαζόμενους στα σύγχρονα κάτεργα των call center, όπου δουλεύουν για άθλιους μισθούς των 400 έως το πολύ 600 ευρώ με εξοντωτικά ωράρια, σε πολλές περιπτώσεις Σάββατα, Κυριακές και αργίες σε σκληρές έως ψυχοφθόρες συνθήκες. Με συμβάσεις ατομικές ορισμένου χρόνου από εβδομαδιαίες έως το πολύ δίμηνες, με τους ελάχιστους τυχερούς που υπογράφουν αορίστου χρόνου ποτέ να μην συμπληρώνουν το έτος.

Σε όποια εταιρία του κλάδου κι αν εργαζόμαστε βιώνουμε μια πολύ κοινή καθημερινότητα. Στον τρόπο και το χρόνο που ξοδεύουμε καθημερινά για να πάμε στη δουλειά, στις αποδοχές που συνήθως είναι πολύ πιο κάτω απ’ όσο χρειαζόμαστε, στην εξαντλητική – καθιστική εργασία, στην πραγματικά ανθυγιεινή μορφή εργασίας.

Στο διαρκές και έντονο πνευματικό στρες, στις καθημερινές απλήρωτες, και μη, υπερωρίες, στη διαρκή δοκιμασία και επιτήρηση για να αποδείξουμε τη θέση μας μέσα στην “εργασιακή πυραμίδα”.

Στο μόνιμο κυνήγι των στόχων που θέτει η εταιρία μπροστά στο φόβο πιθανών απολύσεων και περικοπών, στον τρόπο με τον οποίο καλούμαστε να συμμεριστούμε το άγχος για το καλό της εταιρείας και να κάνουμε τις “απαραίτητες θυσίες” όταν δε μοιραζόμαστε τίποτα από τα κέρδη αυτών των προσπαθειών.

Είχε στον ΟΑΕΕ οφειλές 30.000 ευρώ και θα πληρώσει μόνο 1000 ευρώ με δικαστική απόφαση

Το ΤΕΕ προχθές στην Αντιπροσωπεία του αρνήθηκε αυτό που ακόμα και δικαστήρια αποφασίζουν...

Το Ειρηνοδικείο Λαυρίου διέγραψε χρέος 29.802,25 ευρώ προς τον ΟΑΕΕ, από συνολική οφειλή ύψους 30.844,81 ευρώ

Σύμφωνα με τo Δικηγορικό γραφείο, «Κώστα Τσουκαλά και Συνεργατών» εκπροσωπώντας δανειολήπτρια, η οποία είχε οφειλές σε τράπεζα και στον ΟΑΕΕ, πέτυχε την δημοσίευση της πρώτης πρωτόδικης οριστικής απόφασης, η οποία έκανε δεκτή την υπαγωγή των οφειλών σε ασφαλιστικό ταμείο στις ευνοϊκές διατάξεις του ν. 3869/2010 (νόμος Κατσέλη), απορρίπτοντας την ένσταση του ΟΑΕΕ περί αντισυνταγματικότητας του νόμου 4336/2015 (ως γνωστόν ο ΟΑΕΕ ισχυρίζεται πως δεν μπορεί να υπάρξει διαγραφή κεφαλαίου ασφαλιστικών εισφορών). Το Ειρηνοδικείο Λαυρίου διέγραψε χρέος 29.802,25 ευρώ προς τον ΟΑΕΕ, αφού από συνολική οφειλή ύψους 30.844,81 ευρώ θα καταβάλλει βάσει της δικαστικής απόφασης μόνο το ποσό των 1.042,56 ευρώ. Η απόφαση είναι εξαιρετικής σημασίας, καθώς είναι η πρώτη οριστική απόφαση που κρίνει στην ουσία το ζήτημα υπαγωγής των οφειλών σε ασφαλιστικά ταμεία στο νόμο 3869/2010, όπως τροποποιήθηκε από τον ν. 4336/2015, και μάλιστα με πλήρη και εμπεριστατωμένη αιτιολογία. Ανοίγει λοιπόν το δρόμο για τις υπόλοιπες δικαστικές αποφάσεις, καθώς αίρει ξεκάθαρα την όποια αμφισβήτηση περί της δυνατότητας διαγραφής κεφαλαίου (και όχι μόνο τόκων και προσαυξήσεων) των οφειλών του ΟΑΕΕ.

Συμπαράσταση στο Σύλλογο Εργαζομένων της Γενικής Γραμματείας Υποδομών

Π.Ο.   Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ  ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ

ΕΝΩΣΕΩΝ  ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ  ΔΗΜΟΣΙΩΝ  ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ  ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ  ΑΝΩΤΑΤΩΝ  ΣΧΟΛΩΝ

Μαυρομματαίων 17,  104 34  ΑΘΗΝΑ
τηλ: 210-88.16.583  fax: 210-82.59.410 e-mail: emdydas@tee.gr URL: www.emdydas.gr
                                                                  
Αθήνα,   6/6/2017
Αρ. Πρωτ. : 7104                                    
Προς :   Σύλλογο Εργαζομένων ΓΓΥ

Κοιν.: 1.  Πρόεδρο και ΔΕ  TEE
           2.  ΕΜΔΥΔΑΣ Αττικής

Θέμα : Συμπαράσταση στο Σύλλογο Εργαζομένων της Γενικής Γραμματείας Υποδομών.

Μέσω του άρθρου 118 του πρόσφατου μνημονιακού Ν.4472/2017 δίνεται η δυνατότητα να μεταφερθεί η διαχείριση και λειτουργία των Μητρώων, η τήρηση των οποίων γίνεται μέχρι σήμερα ηλεκτρονικά από τη Διεύθυνση Μητρώων της Γενικής Γραμματείας Υποδομών, σε «αρμόδια επιμελητήρια και συλλόγους». 

Η ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ διαφωνεί με τη ρύθμιση αυτή που εκχωρεί αρμοδιότητες Δημόσιων Υπηρεσιών σε Φορείς εκτός Δημοσίου ή σε ΝΠΔΔ μεν αλλά με ιδρυτικούς στόχους και αρμοδιότητες εντελώς διαφορετικές. 





Συνεπώς καλεί τους εμπλεκόμενους μηχανικούς της ΓΓΔΕ να συμμετάσχουν στην απεργία – αποχή από κάθε διαδικασία ή ενέργεια που συνδέεται με τη λειτουργία των επιτροπών της Διεύθυνσης Μητρώων της Γενικής Γραμματείας Υποδομών που προκήρυξε ο Σύλλογος Εργαζομένων τηςΓενικής Γραμματείας Υποδομών του ΥΠ.Υ.ΜΕ.

Δευτέρα, 12 Ιουνίου 2017

Η σφαγή του Διστόμου

Η σφαγή του Διστόμου στις 10 Ιουνίου 1944 ήταν ένα έγκλημα χωρίς τιμωρία. Η έναρξη του Ψυχρού Πολέμου και η αντιπαράθεση Αμερικανών, Άγγλων και Γάλλων με τη Σοβιετική Ένωση επέτρεψε στους φυσικούς αυτουργούς του εγκλήματος (και όχι μόνο αυτούς) να μην τιμωρηθούν. Όμως η ιστορία δεν πρέπει να ξεχνιέται. Τα ονόματα των εγκληματιών και των υπευθύνων για την ατιμωρησία των περισσοτέρων από αυτούς είναι καταγραμμένα και δεν πρέπει να ξεχαστούν.
Η απόφαση για τιμωρία των εγκληματιών με ειδική αναφορά όχι μόνο γενικά στην Ελλάδα αλλά με καταγραφή των εγκλημάτων στην Κρήτη είχε ληφθεί πολύ πιο νωρίς από το τέλος του πολέμου. Και την απόφαση αυτή την υπέγραφαν όχι οποιοιδήποτε παράγοντες ή υπουργοί αλλά οι τότε ηγέτες των συμμάχων χωρών, Τσώρτσιλ, Ρούζβελτ και Στάλιν. Τον Οκτώβριο του 1943 στη Μόσχα έγινε διάσκεψη των υπουργών Εξωτερικών Κ. Χολ (ΗΠΑ), Α. Ήντεν (Μ. Βρετανία) και Β. Μολότωφ ( Σοβιετική Ένωση). Εκεί κατέληξαν σε ένα κείμενο που υπεγράφη από τους ηγέτες των τριών χωρών στις 2 Νοεμβρίου 1943 και στο οποίο αναφέρονταν και τα εξής: «Από τη στιγμή που θα υπογραφεί οποιουδήποτε είδους ανακωχή με οποιαδήποτε κυβέρνηση θα μπορούσε να συγκροτηθεί στη Γερμανία, εκείνοι οι Γερμανοί αξιωματικοί και στρατιώτες , καθώς και τα μέλη του Ναζιστικού Κόμματος, που θα θεωρηθούν υπεύθυνοι για θηριωδίες , δολοφονίες και εκτελέσεις θα σταλούν στις χώρες όπου έγιναν οι απεχθείς πράξεις τους για να δικαστούν και να τιμωρηθούν σύμφωνα με τους νόμους των απελευθερωμένων αυτών χωρών και των ελεύθερων κυβερνήσεων τους. Οι κατάλογοι θα συνταχθούν με κάθε δυνατή λεπτομέρεια που θα συγκεντρωθεί απ’ όλες αυτές τις χώρες. Ιδιαίτερα θα ληφθεί υπ’ όψη η σχετική δράση σε κατεχόμενες περιοχές της Σοβιετικής Ένωσης, Πολωνίας, Τσεχοσλοβακίας, Γιουγκοσλαβίας, Ελλάδας, (συμπεριλαμβανομένης της Κρήτης και των άλλων νησιών), Νορβηγίας, Δανίας, Ολλανδίας, Βελγίου, Λουξεμβούργου, Γαλλίας και Ιταλίας. Συνεπώς οι Γερμανοί που πήραν μέρος στους μαζικούς τουφεκισμούς Ιταλών αξιωματικών, ή στις εκτελέσεις Γάλλων, Ολλανδών, Βέλγων και Νορβηγών ομήρων, ή αγροτών της Κρήτης (.) πρέπει να ξέρουν ότι θα σταλούν πίσω στους τόπους των εγκλημάτων τους και θα δικαστούν επιτόπου από τους λαούς σε βάρος των οποίων άσκησαν βία».
Πώς εφαρμόστηκε στη χώρα μας αυτή η δέσμευση; Μόνο δύο ανώτατοι αξιωματικοί πλήρωσαν για τα εγκλήματα τους στην Κρήτη. Οι στρατηγοί Όσβαλντ Μπρόγιερ και Φρίντριχ Μύλλερ που δικάστηκαν από ελληνικό δικαστήριο και εκτελέστηκαν στο Χαϊδάρι το 1947. Ένας τρίτος στρατηγός Ο Αλεξάντερ Αντρέ καταδικάστηκε έξι φορές σε ισόβια έμεινε σε ελληνικές φυλακές λίγα χρόνια και αποφυλακίστηκε το 1952. Όσο για τα εγκλήματα στην υπόλοιπη χώρα μόνο ένας στρατηγός ο Χέλμουτ Φέλμι καταδικάστηκε στη Νυρεμβέργη και για τη σφαγή του Διστόμου σε κάθειρξη 15 ετών , αλλά έμεινε στη φυλακή μόνο τρία χρόνια. Εκατοντάδες άλλοι εγκληματίες έμειναν ατιμώρητοι γιατί οι ελληνικές κυβερνήσεις δεν επέμεναν στην τιμωρία τους. Όπως ακριβώς δεν επέμειναν τόσα χρόνια να διεκδικήσουν τις αποζημιώσεις για τις καταστροφές που προξένησαν οι ναζί.