Σάββατο, 7 Ιανουαρίου 2017

Και εγένετο Ανεξέλεγκτη Αρχή Δημοσίων Εσόδων

Τις χειρότερες μέρες υποτέλειας και διεθνούς κηδεμονίας που έχει ζήσει η Ελλάδα, όταν συγκεκριμένα με τον περίφημο νόμο ΒΦΙΘ’ της 26ης Φεβρουαρίου 1898 επιβλήθηκε ο διεθνής οικονομικός έλεγχος «επί πασών των προσόδων του κράτους», θυμίζει ο νόμος για τη σύσταση της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, που θα ξεκινήσει να εφαρμόζεται την 1η Ιανουαρίου 2017. Ο νόμος ψηφίστηκε την Κυριακή 22 Μαΐου 2016 κι ήταν από τα προαπαιτούμενα για να εγκριθεί την Άνοιξη η υποδόση των 7,5 δισ. ευρώ. Η κυβέρνηση επέλεξε η ενεργοποίηση αυτού του μέτρου όπως και πολλών άλλων που ψηφίστηκαν τότε, κυρίως φορολογικών, να συμπέσει με τον ερχομό του νέου έτους…


Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων αντικαθιστά και αποτελεί μετεξέλιξη της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων, η οποία θα καταργηθεί. Αντικείμενό της θα είναι «ο προσδιορισμός, η βεβαίωση και η είσπραξη των φορολογικών, τελωνειακών και λοιπών δημοσίων εσόδων» (άρθρο 1.1). Στην πράξη μετατρέπει τα δημόσια έσοδα σε «μαύρο κουτί» για την εκλεγμένη κυβέρνηση και τη νομοθετική εξουσία, την ίδια ώρα που παραδίνονται αυτούσια στους πιστωτές, καθώς ΕΕ και ΔΝΤ με θεσμικό-επίσημο τρόπο θα γνωρίζουν καλύτερα από κάθε έλληνα πολίτη και φορολογούμενο οποιαδήποτε σχετική λεπτομέρεια! Δεν πρόκειται για υπερβολή…

Η διοίκηση της νέας Ανεξάρτητης Αρχής θα ασκείται από το συμβούλιο Διοίκησης που θα είναι πενταμελές, αποτελούμενο από τον πρόεδρο και τέσσερα ακόμη τακτικά μέλη και τον διοικητή. Πλάι τους προστίθεται ένας ακόμη μανδαρίνος ο «Εμπειρογνώμονας». Αναφέρεται συγκεκριμένα: «Κατά τα πρώτα 5 έτη λειτουργίας της Αρχής, στο Συμβούλιο Διοίκησης θα παρέχει εξειδικευμένες συμβουλευτικές υπηρεσίες, σε ζητήματα βέλτιστων διεθνών πρακτικών, Εμπειρογνώμονας, με εμπειρία σε ζητήματα φορολογικής διοίκησης που έχει αποκτηθεί στο εξωτερικό. Ο Εμπειρογνώμονας, ο οποίος δύναται να συμμετέχει στις συνεδριάσεις του Συμβουλίου Διοίκησης χωρίς δικαίωμα ψήφου, έχει τα ίδια δικαιώματα πρόσβασης στα έγγραφα και στοιχεία της αρχής με τα μέλη του Συμβουλίου Διοίκησης, καθώς και τις ίδιες υποχρεώσεις» (άρθρο 8.3).

Πριν δούμε καλύτερα την (προνομιακή) πρόσβαση του Εμπειρογνώμονα «στα έγγραφα και στοιχεία της αρχής» αξίζει να σταθούμε στην προέλευσή του, καθώς «ο Εμπειρογνώμονας ορίζεται με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών, βάσει καταλόγου τριών υποψηφίων, τον οποίο καταρτίζει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή» (άρθρο 10.5). Επί της ουσίας δηλαδή θα αποφασίζουν οι Βρυξέλλες ποιος θα είναι ο Εμπειρογνώμονας της Αρχής Δημοσίων Εσόδων. Και δε θα είναι ο μόνος για τον οποίο θα αποφασίζουν. «Αποκλειστικά για τα πρώτα επτά έτη λειτουργίας» αναφέρει ο νόμος, στην Επιτροπή Επιλογής που θα επιλέγει τα μέλη του Συμβουλίου Διοίκησης θα συμμετέχουν και «δύο εκπρόσωποι που θα υποδεικνύονται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή». Ομολογουμένως ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ απέφυγαν να αποτελείται η Επιτροπή «εξ ενός μέλους δι’ εκάστην των μεσολαβουσών Δυνάμεων» όπως προέβλεπε από το πρώτο του άρθρο ο νόμος για τη σύσταση του Διεθνούς Ελέγχου. Κι αυτό όμως που κατάφεραν δεν είναι λιγότερο απαξιωτικό για το κύρος μιας κυρίαρχης χώρας, όπως υποτίθεται είναι η Ελλάδα. Στην πράξη η Ελλάδα μετατρέπεται σε κράτος περιορισμένης κυριαρχίας, στο πλαίσιο ενός ιδιότυπου νεοαποικιακού υπερνεοφιλελεύθερου καθεστώτος.

ΑΡΑΓΕΣ: Σημειώσεις για την Υπουργική Απόφαση για την εφαρμογή του ασφαλιστικού Κατρούγκαλου, και excel υπολογισμού των εισφορών

http://www.arages.gr/

Πριν από λίγες μέρες εκδόθηκε Υπουργική Απόφαση (επισυνάπτεται στη συνέχεια ολόκληρη) για την εφαρμογή του ν. 4387/2016, γνωστού και ως νόμου Κατρούγκαλου. Από αυτήν προκύπτουν τα εξής, τα οποία είναι κυρίως επαναλήψεις του νόμου:


1. Το υπουργείο είναι προκλητικό, καθώς επιμένει να βγάζει παραδείγματα με εισφορές 20% επί του φορολογητέου εισοδήματος. Το συνολικό ποσοστό είναι 37,95% για τους μηχανικούς, αφού το 20% αφορά μόνο την Κύρια Σύνταξη, και προστίθενται 6.95% για την υγεία , 4% για το Εφάπαξ και 7% για το Επικουρικό.

2. Οι εκπτώσεις λόγω πρώτης 3ετίας εφαρμογής του νόμου εφαρμόζονται κλιμακωτά, και μάλλον σε όλους τους κλάδους της ασφάλισης, όπως προκύπτει και από το παράδειγμα 3 της υπουργικής απόφασης (δείτε και αρχείο excel). Αυτό οδηγεί σε προσωρινές εκπτώσεις της τάξης του 20-30% και όχι 50% όπως ισχυρίζονται κυβερνητικές πηγές.

3. Η «ασφαλιστική διαφορά» για τους νέους (κάτω 3ετίας και κάτω 5ετίας) δεν είναι έκπτωση και οφείλεται, προσαυξημένη κατά την ετήσια μεταβολή των μισθών κατά ΕΛΣΤΑΤ, όπως αναφέρει και η υπουργική απόφαση και καθίσταται απαιτητή μέχρι τη συμπλήρωση της 15ετίας.

4. Αποτελεί επίσης πρόκληση από το Υπουργείο ότι εκδίδει παραδείγματα για το 2021, την ώρα που η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ υπογράφει όλα τα μνημονιακά μέτρα, τα οποία αλλάζουν τα δεδομένα διαρκώς, οπότε προφανώς δεν μπορεί να εγγυηθεί τίποτα για το 2021.

5. Η κατάφωρα άδικη ασφάλιση ιδιότητας (δηλαδή η υποχρεωτική καταβολή εισφορών για όσους είναι εγγεγραμμένοι στο ΤΕΕ ανεξαρτήτως αν διατηρούν επαγγελματική δραστηριότητα) συνεχίζεται, ενώ θα όφειλε να καταργηθεί.

6. Η καταβολή των εισφορών από το 2017 θα είναι μηνιαία με μόλις ένα μήνα περιθώριο εξόφλησης μια και μετά θα τρέχουν προσαυξήσεις. Ειδικά για τους μηχανικούς έπρεπε να πληρωθούν το Α εξάμηνο του 2016 μέχρι 30/11/2016, το Β εξάμηνο μέχρι 31/12/2016 (μια που δε δόθηκε καμία παράταση), ενώ ο πρώτος μήνας του 2017 θα πρέπει να εξοφληθεί μέχρι 28/2/2017, δηλαδή μέσα σε 3 μήνες εισφορές 13 μηνών. Χωρίς να συνυπολογίσει κανείς τις αναδρομικές αυξήσεις που μας φόρτωσαν.

7. Με άλλη εγκύκλιο επιβεβαιώνεται ότι το ανταποδοτικό μέρος της σύνταξης για 40 ολόκληρα χρόνια ασφάλισης (και χιλιάδες εισφορών) θα είναι μετά βίας 300 €.

Παρασκευή, 6 Ιανουαρίου 2017

Να το πάρει το ρέμα; (με αφορμή τις τελευταίες εξελίξεις στο ρέμα της Πικροδάφνης)

του Τάσου Κεφαλά


μέλος του Δικτύου πολιτών για τη διάσωση του ρέματος της Πικροδάφνης

Την άνοιξη του 2014 η κυβέρνηση Σαμαρά ψήφιζε το ν. 4258, με τίτλο «Διαδικασία οριοθέτησης και ρυθμίσεις θεμάτων για τα υδατορέματα – ρυθμίσεις Πολεοδομικής νομοθεσίας και άλλες διατάξεις». Ο νόμος έφερνε μια σημαντική αρνητική αλλαγή επιτρέποντας την τμηματική οριοθέτηση των υδατορεμάτων. Μαζί και μια σειρά άλλες ρυθμίσεις που περιόριζαν το εύρος της προστασίας τους.
Την εποχή εκείνη η ELDORADO GOLD, αφού πρώτα είχε εξασφαλίσει την περιβαλλοντική αδειοδότηση, είχε αρχίσει να προωθεί με ιλιγγιώδη ταχύτητα τα έργα της εξόρυξης χρυσού στις Σκουριές, μέρος των οποίων ήταν η κατασκευή των χώρων απόθεσης τελμάτων, στα ρέματα «Λοτσάνικο» και «Λάκκος Καρατζά», για τα οποία χρειάζονταν η οριοθέτησή τους (κανονικά, πριν την περιβαλλοντική αδειοδότηση). Ο ευκολότερος τρόπος ήταν η μερική – σημειακή οριοθέτηση των ρεμάτων. Σε κάποιο άλλο σημείο της χώρας, στο Γραμματικό, η περιφέρεια Αττικής κατασκεύαζε ένα νέο ΧΥΤΑ πάνω σε ρέμα, γεγονός που θεωρήθηκε κραυγαλέα παρανομία. Για την αποφυγή ανεπιθύμητων εμπλοκών και αυτό το εμπόδιο έπρεπε να φύγει από τη μέση. Οπότε δεν ήταν δύσκολο να αντιληφθεί κανείς την άμεση σκοπιμότητα του ν. 4258/2014.
Μόνο που η σκοπιμότητα ψήφισης του συγκεκριμένου νόμου δεν περιορίζονταν στις παραπάνω δύο περιπτώσεις. Επιδίωξη ήταν να συγκαλυφθούν παρανομίες και να διευκολυνθούν νέες επεμβάσεις σε πολλά άλλα ρέματα. Η εφημερίδα «Αυγή», τον Ιούλιο του 2014 έγραφε: «Ως πλυντήριο αναδρομικού ξεπλύματος παρανομιών εις βάρος των ρεμάτων αποδεικνύεται πως λειτουργεί ο νόμος 4258/2014». Γιατί φτάσαμε, όμως, στο σημείο τα ρέματα να συνδυάζονται με αυθαιρεσίες, με παρανομίες και με προβλήματα;

Τα ρέματα σαν εχθρός της ανθρώπινης δραστηριότητας
Φτάσαμε σε αυτό το σημείο επειδή τα ρέματα αντιμετωπίστηκαν, αφενός με απρονοησία και επιπολαιότητα και, αφετέρου, επειδή αντιμετωπίστηκαν -σε πολλές περιπτώσεις- «εχθρικά». Αντί να εκτιμηθεί και να αξιοποιηθεί ο αναντικατάστατος ρόλος τους στην αντιπλημμυρική προστασία και στη διατήρηση σημαντικού μέρους της πανίδας και της χλωρίδας, αντιμετωπίστηκαν σαν εμπόδιο στην ανθρώπινη δραστηριότητα και όχι σαν φυσικός σύμμαχος. Και όχι μόνο τα ρέματα, αλλά γενικότερα τα ποτάμια και υδατικά συστήματα, όπως οι λίμνες. Μερικές από τις κυριότερες συμπεριφορές και πρακτικές, που καθόρισαν αυτού του είδους την αντιμετώπιση είναι οι εξής:
Η συστηματική αποψίλωση δασικών εκτάσεων, κυρίως λόγω των πυρκαγιών, που οδηγεί σε πρόσθετη επιβάρυνση των ρεμάτων, με αποτέλεσμα συχνότερη εμφάνιση πλημμυρικών φαινομένων.
Η χρήση των ρεμάτων και των ποταμών σαν αποδεκτών στερεών και υγρών αποβλήτων. Μπάζα, αστικά λύματα, βιομηχανικά στερεά και υγρά απόβλητα περιορίζουν την παροχευτική ικανότητα ρεμάτων και ποταμών και ρυπαίνουν τα νερά τους. Να μιλήσουμε για τον Ασωπό ποταμό, για τον Αλφειό ποταμό ή για τη λίμνη Κορώνεια;
Η πίεση της αστικής ανάπτυξης, η οποία έχει προκαλέσει σοβαρότατα τραύματα, ιδιαίτερα στα ρέματα που διασχίζουν τον αστικό ιστό. Εκτεταμένες επιχωματώσεις για την κατασκευή δρόμων και για το χτίσιμο αυθαίρετων κατασκευών (βιοτεχνιών, μικροκατοικιών, αλλά και πολυκατοικιών) έχουν επηρεάσει τα φυσικά χαρακτηριστικά τους και τη διαδρομή τους. Σε κάποιες περιπτώσεις έχουμε ολοκληρωτικό μπάζωμα και εξαφάνιση των ρεμάτων και σε άλλες μερική, με τη μετατροπή τους σε κλειστούς αγωγούς ομβρίων. Μια νέα «μόδα» είναι η τσιμεντοποίηση της κοίτης και των πρανών των ρεμάτων ή η επικάλυψή τους με τα γνωστά συρματοκιβώτια ή «σαραζανέτια». Αυξάνουν την ταχύτητα της ροής του νερού και προκαλούν διαβρώσεις και καταπτώσεις πρανών και δένδρων.
Η τάση συγκάλυψης αυθαιρεσιών και παρανομιών από την πολιτεία και την τοπική αυτοδιοίκηση. Άλλοτε από έλλειψη διάθεσης σύγκρουσης με συμφέροντα -μικρότερα ή μεγαλύτερα- και άλλοτε κάτω από το βάρος μικροπολιτικών – ψηφοθηρικών επιλογών.

Το ρέμα της Πικροδάφνης ….

Δήλωση Μανώλη Γλέζου: «Τρομοκράτης έξι ετών»


Ακόμα και στα χρόνια του εμφυλίου και αργότερα, στο μετεμφυλιακό αυταρχικό κράτος που με ευκολία έστηνε στρατοδικεία και καταδίκαζε σε θάνατο τους αντιπάλους του, υπήρχε σεβασμός στη μητρότητα και στα ανήλικα παιδιά των αγωνιστών που σερνόντουσαν στις φυλακές και τα εκτελεστικά αποσπάσματα.

Ποια λογική και ποια ηθική οδήγησαν ,στο σημερινό εξευτελισμό του σύγχρονου Ελληνικού κράτους; 

Ζηλέψαμε τον Ερντογάν; 

Πήραμε τη θέση του Κρέοντα; 

Από την σημερινή αχαρακτήριστη συμπεριφορά των κρατικών λειτουργών εκείνων που φέρονται με αυτό τον τρόπο και αυτές τις αποφάσεις σε ένα εξάχρονο παιδί, το παιδί της Πόλας Ρούπα, ευθέως πλήττεται η αξιοπιστία και η ηθική υπόσταση των μηχανισμών εκείνων που ισχυρίζονται ότι εκπροσωπούν τη νομιμότητα το κράτος, την κοινωνία, όλους μας. 

Οι πρακτικές αυτές δεν συνάδουν με τις παραδόσεις μας, την Συνταγματική νομιμότητα, την Ηθική, την Ανθρώπινη Κοινωνία όλη. 

Να παραδοθεί άμεσα το εξάχρονο παιδί στη γιαγιά του και τη θεία του. 

Ήδη η πολύωρη κράτησή του αποτελεί ντροπή για όλους μας. 

Μανώλης Γλέζος 
5-1-2017

Πέμπτη, 5 Ιανουαρίου 2017

Αναδρομικές εισφορές Ειδικής Προσαύξησης.

Π.Ο. Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΝΩΣΕΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ
Μαυρομματαίων 17, 104 34 ΑΘΗΝΑ
τηλ: 210-88.16.583 fax: 210-82.59.410 e-mail: emdydas@tee.gr URL: www.emdydas.gr
Αθήνα, 5-1-2017
Αρ. Πρωτ. : 7044
Προς: Τον Υφυπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης κ. Αναστάσιο Πετρόπουλο
Κοιν: 1. Γενική Γραμματέα Υπουργείου Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης κα Στυλιανή Βρακά
2. Διοικητή και Δ.Σ. Ε.Φ.Κ.Α.
3. Α΄ βάθμιες ΕΜΔΥΔΑΣ.
Θέμα : Αναδρομικές εισφορές Ειδικής Προσαύξησης.
Κύριε Υφυπουργέ,
Στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων σας, σας ενημερώνουμε σχετικά με το θέμα που έχει ανακύψει με την επιβολή αναδρομικών αυξήσεων εισφορών στον κλάδο της Ειδικής Προσαύξησης του ΤΣΜΕΔΕ για τους προ 93 ασφαλισμένους μονοσυνταξιούχους μισθωτούς μηχανικούς του Δημοσίου.
Όπως πληροφορηθήκαμε από πολλούς συναδέλφους, το ΤΣΜΕΔΕ - χωρίς καμία απολύτως προειδοποίηση και κατόπιν εντολών του Υπουργείου – εξέδωσε ειδοποιητήρια αναδρομικών οφειλών για τον κλάδο Ειδικής Προσαύξησης, λόγω της εφαρμογής του Ν.3986/11, σε όλους τους προ 93 ασφαλισμένους του ΤΣΜΕΔΕ. Να σημειώσουμε εδώ ότι ειδοποιητήρια εκδίδονταν μονάχα για τους ελεύθερους επαγγελματίες και όχι για τους μισθωτούς, με αποτέλεσμα οι ξαφνικές αυτές οφειλές να καταστούν ληξιπρόθεσμες από την 1/1/2017 χωρίς να υπάρχει καμία ενημέρωση στους μισθωτούς υπόχρεους, με συνέπεια εκατοντάδες συνάδελφοι να κινδυνεύουν να χάσουν την ασφαλιστική και ιατροφαρμακευτική τους κάλυψη.
Υπενθυμίζουμε ότι ο κλάδος της Ειδικής Προσαύξησης καταργήθηκε με τον πρόσφατο Ν.4387/16, οπότε θεωρούμε ότι είναι απαράδεκτο να δημιουργούνται εκ των υστέρων αναδρομικές οφειλές για αυτόν με πολλαπλές δυσμενείς επιπτώσεις στους εργαζόμενους διπλωματούχους μηχανικούς.

Σας καλούμε να καταργήσετε τις αναδρομικές αυξήσεις εισφορών του Ν.3986/11 και ειδικά αυτές της Ειδικής Προσαύξησης καθώς και να κάνετε αποδεκτό το αίτημαχιλιάδων μηχανικών καθώς και της ΔΕ του ΕΤΑΑ (βλέπε συννημένο έγγραφο) για επιστροφή ή συμψηφισμό των εισφορών της Ειδικής Προσαύξησης των μετά το 93 ασφαλισμένων μηχανικών. Για το παραπάνω θέμα παρακαλούμε για την άμεση παρέμβαση σας ώστε να επιλυθεί με θετικό τρόπο για τους ασφαλισμένους μισθωτούς μηχανικούς του Δημοσίου.

Δήλωση παραίτησης από τη ΔΕ του ΤΜΕΔΕ

Αθήνα, 05/01/2017


Από : Ανδρέα Κολοβό          Μέλος ΔΕ ΕΤΑΑ/ΤΣΜΕΔΕ
Προς:
Υφυπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, κ. Αναστάσιο Πετρόπουλο

Κοιν.:
1.Γενική Γραμματέα κοινωνικής ασφάλισης και κοινωνικής αλληλεγγύης, κ. Στέλλα Βρακά


2.Πρόεδρο και ΔΕ ΤΕΕ


3.Πρόεδρο και ΔΕ ΤΜΕΔΕ



ΔΗΛΩΣΗ ΠΑΡΑΙΤΗΣΗΣ ΑΠΟ ΤΗ ΔΕ ΤΟΥ ΤΜΕΔΕ

Ο νέος νόμος Κατρούγκαλου (4387/16) ο οποίος εφαρμόζεται από 01/01/2017 ευθυγραμμίζεται πλήρως με το σχέδιο αλλαγών που εφαρμόζεται στην κοινωνική ασφάλιση από τις αρχές του 2000 μέχρι σήμερα. Προετοιμάζει την ακόμα μεγαλύτερη απόσυρση του κράτους από την υποχρέωση χρηματοδότησης της κοινωνικής ασφάλισης (με τους εξοικονομούμενους πόρους να πέφτουν στη μαύρη τρύπα του χρέους), εξοντώνει τους μισθωτούς και αυτοαπασχολούμενους με την εκτίναξη των εισφορών στο 37,95% του εισοδήματος, δημιουργεί ευνοϊκότερους όρους για τα μεγάλα επιχειρηματικά σχήματα, κατακρεουργεί τις συντάξεις, καλλιεργεί το έδαφος για την είσοδο της ιδιωτικής ασφάλισης με την πλήρη κατάρρευση του δημόσιου κοινωνικού χαρακτήρα της και δίνει τη δυνατότητα σύστασης επαγγελματικών ταμείων ως ΝΠΙΔ (ΤΜΕΔΕ). Μάλιστα, όλα τα παραπάνω εφαρμόζονται σε ένα έδαφος στο οποίο χιλιάδες ασφαλισμένοι/ες έχουν οφειλές στο ΤΣΜΕΔΕ και οι διαγραφές από το ΤΕΕ καθώς και οι μη εγγραφές σε αυτό πληθαίνουν εξαιτίας των ήδη υπέρογκων εισφορών.

Στον ίδιο νόμο προβλέπεται ότι από 01-01-2017, έχουμε τη δημιουργία και την έναρξη λειτουργίας του ΤΜΕΔΕ που αναλαμβάνει την παροχή της εγγυοδοσίας και της πιστοδοσίας των ελευθέρων επαγγελματιών μηχανικών και εργοληπτών δημοσίων έργων, η Διοίκηση του οποίου θα είναι η απερχόμενη Διοίκηση του ΤΣΜΕΔΕ μέχρι τη λήξη της θητείας της (Απρίλιος του 2018).

Η πολιτική μου αντίθεση συνολικά στον 4387/16 και σε όλα όσα παράγει είναι καθολική και δεδομένη, όπως δεδομένη είναι και η αντίθεσή μου με τα Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου όπως το ΤΜΕΔΕ που ανοίγουν το δρόμο στην Ιδιωτική Ασφάλιση (αφήνοντας μάλιστα και την προοπτική ένταξης στο ΤΜΕΔΕ και κλάδων ασφάλισης). Η ανατροπή αυτού του Νόμου αλλά και αυτής της πολιτικής είναι κάτι περισσότερο από αναγκαία για όλους τους πληττόμενους και φτωχοποιημένους συναδέλφους και σε ότι με αφορά θα συνεχίζω με επιμονή να αγωνίζομαι σε αυτή την κατεύθυνση.

Καθορισμός διαδικασίας δωρεάς μελέτης, παροχής τεχνικών υπηρεσιών ή εκτέλεσης δημόσιου έργου σε φορείς εποπτευόμενους από το Υπουργείο Υγείας


Εδώ ο λαλίστατος κος Πολάκης, η υποτίμηση της εργασίας των μηχανικών συνεχίζεται ακάθεκτη και από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Τώρα ποιοι, πως και γιατί θα κάνουν τις δωρεάν μελέτες σε νοσοκομεία και άλλους φορείς σας αφήνουμε να το ανακαλύψετε μόνοι σας...


ΑΔΑ
77ΜΦ465ΦΥΟ-43Λ

Κατάσταση
Αναρτηθείσα
Ημερομηνία ανάρτησης
02/01/2017 12:59:18

Τελευταία τροποποίηση
02/01/2017 12:59:18

Ηλεκτρονικό αρχείο
Λήψη αρχείου Προβολή αρχείου

Είδος
ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ
Θέμα
Καθορισμός διαδικασίας δωρεάς μελέτης, παροχής τεχνικών υπηρεσιών ή εκτέλεσης δημόσιου έργου σε φορείς εποπτευόμενους από το Υπουργείο Υγείας.

Θεματικές κατηγορίες
ΥΓΕΙΑ

Αρ. πρωτοκόλλου
Α6α/Γ.Π. οικ111

Ημερομηνία έκδοσης
30/12/2016

Φορέας
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΕΩΝ

Οργανωτικές Μονάδες
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ

Υπογράφοντες
Αναπληρωτής Υπουργός - ΠΟΛΑΚΗΣ ΠΑΥΛΟΣ

Τετάρτη, 4 Ιανουαρίου 2017

Τα αποτελέσματα της ενεργειακής φτώχειας

Αυτά είναι τα αποτελέσματα της ενεργειακής φτώχειας, στην οποία έχει περιέλθει η πλειοψηφία των νοικοκυριών. Η εκτίναξη και η υπερφορολόγηση του κόστους της ενέργειας (πετρέλαιο, αέριο, ηλεκτρικό ρεύμα) έχει οδηγήσει σε μόλυνση του περιβάλλοντος, πολλά ατυχήματα (δολοφονίες καλύτερα) λόγω πυρκαγιών και συνθήκες κοινωνικού κανιβαλλισμού στις συνελεύσεις των πολυκατοικιών. Αν δεν ανατραπεί το μνημονιακό πλαίσιο και όσοι το υλοποιούν, οι συνθήκες συνύπαρξης ακόμα και σε μια πολυκατοικία γίνονται αδύνατες μια και οι έχοντες θα κάνουν ότι μπορούν έναντι των υπολοίπων...

Με τροπολογία επί ν. 4447/2016, η οποία ψηφίστηκε στις 21 Δεκεμβρίου αίρεται κάθε έγκριση από όργανα (συνέλευση) ή άλλους φορείς προκειμένου να εγκατασταθεί νέο αυτόνομο σύστημα θέρμανσης σε μεμονωμένα διαμερίσματα πολυκατοικιών.

Συγκεκριμένα, με το άρθρο 39 του νόμου τροποποιείται το άρθρο 11 του ν. 4342/2015 και προστίθεται νέα παράγραφος 8 ως εξής:

«Για την τοποθέτηση μετρητικών ή ρυθμιστικών διατάξεων ενέργειας ή ανεξάρτητων μονάδων θέρμανσης σε μεμονωμένες ιδιοκτησίες καταναλωτών σε υφιστάμενα πριν από την έναρξη εφαρμογής του παρόντος νόμου κτίρια, καθώς και σε όσα κτίρια ανεγερθούν μετά την έναρξη εφαρμογής αυτού, δεν απαιτείται προηγούμενη έγκριση ή απόφαση οργάνου ή ενημέρωση ή άδεια άλλης αρχής ή φορέα, πέραν των πιστοποιημένων φορέων παροχής ή εγκατάστασης όπου αυτό απαιτείται».

Η διάταξη έχει στόχο την ενθάρρυνση της εγκατάστασης ενεργειακά αποδοτικότερων συστημάτων θέρμανσης σε όλο τον κτιριακό τομέα, σε αντικατάσταση ασύμφορου από οικονομικής, αλλά και περιβαλλοντικής άποψης, κεντρικού συστήματος πετρελαίου, το οποίο είναι και το πλόεν σύνηθες σήμερα στις πολυκατοικίες.

Με τη συγκεκριμένη διάταξη ουσιαστικά αμφισβητούνται νομικά όποιες περί του αντιθέτου προβλέψεις υπάρχουν σε καταστατικά πολυκατοικιών.



Με αφορμή τα δημοσιεύματα περί υποτιθέμενης αλλαγής στις προϋποθέσεις εγκατάστασης ανεξάρτητων θερμαντικών συστημάτων σε ανεξάρτητες οριζόντιες ιδιοκτησίες πολυκατοικιών, από την ΠΟΜΙΔΑ επισημαίνονται τα εξής:

1.Η διαδικασία και οι προϋποθέσεις για τη δυνατότητα απόσπασης συγκεκριμένης ιδιοκτησίας από θέρμανση με υγρά καύσιμα στο φυσικό αέριο, ή αντικατάσταση του κοινόχρηστου καυστήρα της οικοδομής με καυστήρα φυσικού αερίου ορίζονται από το Π.∆.420 της 19/20.10.87 "Για εγκατάσταση δικτύων αερίων καυσίμων σε νέες οικοδομές". (ΦΕΚ Α' 187), στο άρθρο 2 όπως έχει τροποποιηθεί ως σήμερα.

Η νέα ασύρματη απειλή για τη δημόσια υγεία

«Εξυπνοι» μετρητές κατανάλωσης ρεύματος

«Η είδηση για την πιλοτική τοποθέτηση "έξυπνων μετρητών" σε διακόσιους χιλιάδες οικιακούς και μικρούς εμπορικούς καταναλωτές ανά την Ελλάδα, σε αντικατάσταση των παλιών αναλογικών ρολογιών από τη ΔΕΗ, σχολιάστηκε μονάχα ως προς τις οικονομικές παραμέτρους της. Ελάχιστοι ίσως αναρωτήθηκαν για τον αντίκτυπο μιας τέτοιας εφαρμογής στη δημόσια υγεία, αναρωτήσεις που έμειναν μετέωρες στο σκοτάδι».
Χρήστος Γεωργίου
Με αυτά τα λόγια ξεκινά η συζήτησή μας με τον καθηγητή Βιοχημείας, στο Τμήμα Βιολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών, Χρήστο Γεωργίου.
● Κύριε καθηγητά, θα θέλατε να μας εξηγήσετε με ποιον τρόπο η εγκατάσταση των «έξυπνων μετρητών» καταμέτρησης ηλεκτρικής ενέργειας στα σπίτια αποτελεί απειλή για τους καταναλωτές;
Οι «έξυπνοι μετρητές» θα εκπέμπουν την ίδια, επικίνδυνη για την υγεία μας, ηλεκτρομαγνητική (Η/Μ) ακτινοβολία με αυτή των κεραιών της κινητής τηλεφωνίας.
Την επικινδυνότητα αυτών των ακτινοβολιών έχουν επιβεβαιώσει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας και η Διεθνής Οργάνωση Ερευνών για τον Καρκίνο (ΙΑRC), κατατάσσοντάς τες με απόφασή τους στις 31-5-2011[¹] στους πιθανούς καρκινογόνους παράγοντες.
Και σκεφτείτε, θα είναι εγκατεστημένοι σε σπίτια, σχολεία, παιδικούς σταθμούς, νοσοκομεία, κ.λπ.
● Τι γνωρίζουμε για το σχέδιο αντικατάστασης των παλαιών αναλογικών ρολογιών; Αφορά όλη την επικράτεια;
Για να πάρετε μια ιδέα για το μέγεθος του προβλήματος και για ποιον λόγο αφορά τη δημόσια υγεία, η ΔΕΗ σχεδιάζει, μέχρι το 2018, να αντικαταστήσει πιλοτικά 200.000 παλιά ρολόγια καταμέτρησης ηλεκτρικής ενέργειας με ασύρματους και ενσύρματους ψηφιακούς «έξυπνους μετρητές», σε μια αναλογία 20-80%, που θα την καθορίσουν οι ανάδοχοι του έργου[²].
Επειδή όμως στην ασύρματη μεταφορά των δεδομένων τους θα συμμετέχουν και οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, πιθανολογούμε ότι το ποσοστό ασύρματων μετρητών θα πλησιάσει το 80%.
Ο κάθε «έξυπνος μετρητής» θα έχει τουλάχιστον μία κεραία και θα συνδέονται κατά ομάδες με τουλάχιστον 300.000 συλλέκτες-μετρητές.
Στην Καλιφόρνια των ΗΠΑ για παράδειγμα, οι «έξυπνοι μετρητές» διαθέτουν δύο κεραίες ταυτόχρονης εκπομπής και οι συλλέκτες τρεις, εκ των οποίων οι δύο είναι κι αυτές ταυτόχρονης εκπομπής.
Αντίστοιχου τύπου μετρητές μπορεί να συμμετάσχουν στον πιλοτικό διαγωνισμό της ΔΕΗ.
Αν λοιπόν το δοκιμαστικό έργο επεκταθεί στο σύνολο της επικράτειας, δηλαδή αντικατασταθούν τα περίπου επτά εκατομμύρια ρολόγια που έχουμε στην Ελλάδα, τότε θα αποκτήσουμε περίπου έξι εκατομμύρια μετρητές και συλλέκτες και αντίστοιχο αριθμό κεραιών, που όμως ο αριθμός τους δύναται να διπλασιαστεί σε περίπτωση που θα διαθέτουν περισσότερες από μία κεραία.
Οι οποίες, σημειωτέον, θα εκπέμπουν στο ίδιο ανώτατο όριο με αυτές των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας.
● Μπορείτε να μας εξηγήσετε τον τρόπο με τον οποίο θα λειτουργεί το νέο σύστημα καταμέτρησης ηλεκτρικού ρεύματος;
Θα προσπαθήσω να σας το εξηγήσω συνοπτικά, με βάση τα στοιχεία της προκήρυξης και με ό,τι ισχύει για τους ασύρματους μετρητές και συλλέκτες στην Καλιφόρνια των ΗΠΑ [²], [³].
Οι «έξυπνοι μετρητές» θα συνδέονται μεταξύ τους ανά ομάδες (των 500 έως 5.000 μετρητών) με το σύστημα των 300.000 συλλεκτών-μετρητών.
Αυτό προϋποθέτει ότι οι ασύρματες κεραίες των συλλεκτών-μετρητών θα πρέπει να είναι τοποθετημένες κοντά στους «έξυπνους μετρητές» της κάθε γειτονιάς.
Οι ασύρματες πληροφορίες θα στέλνονται από τους «έξυπνους μετρητές» online ανά 15 λεπτά στους συλλέκτες-μετρητές, οι οποίοι και θα τις κατευθύνουν προς δύο κεντρικά συστήματα, στις κεντρικές εγκαταστάσεις.

Σύγχυση για τις εισφορές στα «μπλοκάκια»


Όπως είπε η γενική γραμματέας, μέχρι το τέλος του μήνα πρόκειται να αποσταλούν τα ειδοποιητήρια καταβολής ασφαλιστικών εισφορών, με το νέο ποσοστό (37,95% για τους μηχανικούς), σε δεκάδες χιλιάδες ελεύθερους επαγγελματίες και αυτοαπασχολούμενους (και ανέργους θα προσθέταμε). Προϋπόθεση η αναγγελία συμβάσεων, ώστε στα δελτία παροχής υπηρεσιών να επιμερίζεται η εισφορά σε εργοδότη και εργαζόμενο. Βάσιμα υποψιαζόμαστε ότι θα τα φορτώσουν όλα στους εργαζόμενους...
Για τη διαδικασία, η οποία θα ακολουθηθεί για τους μπλοκάκηδες, με βάση το νέο ασφαλιστικό, μίλησε η γενική γραμματέας Κοινωνικών Ασφαλίσεων Στέλλα Βρακά, κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου την Τρίτη 3 Γενάρη, για τη λειτουργία του νέου ασφαλιστικού ταμείου, του ΕΦΚΑ.
Όπως ανέφερε: «Θα δημιουργηθεί ενιαία πλατφόρμα, όπου εκεί θα υπάρχει η υποχρέωση αναγγελίας συμβάσεων οι οποίες πραγματώνονται μέσω δελτίου παροχής υπηρεσιών, με μηνιαία υποχρέωση καταγραφής αυτών των συμβάσεων, ώστε να μπορεί να είναι εύκολη και ευχερής και για τους δύο αντισυμβαλλόμενους αλλά και για τους υπαλλήλους της κοινωνικής ασφάλισης η διάκριση του πότε κάποιος θα καταβάλλει εισφορές, σύμφωνα με το άρθρο 38, και πότε κάποιος θα καταβάλλει εισφορές, σύμφωνα με το άρθρο 39» του ασφαλιστικού Κατρούγκαλου, του Ν.4387/2016 δηλαδή.
Η εγκύκλιος για τα μπλοκάκηδες που θα ρυθμίζει όλες τις λεπτομέρειες (οδηγίες κτλ.,), όπως είπε η γενική γραμματέας, θα κοινοποιηθεί μέσα στην εβδομάδα.
Παρακολουθείστε το βίντεο.

Σύμφωνα με το αρχικό σχέδιο, για τους πρώτους έξι μήνες του 2017, οι εισφορές θα έπρεπε να υπολογιστούν με βάση το καθαρό φορολογητέο εισόδημα του 2015 και το αντίστοιχο εκκαθαριστικό του 2016. Αυτό θα συνεχιζόταν και το 2017 μέχρι να ολοκληρωθεί η εκκαθάριση του εισοδήματος του 2016. Αν προέκυπταν διαφορές, τα ποσά δε θα επιστρέφονταν αλλά θα συμψηφίζονταν.
Αυτή η πολύπλοκη διαδικασία όμως εγκυμονεί κινδύνους, καθώς η διετής απόσταση δεν εξασφαλίζει πως τα εισοδήματα του 2015 επαναλήφθηκαν το 2016. Είναι σύνηθες φαινόμενο ένας ελεύθερος επαγγελματίας να είχε δηλώσει μεγάλο εισόδημα το 2015, αλλά το 2016 ο τζίρος του να έχει δραματική συρρίκνωση.
Για παράδειγμα:
Ελεύθερος επαγγελματίας δήλωσε καθαρό φορολογητέο εισόδημα για το 2015 30.000 ευρώ. Το καθαρό φορολογητέο εισόδημα που δήλωσε για το 2016 ανέρχεται σε 9.000 ευρώ. Αυτό συνέβη είτε γιατί ο τζίρος του μειώθηκε δραματικά είτε γιατί προτίμησε να φορο-εισφοροδιαφύγει για να αποφύγει την επιβάρυνση.

Τρίτη, 3 Ιανουαρίου 2017

Κινητοποίηση στα γραφεία της ΕΕ και συνέντευξη τύπου (αλληλέγγυων και βάσκων) στη Βουλή 04/01/2017


Κάτω τα χέρια από τους πρόσφυγες - Να σταματήσει η ποινικοποίηση της αλληλεγγύης

13:00: Συ­γκέ­ντρω­ση στα γρα­φεία της ΕΕ (Βασ. Σο­φί­ας) και πο­ρεία στη Βουλή

14:00: Συ­νέ­ντευ­ξη Τύπου μπρο­στά στη Βουλή, κι­νη­μά­των αλ­λη­λεγ­γύ­ης & Βά­σκων ακτι­βι­στών που συ­νε­λή­φθη­σαν στην Ηγου­με­νί­τσα

Την Τε­ταρ­τη 4 Γε­νά­ρη, αντι­ρα­τσι­στι­κές ορ­γα­νώ­σεις, κι­νή­μα­τα αλ­λη­λεγ­γύ­ης, κοι­νω­νι­κές και πο­λι­τι­κές συλ­λο­γι­κό­τη­τες δια­δη­λώ­νου­με και ορ­γα­νώ­νου­με συ­νέ­ντευ­ξη τύπου στην Αθήνα μαζί με τους Βά­σκους συ­ντρό­φους μας που είχαν συλ­λη­φθεί στην Ηγου­με­νί­τσα και αντι­με­τω­πί­ζουν βα­ριές κα­τη­γο­ρί­ες για την επι­χεί­ρη­ση με­τα­φο­ράς 8 προ­σφύ­γων από την Ελ­λά­δα στη χώρα των Βά­σκων. Οι δύο ακτι­βι­στές κάτω από την πίεση του κι­νή­μα­τος, τη διε­θνή και εγ­χώ­ρια αλ­λη­λεγ­γύη που ανα­πτύ­χθη­κε από την πρώτη στιγ­μή της σύλ­λη­ψής τους, αφέ­θη­καν ελεύ­θε­ροι την Πα­ρα­σκευή 30/12 με την υπο­χρέ­ω­ση κα­τα­βο­λής χρη­μα­τι­κής εγ­γύ­η­σης. Το ίδιο και οι 2 από τους 8 πρό­σφυ­γες που κρα­τού­νταν μέχρι σή­με­ρα. Απαι­τού­με την παύση κάθε κα­τη­γο­ρί­ας σε βάρος τους.

Εκ­φρά­ζου­με την αλ­λη­λεγ­γύη μας στην έμπρα­κτη αμ­φι­σβή­τη­ση της Ευ­ρώ­πης – Φρού­ριο που επι­χεί­ρη­σαν οι διε­θνείς ακτι­βι­στές και οι πρό­σφυ­γες και ενώ­νου­με τη φωνή και τις δυ­νά­μεις μας με το διε­θνές κί­νη­μα πο­λι­τι­κής ανυ­πα­κο­ής – κα­ταγ­γε­λί­ας της απάν­θρω­πης ρα­τσι­στι­κής πο­λι­τι­κής της ΕΕ που υλο­ποιούν κατά γράμ­μα η Ελ­λη­νι­κή και η Ισπα­νι­κή Κυ­βέρ­νη­ση. Δη­λώ­νου­με πως θα συ­νε­χί­σου­με να αγω­νι­ζό­μα­στε μαζί με τα θύ­μα­τα της φτώ­χειας και του πο­λέ­μου, μέχρι να πέ­σουν όλοι οι φρά­χτες, να στα­μα­τή­σουν οι πνιγ­μοί στη Με­σό­γειο, να κλεί­σουν τα προ­σφυ­γι­κά στρα­τό­πε­δα-φυ­λα­κές. Έως ότου εξα­σφα­λί­σου­με την ελεύ­θε­ρη με­τα­κί­νη­ση προ­σφύ­γων και με­τα­να­στών από τις χώρες προ­έ­λευ­σής τους προς οποια­δή­πο­τε Ευ­ρω­παϊ­κή χώρα επι­θυ­μούν οι ίδιοι να εγκα­τα­στα­θούν, καθώς και την ισό­τι­μη πρό­σβα­σή τους σε κάθε κοι­νω­νι­κό δι­καί­ω­μα εντός της ΕΕ. Την ώρα που στο εσω­τε­ρι­κό της ΕΕ οι Ευ­ρω­παϊ­κές κυ­βερ­νή­σεις υλο­ποιούν τα πιο σκλη­ρά μέτρα λι­τό­τη­τας και φτω­χο­ποί­η­σης των κα­τοί­κων της, οι ίδιοι παρέα με ακρο­δε­ξιούς και φα­σί­στες δια­φό­ρων ειδών επι­χει­ρούν να μας πεί­σουν πως εχθρός μας δεν είναι αυτές οι πο­λι­τι­κές αλλά τα θύ­μα­τα της φτώ­χειας και του πο­λέ­μου που ανα­ζη­τούν κα­τα­φύ­γιο στις Ευ­ρω­παϊ­κές χώρες. Από τη δική μας μεριά αντα­πα­ρα­τάσ­σου­με την αλ­λη­λεγ­γύη και την ενό­τη­τα ΟΛΩΝ των θυ­μά­των της λι­τό­τη­τας και του ρα­τσι­σμού, απέ­να­ντι στις κυ­βερ­νή­σεις και τους μη­χα­νι­σμούς επι­βο­λής τους. Η αλ­λη­λεγ­γύη θα νι­κή­σει!

Υπολογίστε τις νέες συντάξεις – Αναλυτικοί Πίνακες


Νέος τρόπος υπολογισμού των συντάξεων ισχύει από 1ης Ιανουαρίου 2017 για όσους καταθέτουν αίτηση συνταξιοδότησης, ενώ στο νέο τρόπο υπολογισμού θα προσαρμοστούν σταδιακά και οι παλαιές συντάξεις. Οι νέες συντάξεις είναι μειωμένες κατά 10% έως και 30% σε ορισμένες περιπτώσεις για για εργαζόμενους του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.
Στο εξής η σύνταξη είναι άθροισμα δύο ποσών:
  • Της εθνικής σύνταξης, που ορίστηκε στα 384 ευρώ για 20ετή ασφάλιση και πάνω και μειώνεται κατά 2% για κάθε έτος που υπολείπεται μέχρι την 15ετία και της
  • Ανταποδοτικής σύνταξης, που υπολογίζεται με βάση τον μέσο όρο των αποδοχών από το 2002 και μετά και νέους χαμηλότερους συντελεστές αναπλήρωσης.
  • Πρόωρες συντάξεις: Εάν η σύνταξη είναι πρόωρη απομειώνεται. Μετά την 19η Αυγούστου 2015, η κανονική σύνταξη χορηγείται είτε στα 62 έτη με 40 χρόνια ασφάλισης, είτε στα 67 με τουλάχιστον 15 έτη ασφάλισης. Η πρόωρη αναλογική σύνταξη απομειώνεται κατά 6% για κάθε χρόνο πρόωρης απονομής, με προσαύξηση 10% εάν θεμελιώθηκε μετά την 19η Αυγούστου 2015 και μέγιστο όριο απομείωσης τα πέντε χρόνια, ήτοι 40%.
  • Για 15 έτη ασφάλισης, το πλήρες ποσό της εθνικής σύνταξης είναι 345,60 ευρώ.
  • Για 16 έτη ασφάλισης, 353,28 ευρώ.
  • Για 17 έτη ασφάλισης, 360,96 ευρώ.
  • Για 18 έτη ασφάλισης, 368,64 ευρώ.
  • Για 19 έτη ασφάλισης, 376,32 ευρώ και.
  • Από 20 έτη ασφάλισης και άνω 384,00 ευρώ.
Σε περίπτωση που ο ασφαλισμένος δεν έχει συμπληρώσει τουλάχιστον 20 έτη ασφάλισης και επίσης δεν συμπληρώνει ακέραιο έτος ασφάλισης, ως εθνική σύνταξη λαμβάνεται το ποσό που αντιστοιχεί στα ακέραια έτη και για τους λοιπούς μήνες ή και ημέρες ασφάλισης λαμβάνει αναλογία.
Τις μεγαλύτερες απώλειες αναμένεται να καταγράψουν δημόσιοι υπάλληλοι και εργαζόμενοι σε ΔΕΚΟ – τράπεζες που φεύγουν με περισσότερα από 25 χρόνια ασφάλισης και οι ελεύθεροι επαγγελματίες (ΟΑΕΕ) με εισφορές σε υψηλές κατηγορίες που φεύγουν με 35ετία και άνω (απώλειες 5%-20%).
Αλλά και οι παλαιές συντάξεις θα επανυπολογιστούν μέχρι 30/9/2017 και η διαφορά θα καταβάλλεται ως «προσωπική διαφορά» στους δικαιούχους μέχρι να αρχίσει να εξαλείφεται σταδιακά από το 2019.
Πόση είναι η αναλογική σύνταξη ανάλογα με τα χρόνια εργασίας και τις συντάξιμες αποδοχές (Σε αυτήν προστίθεται και η εθνική σύνταξη 384 ευρώ στην ηλικία των 67 ετών).
Διαβάστε παρακάτω αναλυτικούς πίνακες για αποδοχές 500-700 ευρώ

Οδηγίες για την εφαρμογή των διατάξεων της παρ. 3 του άρθρου 38 και της παρ. 5 του άρθρου 40 του ν. 4387/2016 (Α, 85)

"Ως γνωστόν οι παρέχοντες με αμοιβή κατά κύριο επάγγελμα εξαρτημένη εργασία , υπάγονται υποχρεωτικά στην ασφάλιση των συνεισπραττόμενων από το τέως Ι.Κ.Α.- Ε.Τ.Α.Μ. κλάδων ΑΝΕΡΓΙΑΣ (Ο.Α.Ε.Δ. – Λ.Α.Ε.Κ., Ο.Α.Ε.Δ. – Λ.ΠΕ.ΑΕ) Ο.Ε.Κ. (ΕΡΓΑΤΙΚΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑ) και Ο.Ε.Ε. (ΕΡΓΑΤΙΚΗ ΕΣΤΙΑ).
Συνεπώς, από 1/1/2017 ως προς τα ανωτέρω συνεισπραττόμενα συνεχίζουν να έχουν εφαρμογή τα ισχύοντα"

Σας γνωρίζουμε ότι στο ΦΕΚ 85, τεύχος Α712.5.2016 δημοσιεύτηκε ο νόμος 4387/2016 «Ενιαίο Σύστημα Κοινωνικής Ασφάλειας-Μεταρρύθμιση ασφαλιστικού- συνταξιοδοτικού συστήματος-Ρυθμίσεις φορολογίας εισοδήματος και τυχερών παιγνίων και άλλες διατάξεις». Ειδικότερα:
1. ΚΛΑΔΟΣ ΚΥΡΙΑΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ
Με το άρθρο 38 του ν.4387/2016 θεσπίζονται ενιαίοι κανόνες εισφορών για τους μισθωτούς ασφαλισμένους στον ΕΦΚΑ και τους εργοδότες τους. Με τα οριζόμενα στην παρ. 3 του ανωτέρω άρθρου ορίζονται τα ακόλουθα:
α. Για τους ασφαλισμένους που υπάγονταν στην ασφάλιση του Τομέα Ασφάλισης Ναυτικών Πρακτόρων και Υπαλλήλων (ΤΑΝΠΥ) του ΟΑΕΕ ως έμμισθοι ασφαλισμένοι, ανεξαρτήτως του χρόνου υπαγωγής στην κοινωνική ασφάλιση, από 1/1/2017 καταβάλλεται για τον κλάδο σύνταξης, ασφαλιστική εισφορά ποσοστού 20% που επιμερίζεται ως εξής:
  • για το έτος 2017 σε 17,00 % για τον ασφαλισμένο και 3 % για τον εργοδότη,
  • για το έτος 2018 σε 10,00 % για τον ασφαλισμένο και 10 % για τον εργοδότη,
  • από 1/1/2019 και εφεξής σε 6,67 % για τον ασφαλισμένο και 13,33 % για τον εργοδότη.
β. Για τους ασφαλισμένους που έως την έναρξη ισχύος του ν. 4387/2016 υπάγονταν στην ασφάλιση του ΕΤΑΑ (ΤΣΜΕΔΕ, ΤΣΑΥ) και παρέχουν εξαρτημένη εργασία, ανεξαρτήτως του χρόνου υπαγωγής στην κοινωνική ασφάλιση καταβάλλεται από 1/1/2017 ασφαλιστική εισφορά για τον κλάδο σύνταξης σύμφωνα με το άρθρο 38 του ν.4387/2016.
Παραδείγματα:
i) Παλαιός ασφαλισμένος – μηχανικός που παρείχε εξαρτημένη εργασία σε κατασκευαστική εταιρεία στον ιδιωτικό τομέα υπαγόταν στην ασφάλιση του ΕΤΑΑ – ΤΣΜΕΔΕ, και κατέβαλλε συνολική εισφορά ύψους 20%, επιμεριζόμενη κατά 6,67% στον ασφαλισμένο και κατά 13,33% στον εργοδότη. Από 1/1/2017, για τον εν λόγω ασφαλισμένο καταβάλλεται εισφορά σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο άρθρο 38 του ν.4387/2016, δηλαδή συνολική εισφορά ύψους 20%, επιμεριζόμενη κατά 6,67% στον ασφαλισμένο και κατά 13,33% στον εργοδότη.

Δευτέρα, 2 Ιανουαρίου 2017

CETA, TTIP, TISA – Οι εμπορικές συμφωνίες «νέας γενιάς» και οι άμεσες επιπτώσεις τους (και) στο περιβάλλον



Η συμφωνία CETA θα διευκολύνει τις επιχειρηματικές συναλλαγές με τον Καναδά, θα άρει τους τελωνειακούς δασμούς, θα βελτιώσει σε σημαντικό βαθμό την πρόσβαση σε δημόσιες συμβάσεις, θα εξασφαλίσει συνθήκες σταθερότητας για τους επενδυτές και θα προσφέρει προστασία στις γεωγραφικές ενδείξεις»[1].

Όποιος ή όποια έχει αμφιβολίες για τις επιδιώξεις της νέας εμπορικής συμφωνίας μεταξύ ΕΕ και Καναδά, CETA αρκεί να διαβάσει προσεκτικά το παραπάνω απόσπασμα από το επίσημο δελτίο τύπου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την παρουσίαση της συμφωνίας στα τέλη Οκτώβρη. Οι θεσμοί της ΕΕ και του Καναδά μπορεί να πανηγυρίζουν για την επίτευξη μιας «συμφωνίας που θέτει νέα πρότυπα για το παγκόσμιο εμπόριο»[2], ο κ. Σταθάκης μπορεί να προσπαθεί να μας πείσει ότι (απλά) «ρυθμίζονται με κανόνες το διαρκώς ογκούμενο διεθνές εμπόριο και οι επενδυτικές ροές»[3], η πραγματικότητα όμως είναι πολύ διαφορετική και δεν το κρύβουν ούτε οι ίδιοι οι εμπλεκόμενοι.

Η CETA είναι μια εμπορική συμφωνία «νέας γενιάς» που επιτρέπει στους επιχειρηματικούς ομίλους να ανοίξουν νέα πεδία κερδοφορίας και να κυριαρχήσουν a priori σε αυτά, παρακάμπτοντας κάθε περιορισμό, κοινωνικό ή θεσμικό έλεγχο και εθνική νομοθεσία. Αυτό επιτυγχάνεται µε την εγκαθίδρυση διαδικασιών µε τεχνοκρατικό και όχι πολιτικό χαρακτήρα, την ελαχιστοποίηση της επιρροής των κοινωνικών και δημοκρατικών διαδικασιών, την απελευθέρωση/ιδιωτικοποίηση των δημοσίων υπηρεσιών και αγαθών και τη συνολική υπαναχώρηση από εργασιακά, κοινωνικά και περιβαλλοντικά κεκτημένα. Συγκροτείται παράλληλα, ένας ενιαίος οικονομικός χώρος των ισχυρών οικονομιών του πλανήτη, διαχρονική επιδίωξη του κεφαλαίου ενώ δεν κρύβεται από κανέναν ότι η CETA αναμένεται να χρησιμοποιηθεί κι ως το μοντέλο για την συμφωνία ελεύθερου εμπορίου μεταξύ ΕΕ και ΗΠΑ (ΤΤΙΡ).

Μεταβίβαση τμήματος περιουσίας ΤΣΜΕΔΕ στο ΝΠΙΔ-ΤΜΕΔΕ

Το νέο μαγαζί ΝΠΙΔ-ΤΜΕΔΕ από ​9-01-17 που θα λειτουργήσει, http://tmede. org/ θα έχει στα χέρια του ένα μέρος της περιουσίας των ασφαλισμένων μηχανικών με την απόφαση ΑΧΤΣΙΟΓΛΟΥ & ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΥ:

Αθήνα, 30 /12/2016 
Αρ. Πρ.: οικ.61662/3406

ΘΕΜΑ: Μεταβίβαση τμήματος περιουσίας του τέως Τομέα ΤΣΜΕΔΕ του ΕΤΑΑ στο Ν.Π.Ι.Δ. Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων (Τ.Μ.Ε.Δ.Ε.)

ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ 

Τη μεταβίβαση αρχικά για την έναρξη λειτουργίας από 1/1/2017 στο Ν.Π.Ι.Δ. Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων (Τ.Μ.Ε.Δ.Ε.) τμήματος Κινητής και Ακίνητης Περιουσίας του τέως τομέα Τ.Σ.Μ.Ε.Δ.Ε. του ΕΤΑΑ ως εξής:

α) Ακίνητη περιουσία: 
 Πολυώροφο κτίριο Γραφείων με υπόγειο επί οικοπέδου επτά ορόφων συνολικής επιφάνειας 6.119,47 τ.μ. επί της οδού Π.Π. Γερμανού 3-5, Αθήνα, με αντικειμενική αξία 10.901.466,04€ , που ορίζεται ως έδρα του Τ.Μ.Ε.Δ.Ε. 

β) Κινητή περιουσία : 
Ι. Μετρητά –διαθέσιμα ύψους:25.000.000 ευρώ. 
ΙΙ. Ομόλογα ονομαστικής αξίας 99.251.470 ευρώ. 
ΙΙΙ. Ποσοστό 10% εκ του συνόλου των μετοχών της Attica Bank Ανώνυμη Τραπεζική Εταιρία που κατέχει ο τομέας Τ.Σ.Μ.Ε.Δ.Ε. του ΕΤΑΑ (131.590.263 τεμάχια). 

Η συνολική περιουσία που θα μεταβιβασθεί στο Ν.Π.Ι.Δ. Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων (Τ.Μ.Ε.Δ.Ε.) θα προσδιορισθεί με νέα απόφασή μας, η οποία θα εκδοθεί μετά την κατάρτιση και έγκριση των Απολογισμών - Ισολογισμών των Τομέων Μηχανικών & ΕΔΕ του ΕΤΑΑ των οικονομικών χρήσεων από το έτος 2008 έως και το 2016. 

Βάννα Σφακιανάκη: Το μεγαλύτερο κοίτασμα ενέργειας βρίσκεται στην εξοικονόμησή της

Βάννα Σφακιανάκη: Το μεγαλύτερο κοίτασμα ενέργειας βρίσκεται στην εξοικονόμησή της

Μόνο αρνητικές επιπτώσεις φέρνουν οι ΑΠΕ βιομηχανικής κλίμακας στην Κρήτη
Συνέντευξη στην Κατερίνα Βουζουνεράκη από το Δρόμο
Μιλήσαμε με την Βάννα Σφακιανάκη, αρχιτέκτων μηχανικό και μέλος του Παγκρητίου Δικτύου αγώνα κατα των ΒΑΠΕ, για τα «μεγάλα αναπτυξιακά έργα» στην Κρήτη, τι σημαίνουν όλα αυτά για την τοπική κοινωνία και ποια είναι η στάση των πολιτών απέναντι τους. Επίσης ζητήσαμε την γνώμη της για το αν η ανάπτυξη αποτελεί μια κάποια λύση και αν μπορεί να υπάρξει ένα διαφορετικό ενεργειακό μοντέλο.

Τι είναι αυτό το «μεγάλο αναπτυξιακό έργο», ο υβριδικός σταθμός της ΤΕΡΝΑ;
Είναι ένα έργο που για χρόνια διαφημίστηκε ως «μεγάλο», αλλά και ως ξεχωριστό, λόγω της πρωτοβουλίας του Οργανισμού Ανάπτυξης Δυτικής Κρήτης (ΟΑΔΥΚ) – και σήμερα Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης (ΟΑΚ) – να το προωθήσει, υπογράφοντας τελικά μια σύμβαση με την ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή, για «διάθεση» 2 εκατ. κυβικών μέτρων νερού για τις ανάγκες του έργου, πριν καν τελειώσει το φράγμα, και κυρίως, τα έργα αξιοποίησής του, για άρδευση και ύδρευση.
Είναι ένα έργο κατ’ επίφαση υβριδικό, αφού αποτελείται από ένα συγκρότημα αιολικών σταθμών στη Σητεία κι ένα αντλησιοταμιευτικό σύστημα στο Ρέθυμνο, που συνδέονται το καθένα, με το δίκτυο υψηλής τάσης της Κρήτης, μέσω ανεξάρτητων υποσταθμών. Κατά τη λειτουργία του δηλαδή, το έργο θα εκμεταλλεύεται δύο δημόσιες υποδομές που χρηματοδοτήθηκαν από δημόσιους πόρους: το δίκτυο υψηλής τάσης και το φράγμα.
Παράλληλα, είναι ένα έργο εξαιρετικά σπάταλο, λόγω των αλλεπάλληλων μετατροπών ενέργειας και των απωλειών που θα υπάρχουν. Αίσθηση δημιουργεί το γεγονός ότι η ενέργεια που χρειάζεται για να αντληθεί το νερό στην πάνω δεξαμενή, είναι πολύ περισσότερη από την υδροηλεκτρική ενέργεια που θα παράγεται όταν αυτό θα επιστρέφει στην κάτω δεξαμενή, δηλαδή στο φράγμα.
Το έργο είναι εξαιρετικά δαπανηρό, τόσο στην κατασκευή όσο και στη λειτουργία του με κόστος επένδυσης 276,5 εκατ. ευρώ, – όταν το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα της Περιφέρειας Κρήτης (2014-2020) είναι 429,2 εκατ. – και ετήσια έσοδα 59,9 εκατ. ευρώ.
Το βασικό ερώτημα που προκύπτει – εκτός όλων των άλλων – είναι πώς μπορεί να θεωρείται αυτονόητη η ενεργειακή χρήση του νερού στην Κρήτη, ένα νησί χωρίς ποτάμια συνεχούς ροής και λίμνες, επομένως με νερά που δεν είναι διαθέσιμα, λόγω έλλειψης υποδομών αλλά και κατάλληλης ιεράρχησης και διαχείρισης.
Όμως, η νομοθεσία όχι μόνο δεν αποκλείει την ενεργειακή χρήση του νερού, αλλά έχει εξασφαλίσει, με έναν εξαιρετικά σύνθετο τρόπο, αυτή τη χρήση, παρέχοντας σε τέτοιου είδους έργα και ιδιαίτερα προνόμια. Το αποτέλεσμα είναι να συναντάμε συχνά σε μελέτες – όχι στη συγκεκριμένη – να εκφράζεται προθυμία των επενδυτών να «συμβάλλουν» σε έργα ύδρευσης και άρδευσης!

Κυριακή, 1 Ιανουαρίου 2017

Τα «γιορτινά» ξεπουλήματα του ΤΑΙΠΕΔ

inred.gr

Με 23εκ. ευρώ ξε-πουλήθηκαν 450 στρ. στην Κέρκυρα. Μήκος ακτογραμμής 725 μ. Η περιοχή της Κασσιόπης στην Κέρκυρα. «Ο Ερημίτης»: 50% δασική έκταση, ο υγρότοπος της Βρωμολίμνης. Το deal ολοκληρώθηκε εχθές Πέμπτη 28/12/2016


Ο υδροβιότοπος της Βρωμόλιμνης αγναντεύοντας προς νότο