Σάββατο 24 Δεκεμβρίου 2016

Περί Αναβαλλόμενου φόρου (τραπεζών)


Αναβάλλω : μεταθέτω την εκτέλεση πράξεως σε μελλοντικό καθορισμένο ή ακαθόριστο χρόνο


Αναβαλλόμενος φόρος (τραπεζών) : τα λογιστικά και όχι πραγματικά κεφάλαια σύμφωνα με το capital.gr. Και εν ολίγοις : αναβαλλόμενος φόρος = ΚΕΦΑΛΑΙΑ ΠΟΥ ΟΦΕΙΛΟΥΝ ΝΑ ΕΠΙΣΤΡΕΨΟΥΝ ΟΙ ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΣΤΟ ΚΡΑΤΟΣ !!! 

Όμως Παναγιώτη η Attica έχει 387.000.000 € από τον αναβαλλόμενο φόρο. Πολλά τα λεφτά. Πως να μαζευτούν σε μια 5ετία, που λήγει το 2019, αυτά τα φραγκάκια ;

Εντάξει. Θα μου πεις : έχει το ΤΣΜΕΔΕ και θα τσοντάρει ότι χρειαστεί. Κατόπιν εντολής του ΤΕΕ. Ναι. Είναι και αυτό μια ιδέα. Δεν λέω, αλλά τώρα κατάλαβα για ποιο λόγο ζητάς (εσύ και οι άλλοιτραπεζίτες) : πρόταση του Παναγιώτη Ρουμελιώτη της Attica bank : "θεώρησε εξαιρετικά κρίσιμο για τις τράπεζες το θέμα της οριστικής διευθέτησης του αναβαλλόμενου φόρου από 5 σε 20 χρόνια". 

Παναγιώτη, καλύτερα να ζητείστε οι τραπεζίτες μια 500άρα χρόνια για να επιστρέψτε τα κεφάλαια αυτά στο ... κράτος. Και μετά βεβαίως θα σας επιστρέψει εκείνο, το ... κράτος τις ... μετοχές σας που κατέχει ... Έτσι κι αλλιώς τα 20 χρόνια περνούν σύντομα. Όπως πέρασαν και τα 5 που προέβλεπε ο αρχικός ... νόμος της Ν.Δ. 
Όμως, τώρα που μίλησα για μετοχές, είδα σήμερα την Attica στο -25% και αγριεύτηκα φίλε. Ναι σου λέω. Στα 3 cents. Και οι άλλες χάσανε, δε λέω αλλά από από -2% έως -4%. Με άλλα λόγια, το ΤΣΜΕΔΕ, το 56,25% του ΤΣΜΕΔΕ στην Attica bank, σήμερα αντιστοιχούσε σε ~43,5 εκ/ρια ευρώ. Το είδα και έπαθα πλάκα σου λέω.

Σφαγή Συντάξεων με το Ν.4387/16 Κατρούγκαλου

Χριστουγενιάτικο δώρο από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ για όλους τους εργαζόμενους. Μόλις 310 € η ανταποδοτική σύνταξη για 41 ολόκληρα χρόνια ασφάλισης μηχανικού. Αντίστοιχες περικοπές θα υπάρχουν και για την Ειδική Προσαύξηση (δεν τολμάνε ακόμα να βγάλουν παραδείγματα). Ντροπή...

Του Δημήτρη Κατσαγάνη από το Capital.

"Τσεκούρι" έως 75% στην "προσωπική διαφορά" των νέων συντάξεων μέχρι το 2018 προβλέπει το νέο Ασφαλιστικό, όπως αποσαφηνίζει εγκύκλιος την οποία εξέδωσε σήμερα υφυπουργός Κοινωνικής Ασφάλισης, κ. Τάσος Πετρόπουλος. 

Και αυτό γιατί η εν λόγω εγκύκλιος επισημαίνει πως η "προσωπική διαφορά" η οποία θα προκύψει μετά τον υπολογισμό των κύριων συντάξεων με βάση τις διατάξεις του νέου Ασφαλιστικού (σ.σ. ο νέος τύπος εκκρεμεί ακόμα) θα καλύπτεται κατά 25% για τις συντάξεις τις οποίες θα αιτηθούν ασφαλισμένοι το 2018. Συνεπώς το υπόλοιπο 75% της "προσωπικής διαφοράς" θα κοπεί.

Για τις αιτήσεις του 2017, η "προσωπική διαφορά" θα καλυφτεί κατά 35% (άρα θα κοπεί κατά 65%), ενώ για τις αιτήσεις του 2016 (σ.σ. μεταξύ 13/5/2016 – 31/12/2016) η "προσωπική διαφορά" θα καλυφτεί κατά 50% (άρα θα κοπεί το υπόλοιπο 50%)

Υπενθυμίζεται πως η "προσωπική διαφορά" θα είναι η διαφορά μεταξύ του ύψους μίας κύριας σύνταξης με βάση το προηγούμενο Ασφαλιστικό και του ύψους της ίδιας σύνταξης με βάση το νέο Ασφαλιστικό που ισχύει από 12/5/2016.

Στις περιπτώσεις πολλών (αν όχι των περισσότερων) νέων συντάξεων, η "προσωπική διαφορά" θα είναι αρνητική, δηλαδή οι συντάξεις με το νέο τρόπο υπολογισμού (σ.σ. βάσει νόμου Κατρούγκαλου) θα είναι χαμηλότερες από τις συντάξεις που θα προέκυπταν με τον παλιό τρόπο υπολογισμού.

Έτσι η μη κάλυψη της "προσωπικής διαφοράς" κατά 50% για τις συντάξεις τις οποίες θα αιτηθούν ασφαλισμένοι το 2016, κατά 65% για τις αιτήσεις του 2017 και κατά 75% για τις αιτήσεις του 2018, θα οδηγήσει σε :

Παρασκευή 23 Δεκεμβρίου 2016

Οριστικά εκτός οι ελ. επαγγελματίες από τον εξωδικαστικό συμβιβασμό

Μας δουλεύουν...


Ο υπουργός οικονομίας και ανάπτυξης Δ.Παπαδημητρίου επιβεβαίωσε με απάντηση που έδωσε στην βουλή ότι οι ελεύθεροι επαγγελματίες θα εξαιρεθούν από τον εξωδικαστικό μηχανισμό ρύθμισης οφειλών επιχειρήσεων.
Ο υπουργός οικονομίας και ανάπτυξης Δ.Παπαδημητρίου επιβεβαίωσε με απάντηση που έδωσε στην βουλή ότι οι ελεύθεροι επαγγελματίες θα εξαιρεθούν από τον εξωδικαστικό μηχανισμό ρύθμισης οφειλών επιχειρήσεων.



Η ερώτηση που έκαναν αρκετοί βουλευτές σχετικά με το θέμα έχεις ως εξής : 

α) Εάν ισχύουν οι διαρροές για τον αποκλεισμό των ελεύθερων επαγγελματιών από την ένταξή τους στη διαδικασία του εξωδικαστικού συμβιβασμού για χρέη που έχουν προς την εφορία, τα ασφαλιστικά ταμεία και τις τράπεζες.

β) Εάν η κυβέρνηση έχει προϋπολογίσει τις επιπτώσεις στην εθνική οικονομία, στα δημόσια έσοδα αλλά και τις κοινωνικές συνέπειες από μια τέτοια εξέλιξη.

Ο υπουργός Οικονομίας και ανάπτυξης απάντησε ότι είναι πράγματι αληθές ότι στο υπό επεξεργασία νομοσχέδιο για τον εξωδικαστικό μηχανισμό ρύθμισης οφειλών επιχειρήσεων, πρόκειται να εξαιρεθούν οι ελεύθεροι επαγγελματίες, οι οποίοι δεν έχουν πτωχευτική ικανότητα. 

Ωστόσο ο υπουργός οικονομίας επισήμανε ότι αυτή η εξαίρεση δεν πρόκειται να οδηγήσει σε «ξαφνικό» επαγγελματικό θάνατο οποιονδήποτε ελεύθερο επαγγελματία, όπως αβάσιμα αναφέρεται στην ερώτηση. 
Και τούτο για έναν απλούστατο λόγο: οι ελεύθεροι επαγγελματίες, ως μη έχοντες πτωχευτική ικανότητα, μπορούν να υπαχθούν στο ν. 3869/2010 (νόμο Κατσέλη). Ο νόμος 3869/2010 προσφέρει στα υπαγόμενα πρόσωπα προστασία πολύ δραστικότερη σε σχέση με το νομοσχέδιο περί εξωδικαστικού μηχανισμού ρύθμισης οφειλών, καθώς: 
α) ο ν. 3869/2010 αποτελεί πάγια ρύθμιση, σε αντίθεση με το υπό επεξεργασία νομοσχέδιο, το οποίο θα έχει προσωρινή ισχύ, 
β) η ρύθμιση οφειλών με βάση το ν 3869/2010 δεν απαιτεί συμφωνία με οποιονδήποτε πιστωτή, ενώ αντιθέτως το νομοσχέδιο περί εξωδικαστικού μηχανισμού ρύθμισης οφειλών θα απαιτεί συμφωνία του οφειλέτη με την πλειοψηφία των πιστωτών. 

Με δεδομένη λοιπόν την υπαγωγή των ελεύθερων επαγγελματιών στο ν. 3869/2010 και την αποτελεσματική προστασία που προσφέρει ο νόμος εκείνος, η υπαγωγή των ελευθέρων επαγγελματιών στο υπό επεξεργασία νομοσχέδιο όχι μόνο περιττεύει, αλλά αντιθέτως θα μπορούσε να οδηγήσει σε αμφισβητήσεις για την υπαγωγή τους στο ν.3869/2010, καταλήγει ο κος Δ.Παπαδημητρίου.

Η ιστορία του Δώρου Χριστουγέννων


Το Δώρο Χριστουγέννων είναι ένα χρηματικό βοήθημα, που δίνεται από τον εργοδότη προς τον εργαζόμενο, ενόψει των εορτών των Χριστουγέννων. Συνίσταται σ' έναν ολόκληρο μισθό, κατ’ ανώτατο όριο και καταβάλλεται από τον εργοδότη έως τις 21 Δεκεμβρίου. Συμβάλλει στην ενίσχυση της αγοραστικής δύναμης των μισθωτών και συντελεί στην αύξηση της εμπορικής κίνησης. Είναι γνωστό και ως 13ος μισθός.

Κατά τη διάρκεια του μεσοπολέμου, οι εργοδότες συνήθιζαν να δίνουν δώρα σε είδος ή σε χρήμα προς τους υπαλλήλους τους. Στις 6 Δεκεμβρίου 1925, για πρώτη φορά οι συνδικαλιστές διατύπωσαν το αίτημα για 13ο μισθό, ενώ δύο χρόνια αργότερα, στις 22 Δεκεμβρίου 1927, οι δημόσιοι υπάλληλοι απήργησαν με αίτημα την καταβολή ενός ολόκληρου μισθού για τις γιορτές των Χριστουγέννων.

Μετά τον πόλεμο, με δυο αναγκαστικούς νόμους του 1944 και 1946 (τότε δεν υπήρχε Βουλή), καθιερώθηκαν οι έκτακτες ενισχύσεις, όπως ονομάστηκαν τα δώρα, οι οποίες συμπεριλήφθηκαν στο μισθό. Με αυτή τη νομοθετική ρύθμιση δινόταν το δικαίωμα στους αρμόδιους υπουργούς να καθορίζουν τους μισθούς, στους οποίους συμπεριλαμβάνονταν οι έκτακτες ενισχύσεις των Χριστουγέννων και του Πάσχα. Οι νόμοι 1777 και 1901 του 1951 επικύρωσαν την προηγούμενη νομοθετική πρωτοβουλία και όριζαν ότι «οι υπουργοί Οικονομικών και Εργασίας δύνανται δια κοινών αποφάσεων να προσδιορίζουν εκτάκτως οικονομικάς ενισχύσεις κατά τις εορτές Χριστουγέννων και Πάσχα εις χρήμα ή εις είδος».

Το καθεστώς αυτό θα ισχύσει έως το 1980, οπότε με το νόμο 1082 ρυθμίζεται οριστικά και για πάντα το ύψος και ο χρόνος καταβολής των δώρων εορτών και αδείας. Με τον ίδιο νόμο, το δώρο μετονομάζεται σε επίδομα.

Σχετικά με την σύνδεση ασφάλισης ιδιότητας

Αναρτούμε την τοποθέτηση του συναδέλφου Παναγιώτη Μούζιου (Πρόεδρος της Π.Ο. ΕΜΔΥΔΑΣ και μέλος της ΔΕ του ΤΣΜΕΔΕ) μετά από σχετικό ερώτημα που του έθεσε το μέλος της ΔΕ του ΤΕΕ, Πάνου Γιάννης σχετικά με την σύνδεση ασφάλισης ιδιότητας κατόπιν του Ν.4387/16 ο οποίος καταργεί το ΤΣΜΕΔΕ. Σύμφωνα με την τοποθέτηση αυτή με την οποία συμφωνούν και άλλοι, ο ΕΦΚΑ δεν πρέπει να εκδίδει ειδοποιητήρια σε όσους έχουν κλειστά βιβλία στην εφορία. Με τον τρόπο αυτό -χωρίς να χρειάζεται η απαράδεκτη διαδικασία αναγκαστκής διαγραφής από το ΤΕΕ- οι άνεργοι συνάδελφοι θα απαλλάσονται από τις υποχρεωτικές εισφορές. Δυστυχώς το ΤΕΕ και η κυβέρνηση (δια του αρμόδιου Υπουργείου) πετάνε το μπαλάκι ο ένας στον άλλο, ενώ όφειλαν (όπως και όλοι οι προηγούμενοι) να το επιλύσουν.

Σχετικά με την σύνδεση ασφάλισης ιδιότητας.

Η νέα αρχιτεκτονική και αντίληψη του νέου ασφαλιστικού Ν. 4387/2016, παύει την ασφάλιση ιδιότητας που υπήρχε για τους Διπλ. Μηχανικούς από την ίδρυση του ΤΣΜΕΔΕ. Αυτό δεν προκύπτει μόνο από την κατάργηση του ΕΤΑΑ/ΤΣΜΕΔΕ και την ενοποίηση όλων των υπαρκτών Φορέων κύριας ασφάλισης σε έναν με την επωνυμία ΕΦΚΑ, αλλά και από την ρητή αναφορά του νόμου σε διάφορα άρθρα του στην κατάργηση της υποχρεωτικής διπλής ασφάλισης σε όσους ασφαλίζοντας στον Φορέα ΤΣΜΕΔΕ λόγω ιδιότητας και σε άλλους Φορείς κύριας ασφάλισης π.χ. Δημόσιο, ΙΚΑ κλπ. λόγω εργασίας.
Τα παραπάνω σε καμμιά περίπτωση δεν αμφισβητούν την ιδιότητα του Διπλ. Μηχανικού την οποία αποδίδει διαχρονικά το ΤΕΕ και όχι το πρώην ΤΣΜΕΔΕ. Από την 1-1-2017 συνεπώς που εκκινεί και τυπικά ο ΕΦΚΑ οι Διπλ. Μηχανικοί ασφαλίζονται σ΄ αυτόν είτε ως μισθωτοί (εάν έχουν τέτοια εργασιακή σχέση), είτε ως ελεύθεροι επαγγελματίες (εάν έχουν ανοικτά βιβλία).

Παναγιώτης Μούζιος
21.12.2016

Πέμπτη 22 Δεκεμβρίου 2016

Επιδράσεις στην υγεία κατοίκων είχε η φωτιά στον Ασπρόπυργο



Ασπρόπυργος, Ιούνιος 2015. Το εργοστάσιο ανακύκλωσης τυλίγεται στις φλόγες. Για μέρες, νέφος διοξινών καλύπτει την περιοχή και τοξικά υλικά διασπείρονται τριγύρω. Μέχρι και 13% αυξήθηκε η συνολική πιθανότητα καρκινογένεσης στους ανθρώπους που ζουν σε ακτίνα δύο χιλιομέτρων από το εργοστάσιο ανακύκλωσης. Αυτό είναι ένα από τα ευρήματα του προγράμματος «Crome–life», το οποίο παρουσιάστηκε χθες στην Αθήνα. Πραγματοποιήθηκαν αναλύσεις αίματος και υπολογίστηκαν οι διοξίνες που πέρασαν στον οργανισμό των κατοίκων της περιοχής. Ιδιαίτερο πρόβλημα υπάρχει με τα παιδιά της περιοχής που ήρθαν άμεσα σε επαφή με επικίνδυνες ουσίες στο έδαφος.

Η ρύπανση του περιβάλλοντος και ειδικά τα μεγάλα ρυπογόνα επεισόδια έχουν σοβαρότατες επιδράσεις στην ανθρώπινη υγεία, συχνά πολύ μεγαλύτερη απ’ όσο νομίζουμε. «Μέχρι και 13% αυξήθηκε η συνολική πιθανότητα καρκινογένεσης στους ανθρώπους που ζουν σε μια ακτίνα δύο χιλιομέτρων από το εργοστάσιο ανακύκλωσης που τυλίχτηκε στις φλόγες στον Ασπρόπυργο το 2015», είπε στην «Κ» ο κ. Δημοσθένης Σαρηγιάννης, αναπληρωτής καθηγητής στο ΑΠΘ και συντονιστής του προγράμματος CROME – LIFE, τα συμπεράσματα του οποίου παρουσιάστηκαν χθες στην Αθήνα. «Προχωρήσαμε σε αναλύσεις αίματος και σε υπολογισμό των διοξινών που πέρασαν στον οργανισμό των κατοίκων της περιοχής. Δεν επρόκειτο μόνο για το τοξικό νέφος καπνού. Το πιο τραγικό ήταν πως πολλά παιδάκια πήγαν στον χώρο μετά και στην προσπάθειά τους να πάρουν λίγο χαλκό ή οτιδήποτε άλλο, έρχονταν σε επαφή με την ξηρή εναπόθεση των επικίνδυνων ουσιών. Αυτές κολλούσαν στο δέρμα, τις έβαζαν στο στόμα τους. Δεν υπήρχε ενημέρωση, ούτε γνώση», εξηγεί ο κ. Σαρηγιάννης.

Άνοιξε την «κερκόπορτα» για τις ομαδικές απολύσεις το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο

ΠηγήΔεν μπορεί να αποκλειστεί κάθε δυνατότητα του εργοδότη να προβεί σε ομαδικές απολύσεις


Εργαζόμενοι των Τσιμέντων Χαλκίδας, μπροστά από το ΣτΕ, διαδηλώνουν ενάντια στο λουκέτο που έβαλε η «Lafarge», με αποτέλεσμα να απολυθούν και να βρεθούν στον καιάδα της ανεργίας

Νομικό έρεισμα για τροποποίηση του Ν.1387/1983 περί ομαδικών απολύσεων δημιουργεί η απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου (ΔΕΚ) για την υπόθεση της τσιμεντοβιομηχανίας ΑΓΕΤ Ηρακλής. Το δικαστήριο έκανε δεκτή την πρόταση του εισαγγελέα Nils Wahl, ο οποίος είχε από την αρχή ταχθεί υπέρ των ομαδικών απολύσεων στη χώρα μας (ουσιαστικά, στην αύξηση πάνω από το 5% που είναι σήμερα).

Υπενθυμίζεται πως η γαλλική πολυεθνική «Lafarge», που έχει παίξει βρόμικο ρόλο στην αλλαγή των εργασιακών στη χώρα μας και στις ομαδικές απολύσεις, είχε προσφύγει στην ελληνική δικαιοσύνη, καθώς δεν μπορούσε να προβεί στις σχεδιαζόμενες απολύσεις 236 απολύσεις στο Τσιμεντάδικο της Χαλκίδας, και αυτή με τη σειρά της, το ΣτΕ για την ακρίβεια, απηύθυνε στο ΔΕΚ προδικαστικά ερωτήματα.

Τα προδικαστικά ερωτήματα του ΣτΕ

Το Συμβούλιο της Επικρατείας είχε υποβάλει προδικαστικά ερωτήματα στο ΔΕΚ, με το οποίο ρωτούσε εάν η προηγούμενη διοικητική έγκριση που απαιτείται (από το υπουργείο Εργασίας) είναι σύμφωνη με την οδηγία για τις ομαδικές απολύσεις και την ελευθερία εγκατάστασης που κατοχυρώνεται από τις Συνθήκες. Ρωτούσε εάν:

1. Είναι σύμφωνη με τις διατάξεις της οδηγίας 98/59, ειδικότερα, ή των άρθρων 49 και 63 ΣΛΕΕ, γενικότερα, εθνική διάταξη, όπως το άρθρο 5 παρ. 3 του ν. 1387/1983, η οποία θεσπίζει ως προϋπόθεση για τη διενέργεια ομαδικών απολύσεων σε συγκεκριμένη επιχείρηση την εκ μέρους της Διοικήσεως έγκριση των εν λόγω απολύσεων με κριτήρια α) τις συνθήκες της αγοράς εργασίας, β) την κατάσταση της επιχείρησης και γ) το συμφέρον της εθνικής οικονομίας;

2. Σε περίπτωση που η απάντηση στο πρώτο ερώτημα είναι αποφατική, εθνική διάταξη με το ανωτέρω περιεχόμενο είναι σύμφωνη με τις διατάξεις της οδηγίας 98/59, ειδικότερα, ή των άρθρων 49 και 63 ΣΛΕΕ, γενικότερα, εφόσον συντρέχουν σοβαροί κοινωνικοί λόγοι, όπως οξεία οικονομική κρίση και ιδιαίτερα αυξημένη ανεργία;

Τα κρίσιμα σημεία της απόφασης του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου επισημαίνουν δύο καθοριστικής σημασίας θέματα: Πρώτον ότι καταρχήν η ελληνική νομοθεσία δεν αντιτίθεται στην Ευρωπαϊκή Οδηγία 98/79ΕΚ, και δεύτερον ότι η εφαρμογή της στην πράξη και εν προκειμένω στην υπόθεση της ΑΓΕΤ ΗΡΑΚΛΗΣ δεν πρέπει να γίνεται με τρόπο που να ακυρώνει την κοινοτική Οδηγία.

Σύμφωνα, με εκτιμήσεις νομικών, αυτό ακριβώς το δεύτερο σημείο της απόφασης του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου δημιουργεί τη νομική βάση για αλλαγή του νόμου για τις ομαδικές απολύσεις με τρόπο που να είναι σαφής. Ουσιαστικά, το ΔΕΚ τονίζει ότι η Οδηγία θα καθίστατο άνευ πρακτικής αποτελεσματικότητας εάν -λόγω των εφαρμοζόμενων από το υπουργείο Εργασίας κριτηρίων- αποκλειόταν στην πράξη κάθε δυνατότητα του εργοδότη να προβεί σε ομαδικές απολύσεις. Ωστόσο, το ΔΕΚ αφήνει στην κρίση του ΣτΕ την εξέταση της ορθής εφαρμογής της Οδηγίας στην υπόθεση της ΑΓΕΤ Ηρακλής, επισημαίνοντας όμως ότι δεν μπορεί να αποκλειστεί στην πράξη κάθε δυνατότητα του εργοδότη να προβεί σε ομαδικές απολύσεις.

Τα επίμαχα σημεία της απόφασης

Ενημέρωση από την παρέμβαση της ΑΣΜ στη Δ.Ε. ΤΕΕ τη Δευτέρα 19/12/2016



Τη Δευτέρα 19/12 η ΑΣΜ έκανε παρέμβαση στη ΔΕ ΤΕΕ σχετικά με την απόφαση του ΤΣΜΕΔΕ για το ασφαλιστικό. Η ΔΕ του ΤΕΕ αποφάσισε πως θα υιοθετήσει και θα αποσαφηνίσει τα μέτρα που προτείνονται στην απόφαση του ΤΣΜΕΔΕ. Η απόφαση αυτή θα προωθηθεί το αργότερο μεθαύριο στο Υπουργείο και θα αναρτηθεί στο site του ΤΕΕ.

Κατατέθηκε και το ακόλουθο κείμενο (το οποίο συντάχθηκε αυθημερόν από τους παρόντες και πρόκειται να διαμορφωθεί καλύτερα στην επόμενη συνέλευση προκειμένου να υποβληθεί και σε άλλους φορείς εκπροσώπησης μηχανικών.)

Η ΑΣΜ έχει καταστήσει σαφείς τους στόχους της σχετικά με το ασφαλιστικό: 
  • Διαγραφή των ασφαλιστικών οφειλών εργαζόμενων, άνεργων και υποαπασχολούμενων 
  • Επιστροφή των “ασφαλιστικών” εισφορών που αδίκως έχουν καταβληθεί από συναδέλφους με χαμηλό εισόδημα 
  • Αξιοπρεπής ασφάλιση, υγεία και σύνταξη για όλους 
Τα παραπάνω, καθώς και η μείωση των υποχρεώσεων εισφοράς εργαζόμενων, άνεργων και υποαπασχολούμενων και η κατάργηση όλων των αναδρομικών υποχρεώσεων, είναι απόλυτες προϋποθέσεις ώστε το σύστημα κοινωνικής ασφάλισης να ανταποκριθεί στο όνομά του αντί να λειτουργεί προσχηματικά επιβάλλοντας στον κόσμο της εργασίας βαρύ κεφαλικό φόρο υπέρ της μεγαλοεργολαβίας και του χρηματοπιστωτικού τομέα.

Η πρόσφατη υιοθέτηση από ΤΣΜΕΔΕ και ΕΤΑΑ θέσεων υπέρ της δυνατότητας ρύθμισης οφειλών σε 100 δόσεις, διαγραφής οφειλών υπό όρους, επιδότησης μητρότητας ανεξαρτήτως οφειλών και αύξησης του ορίου οφειλών που στερεί το δικαίωμα στην σύνταξη, όπως και οι προτάσεις ΕΤΑΑ για παράταση προθεσμίας εξόφλησης εισφορών Β’ εξαμ. 2016, παράταση ασφαλιστικής ικανότητας οφειλετών και μη αποστολής στοιχείων μικρο-οφειλετών στο ΚΕΑΟ, απέχουν πολύ από τους παραπάνω στόχους, ωστόσο:

Τετάρτη 21 Δεκεμβρίου 2016

Εργατικός έλεγχος – Κοινωνικοποίηση – Αυτοδιαχείριση


Δημήτρης Κατσορίδας

Εργατικός έλεγχος – Κοινωνικοποίηση – Αυτοδιαχείριση

Σχήμα: 12,5Χ19,5 • Σελίδες: 160 • Τιμή: 7,5 ευρώ • ISBN 978-960-9797-57-3

Η συζήτηση για τον εργατικό έλεγχο και την αυτοδιαχείριση δεν είναι καινούργια. Αποτέλεσε αίτημα του εργατικού κινήματος από τα πρώτα βήματά του, τον 19ο αιώνα, και εξακολουθεί να αποτελεί άξονα πειραματισμών, πλούσιων συζητήσεων και εκτεταμένης βιβλιογραφίας μέχρι σήμερα.

Ο εργατικός έλεγχος και τα αυτοδιαχειριστικά πειράματα είναι μια συνεχής διαδικασία. Είναι το πρώτο ρήγμα στο πλαίσιο της παλιάς μορφής. Είναι μια διαδικασία επανεκκίνησης, που οδηγεί από το ατομικό και μερικό συμφέρον στο γενικό συμφέρον όλης της κοινωνίας και αντίστροφα· είναι η αλλαγή των σχέσεων ιδιοκτησίας· είναι, τέλος, η ιστορική πορεία μετάβασης και κοινωνικού μετασχηματισμού. Ο εργατικός έλεγχος και η αυτοδιαχείριση έρχονται να σπάσουν τη λατρεία του κράτους, που εκδηλώνεται είτε με τη μορφή του σταλινισμού, είτε με τη μορφή του φασισμού, είτε με τη μορφή των αστικών δημοκρατιών, και να επαναφέρουν την έννοια της δημοκρατίας στην πραγματική της μορφή, η οποία είναι η άμεση δημοκρατία και η κοινωνική αυτοδιαχείριση.

Ο Δημήτρης Κατσορίδας είναι Επιστημονικός Συνεργάτης του Ινστιτούτου Εργασίας της ΓΣΕΕ (ΙΝΕ-ΓΣΕΕ). Έχει συγγράψει μεγάλο αριθμό άρθρων σε διάφορα έντυπα, καθώς και αρκετά βιβλία είτε ατομικά είτε συλλογικά, εκ των οποίων τα πιο πρόσφατα είναι τα εξής: Ο ελληνικός τροτσκισμός. Ένα χρονικό 1923-1946 (συλλογικό, Φιλίστωρ 2003 και Εργατική Πάλη 2015)· ΠΑΣΟΚ: από την αλλαγή στη μετάλλαξη (ΚΨΜ 2006)· Βασικοί Σταθμοί του εργατικού συνδικαλιστικού κινήματος στην Ελλάδα (1870-2001), ΑΡ.ΙΣΤΟ.Σ-ΓΣΕΕ 2008· Η Αντι–Ηγεμονία. Ζητήματα σχετικά με τη στρατηγική της μετάβασης, Καμπύλη/Ρωγμή 2009.

Γινόμαστε οι κρίκοι της ανθρώπινης αλυσίδας που υπερασπίζεται το Νερό

ΟΛΟΙ την Παρασκευή 23 Δεκεμβρίου 2016 στις 9 το πρωί στο Χρηματιστήριο Αθηνών - Να αποτρέψουμε τη μεταφορά πλούτου από την κοινωνία, τους εργαζόμενους και τις υποδομές προς τους μετόχους και το χρέος
Πριν από την 1η Δεκεμβρίου 2016 σχεδόν όλοι έλεγαν «και να κινητοποιηθούμε τι θα γίνει; Μετά από 2-3 ώρες θα κάνουν τη Γ.Σ. και θα πάρουν τα λεφτά». Και όμως δεν έγινε ακριβώς έτσι. Η δύναμη και η δυναμική της κοινής πάλης εργαζομένων και κοινωνίας αποδείχτηκε τεράστια. Η ομόφωνη απόφαση και κινητοποίηση της ΟΜΕ ΕΥΔΑΠ και η ενεργή και έμπρακτη συμμετοχή φορέων της κοινωνίας και κινημάτων ακύρωσε για ΠΡΩΤΗ φορά Γενική Συνέλευση ΔΕΚΟ για επιστροφή κεφαλαίου στους μετόχους.
Το ίδιο θα συμβεί την 23η Δεκεμβρίου ή οποτεδήποτε θελήσουν να μεταφέρουν ρευστότητα προς τους μετόχους και τη χοάνη του δημόσιου χρέους ή να προχωρήσουν διαδικασίες ιδιωτικοποίησης του Νερού. Θα είμαστε συνεχώς «μπροστά τους», όπου χρειαστεί μέχρι την τελική νίκη του δημόσιου Νερού. Μέχρι τη νίκη της ελευθερίας από τα δεσμά της επιτροπείας και των ιδιωτικών συμφερόντων. Μέχρι τη νίκη της δημοκρατίας επί της επιβουλής των κρατικών, ευρωπαϊκών και διεθνών θεσμών στην συντριπτική και εκπεφρασμένη θέληση του ελληνικού λαού ενάντια στην ιδιωτικοποίηση του Νερού.
ΟΛΟΙ την Παρασκευή 23 Δεκεμβρίου 2016, 9:00π.μ. στο Χρηματιστήριο Αθηνών (Λ. Αθηνών 112)

Μετά τα ψίχουλα, κόβουν στο μισό το ΕΚΑΣ στους χαμηλοσυνταξιούχους

Ύστερα από τα «ψίχουλα» επιδόματος στους συνταξιούχους, από την κυβέρνηση έρχεται η περικοπή στο μισό του ποσού του ΕΚΑΣ σε όσους συνταξιούχους είχε απομείνει (δηλαδή στους φτωχότερους). Όλοι μαζί το είχαν υπερψηφίσει τον Αύγουστο του 2016 με το 3ο μνημόνιο...Ντροπή

Στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως δημοσιεύθηκε το βράδυ της Τρίτης, η κοινή υπουργική απόφαση Πετρόπουλου – Χουλιαράκη για το πετσόκομμα του ΕΚΑΣ κατά 50% από τον καινούργιο χρόνο, το 2017.

Η κυβέρνηση, αφού πρώτα κορόιδεψε τους χαμηλοσυνταξιούχους, δίνοντάς τους «ψίχουλα» από όλα όσα τους έχει υφαρπάξει με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, έρχεται τώρα να τους ευχηθεί και… καλή χρονιά, με ΕΚΑΣ (Επίδομα Κοινωνικής Αλλελεγγύης Συνταξιούχων, το οποίο κάλλιστα μπορεί να μετονομαστεί σε Εμπαιγμό και Κυβερνητική Αναλγησία προς τους Συνταξιούχους), το οποίο κυμαίνεται από 28,75-115 ευρώ.

Αναφέρεται στο άρθρο 2 της ΚΥΑ Πετρόπουλου – Χουλιαράκη:

Άρθρο 2

Ποσά Επιδόματος ΕΚΑΣ

α. Για συνολικά ποσά εισοδήματος από συντάξεις (κύριες και επικουρικές) μισθούς, ημερομίσθια και λοιπά επιδόματα ή βοηθήματα και μέχρι επτά χιλιάδες διακόσια δεκαέξι (7.216.00) ευρώ καταβάλλεται επίδομα ποσού εκατόν δέκα πέντε (115) ευρώ μηνιαίως.

β. Για συνολικά ποσά εισοδήματος από επτά χιλιάδες διακόσια δεκαέξι ευρώ και ένα λεπτό (7.216.01) ευρώ και μέχρι του ποσού των επτά χιλιάδων εννιακοσίων εβδομήντα δύο (7.972,00) ευρώ καταβάλλεται ποσό μηνιαίου επιδόματος (ΕΚΑΣ), σύμφωνα με τα παρακάτω:

αα. Από επτά χιλιάδες διακόσια δεκαέξι ευρώ και ένα λεπτό (7.216,01) ευρώ και μέχρι του ποσού των επτά χιλιάδων πεντακοσίων δεκαοκτώ (7.518,00) ποσό ογδόντα έξι ευρώ και είκοσι πέντε λεπτών (86,25).

ββ. Από επτά χιλιάδες πεντακόσια δέκα οκτώ ευρώ και ένα λεπτό (7.518,01) και μέχρι του ποσού των επτά χιλιάδων επτακοσίων είκοσι (7.720,00) ευρώ, ποσό πενήντα επτά ευρώ και πενήντα λεπτών (57,50).

γγ. Από επτά χιλιάδες επτακόσια είκοσι ευρώ και ένα λεπτό (7.720,01) και μέχρι του ποσού των επτά χιλιάδων εννιακοσίων εβδομήντα δύο (7.972,00) ευρώ, ποσό είκοσι οκτώ ευρώ και εβδομήντα πέντε λεπτών (28,75).


ΕΔΩ το ΦΕΚ 4101Β/20-12-16.

Τροπολογία για την ''απελευθέρωση'' της διενέργειας ενεργειακών επιθεωρήσεων


Οι πιστοποιήσεις και το νέο μοντέλο επαγγελματικών δικαιωμάτων, εκεί ακριβώς οδηγούν στην εξαφάνιση των αυτοαπασχολούμενων, αφού πρώτα υποτιμηθεί η εργασία μας, στη συγκέντρωση όλων των δραστηριοτήτων σε επιχειρηματικά σχήματα και τη μετατροπή κάποιων από τους αυτοαπασχολούμενους σε μισθωτούς με αμοιβές πείνας...

Αποσύρθηκε τελικά έπειτα από αντιδράσεις για τη διαδικασία που ακολουθήθηκε, η νέα τροπολογία για τη διενέργεια ενεργειακών επιθεωρήσεων.

Με την αποσυρθείσα τροπολογία, δινόταν ουσιαστικά η δυνατότητα σε κάθε εταιρία να μπορεί να πραγματοποιεί ενεργειακές επιθεωρήσεις, με μόνη ουσιαστικά προϋπόθεση να απασχολεί προσωπικό που κατέχει την ιδιότητα του ενεργειακού επιθεωρητή.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η τροπολογία θα επανέλθει άμεσα από την κυβέρνηση σε άλλο νομοσχέδιο, ενώ απορίας άξιο είναι το ότι δε συμπεριλήφθηκε στο νομοσχέδιο του ΥΠΕΝ για το χωρικό σχεδιασμό που είναι έτοιμο για συζήτηση στη Βουλή.

Υπενθυμίζουμε πως η συγκεκριμένη τροπολογία είχε κατατεθεί στο Σχέδιο Νόμου "Πτωχευτικός Κώδικας, Διοικητική Δικαιοσύνη, Τέλη - Παράβολα, Οικειοθελής αποκάλυψη αδήλωτων εισοδημάτων, Ηλεκτρονικές συναλλαγές, Τροποποιήσεις του ν. 4270/2014 και λοιπές διατάξεις".

Δείτε εδώ τι έγραφε το B2Green το απόγευμα της Δευτέρας 19/12 για το θέμα, με το περιεχόμενο της επίμαχης τροπολογίας.

Στο Σχέδιο Νόμου "Πτωχευτικός Κώδικας, Διοικητική Δικαιοσύνη, Τέλη - Παράβολα, Οικειοθελής αποκάλυψη αδήλωτων εισοδημάτων, Ηλεκτρονικές συναλλαγές, Τροποποιήσεις του ν. 4270/2014 και λοιπές διατάξεις" το οποίο βρίσκεται σε φάση συζήτησης, κατατέθηκε σήμερα η τροπολογία "Τροποποιήσεις περί των νομικών προσώπων που δύνανται να διενεργούν ενεργειακές επιθεωρήσεις".

Προτεινόμενες Διατάξεις Τροπολογίας

Άρθρο....

Τροποποιήσεις περί των Νομικών Προσώπων που δύνανται να διενεργούν ενεργειακές επιθεωρήσεις

Τρίτη 20 Δεκεμβρίου 2016

Οι τοίχοι έχουν τη ΔΙΚΗ ΜΑΣ ιστορία…


Ο Ντουρίτο λέει ότι η εξέγερση δεν έχει καμιά όρεξη να σκύψει και να δει τι υπάρχει από την άλλη μεριά του τοίχου, ούτε και να περάσει από την μια μεριά στην άλλη θέλει, «εκείνο που θέλει» -λέει ο Ντουρίτο- «είναι να αδυνατίσει τον τοίχο έτσι που να καταρρεύσει, και, έτσι, να μην υπάρχει ούτε μία ούτε άλλη μεριά, ούτε πάνω ούτε κάτω. Και μιας και μιλάμε για τοίχους, ένας τοίχος χωρίς γκράφιτι είναι σαν ένας κόσμος χωρίς εξεγερμένους, δεν αξίζει δηλαδή τον κόπο»… λέει ο Ντουρίτο…



Οι τοίχοι έχουν τη ΔΙΚΗ ΜΑΣ ιστορία…
Ημερολόγιο 2017
Γκράφιτι από Μεξικό και Ελλάδα


Το ημερολόγιο μπορείτε να βρείτε:
στο ΠΑΓΚΑΚΙ (Γ.Ολυμπίου 17-Κουκάκι),
στην Λακαντόνα (Ηπίτου 4-Σύνταγμα),
στο ΣΥΝ.ΑΛΛΟΙΣ (Νηλέως 35-Θησείο),
στο Γιουκάλι (Πλατεία Μεσολλογίου 3-Παγκράτι) κει σε κεντρικά βιβλιοπωλεία

Τα έσοδα από την πώληση θα διατεθούν στον EZLN, τον Ζαπατίστικο Στρατό για την Εθνική Απελευθέρωση.




Το είπαν τέχνη του δρόμου. Και έριξαν δίχτυα να το αιχμαλωτίσουν, να το εξημερώσουν. Και το γκράφιτι βρέθηκε να στολίζει κατά παραγγελία όψεις καταστημάτων και επιφανείς μεσοτοιχίες, βρέθηκε σε γκαλερί και πολυτελείς εκδόσεις. Πράγμα παράξενο όμως, ατίθασες εικόνες και επιγραφές, στένσιλ και ζωγραφιστές κραυγές, συνεχίζουν το ατίθασο κρυφτό τους με όσους τις καταριούνται ως επικίνδυνη και καταστροφική αστική αρρώστια. Κρυφτό παράξενο κι αυτό. Τι σημαίνει αλήθεια το γκράφιτι να επιδιώκει να φαίνεται και μαζικά σε όλο και πιο περίοπτα σημεία σαν τα τρένα, το μετρό, τις πλατείες και τους τοίχους εγκαταλειμμένων και μη κτιρίων, πάνω σε διαφημιστικές αφίσες, παντού και ταυτόχρονα να κρύβονται με προσοχή η ίδια η διαδικασία της παραγωγής του και οι δημιουργοί του; Τι σημαίνει να θέλει να είναι ανώνυμο και ταυτόχρονα να υπογράφεται συχνά με μυστηριώδεις συνθηματικές υπογραφές, υπογραφές που δοξάζουν τολμηρούς γκραφιτάδες και ομάδες (crewr) καθώς βρίσκονται οι ίδιες ή τα έργα που υπογράφουν σε σημεία που απαιτείται τόλμη και σε σημεία με πολύ ρίσκο;

Οι κυνηγημένοι, οι εξεγερμένοι, οι ανήσυχοι, εκείνοι και εκείνες που έχουν λόγους να κρίνουν τον κόσμο που ζουν, να τον εχθρεύονται, εκτοξεύουν συχνά τις γκράφιτι χειρονομίες τους στο σώμα της πόλης. Άλλοτε συνειδητά επιθετικές και κραυγαλέες, βεβηλώνοντας συχνά ιερές αναπαραστάσεις ή διαφημιστικές ευδαιμονικές εικόνες, εξαπολύοντας εξίσου συχνά τη γοητεία των επινοητικών χρωμάτων και σχημάτων εναντίον της γκρίζας αστικής καθημερινότητας…γκράφιτι συνεχίζουν να χειρονομούν εναντίον αυτού εδώ του αστικού παρόντος, να περιγελούν ή να σαρκάζουν πικρά τις αξίες του.

Δοκιμάσαμε να φέρουμε σε σύγκριση, εκρηκτική ίσως και με απρόβλεπτες συνέπειες, εικόνες γκράφιτι από δυο μεριές του κόσμου. Από το Μεξικό και την Ελλάδα. Μας φάνηκε ότι και στα δύο αυτά μέρη ανθίζει ανυπότακτη μια παραγωγή γκράφιτι που αποσταθεροποιεί ευρηματικά τις απατηλές προσδοκίες της αστικής φαντασμαγορίας που μας περιτυλίγει. Εικόνες-χειρονομίες, «βέβηλες» εγγραφές που απευθύνονται και επιδιώκουν να παροτρύνουν, να αποκαλύψουν, να διαψεύσουν, να καλλιεργήσουν την οργή, αλλά και να απελευθερώσουν όνειρα. Εικόνες-χειρονομίες που άλλοτε υπαινίσσονται ένα μήνυμα και άλλοτε το βροντοφωνάζουν. Εικόνες-χειρονομίες που ολοφάνερα γέννησαν ομάδες στρατευμένες σε ένα σκοπό ή ένα κίνημα, αλλά και εικόνες μοναχικών ίσως δημιουργών που συλλαμβάνουν συλλογικές αγωνίες.

Τίποτα ίσως από την ενεργό παρουσία των γκράφιτι στην πόλη δεν παραμένει στην αναπαράσταση τους με φωτογραφίες στο ημερολόγιο αυτό. Όμως κάτι από τη χημεία της διαβρωτικής αποσταθεροποιητικής τους επίδρασης στη φαντασία μας μπορεί να διαγνωστεί στη φευγαλέα σύγκρισή τους, στην άτακτη και απρογραμμάτιστη συμπερίληψή τους στο περιβάλλον ενός σπιτιού ή ενός χώρου δουλειάς. Ίσως μια υπόμνηση, μια αναρώτηση, ένα χαμόγελο συνενοχής να σχηματίζεται τις φορές εκείνες που το βλέμμα τις συναντάει κρεμασμένες σε ένα τοίχο οικείο. Ίσως πάλι στο πυκνό τους νόημα να βρίσκουμε τη συνόψιση μιας πράξης άρνησης, μιας πράξης αμφισβήτησης, μιας υπόσχεσης μελλοντικού αγώνα. Γιατί χρειαζόμαστε καθετί που μπορεί να παρακινήσει τη σκέψη, να δείξει με εικόνες και λόγια -αιφνιδιάζοντας κάποτε τις κοιμισμένες αισθήσεις μας- ότι ο κόσμος μας μπορεί να είναι και αλλιώς.

Κυβερνητικός συνδικαλισμός είπατε?

Προσπαθεί να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα η κυβερνητική παράταξη της Ριζοσπαστικής Πρωτοβουλίας Μηχανικών με ανάρτηση της στην ιστοσελίδα της (που ακολουθεί). Πως; εμφανίζει την πρώτη μόνο από τις συνολικά 8 δόσεις των αναδρομικών που απαιτεί η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ με τη σύμφωνη γνώμη του ΕΤΑΑ επιχειρώντας ανεπιτυχώς να διασκεδάσει τις εντυπώσεις...
Τους υπενθυμίζουμε επίσης ότι : α) αναδρομικές αυξήσεις πληρώνουν όλοι εκτός κάποιων μισθωτών και κάποιων πολύ νέων (που δεν είχαν κλείσει 3ετία το 2011) β) τη δυνατότητα παραμονής στην 1η ασφαλιστική κατηγορία την κατήργησε η ίδια η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ με το Ν.4337/15 και γ) πόσο γρήγορα ξεχάσατε τις κινητοποιήσεις του 2013 (όπου συμμετείχε και η ΡΠΜ) όπου ζητάγαμε πλήρη κατάργηση των ληστρικών αυξήσεων εισφορών. Ντροπή... (δπ)

Για τις αναδρομικές οφειλές στο ΤΣΜΕΔΕ

Συνάδελφοι, κατόπιν αιτήματος ενημέρωσης από το ΕΤΑΑ για τις αναδρομικές οφειλές λάβαμε την εξής πληροφόρηση:
Σε σύνολο 106.383 ενεργών ασφαλισμένων στο ΤΣΜΕΔΕ οι αναδρομικές οφειλές αφορούν 52.788 περίπου ασφαλισμένους.
Η κατανομή των οφειλών ανά εξάμηνο έχει ως εξής:
-Οφειλές έως  200 € : 14.984 άτομα ήτοι                           28,39%
-Οφειλές από 200,01 έως 300 € : 20.202 άτομα ήτοι     38,27%
-Οφειλές από 300,01 έως  400 € : 11.742 άτομα ήτοι    22,24%
-Οφειλές μεγαλύτερες από  400 € : 5.860 άτομα ήτοι   11,10%
Το μέγιστο ποσό οφειλής είναι τα 450 ευρώ.
Σύμφωνα με την υπ’ αριθμόν 2/398/18-5-2016 απόφαση του Δ.Σ. του ΕΤΑΑ, με τη σύμφωνη γνώμη του Υπουργείου, χιλιάδες συνάδελφοι παρέμειναν στην 1η και χαμηλότερη ασφαλιστική κατηγορία αποφεύγοντας την αναδρομική αύξηση ή και μειώνοντας το ποσό των υφιστάμενων εισφορών

Απόσυρση εκπροσώπων της ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ από το Δ.Σ. του ΤΜΕΔΕ

Π.Ο. Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ

ΕΝΩΣΕΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ

Μαυρομματαίων 17, 104 34 ΑΘΗΝΑ
τηλ: 210-88.16.583 fax: 210-82.59.410 e-mail: emdydas@tee.gr URL: www.emdydas.gr
Αθήνα, 19-12-2016
Αρ. Πρωτ.: 7041
Προς: Τον Υφυπουργό Εργασίας, Κοινωνικής
Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης.
κ. Αναστάσιο Πετρόπουλο.
Κοιν: 1. Γενική Γραμματέα Υπουργείου Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης.
κα Στυλιανή Βρακά.
2. Πρόεδρο και Δ.Σ. ΕΤΑΑ.
3. Πρόεδρο και Δ.Σ. ΕΤΑΑ/ΤΣΜΕΔΕ.
4. Πρόεδρο και Δ.Ε. ΤΕΕ.
5. Α΄ βάθμιες ΕΜΔΥΔΑΣ.

Θέμα : Απόσυρση εκπροσώπων της ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ από το Δ.Σ. του ΤΜΕΔΕ.

Κύριε Υφυπουργέ,
Στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων σας, σας ενημερώνουμε σχετικά με την εκπροσώπησή μας στο Δ.Σ. του ΤΜΕΔΕ σύμφωνα με την πρόσφατη ομόφωνη απόφαση του Δ.Σ. της ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ στις 15-12-2016.
Είναι γνωστό ότι η Ομοσπονδία μας διαχρονικά επιδίωκε και συμμετείχε με εκπρόσωπό της (τακτικό και αναπληρωτή του) στο Δ.Σ. του αυτοτελούς ΤΣΜΕΔΕ (μέχρι το 2008) καθώς και στον μετά την ενοποίηση (Ν. 3655/2008), τομέα ΤΣΜΕΔΕ του ΕΤΑΑ. Στην παρούσα θητεία η Ομοσπονδία εκπροσωπείται από τον Πρόεδρο Παναγιώτη Μούζιο (τακτικό μέλος) και το μέλος του Δ.Σ. Πλουμίτσα Τριανταφυλλοπούλου (αναπληρωματικό μέλος).
Κύριε Υφυπουργέ, σύμφωνα με τον Ν. 4387/2016 το ΕΤΑΑ και οι Τομείς του καταργούνται και η αρμοδιότητα της ασφάλισης (Κ.Σ.) μεταφέρεται στον ΕΦΚΑ, ταυτόχρονα με τον ίδιο νόμο δημιουργείται Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου με την επωνυμία ΤΜΕΔΕ και με μοναδική αρμοδιότητα την Εγγυοδοσία-Πιστοδοσία (μια από τις αρμοδιότητες του τέως ΤΣΜΕΔΕ), παράλληλα δε ως μέλη της Διοίκησης του ΤΜΕΔΕ παραμένουν μέχρι τη λήξη της θητείας του τα μέλη της σημερινής Δ.Ε. του Τομέα ΤΣΜΕΔΕ.
Σύμφωνα με την ομόφωνη απόφασή μας αποσύρουμε τους εκπροσώπους μας από το Δ.Σ. του ΤΜΕΔΕ, λαμβάνοντας υπόψη ότι τα περίπου δέκα (10.000) μέλη της Ομοσπονδίας μας δεν έχουν πλέον καμμιά εμπλοκή με την Εγγυοδοσία-Πιστοδοσία, συνεπώς η παρουσία μας στον συγκεκριμένο Φορέα δεν έχει ουσιαστικό περιεχόμενο.

Αντίθετα ουσιαστικό περιεχόμενο έχει η εκπροσώπησή μας στην προβλεπόμενη Συμβουλευτική Επιτροπή του ΕΦΚΑ την αντίστοιχη για το τέως ΕΤΑΑ (έχουμε ανταποκριθεί στο σχετικό έγγραφο του Υπουργείου, προτείνοντας εκπροσώπους)αφού το σύνολο των μελών μας είναι στον ΕΦΚΑ και παράλληλα από τους Φορείς που θα επιλέξετε η ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ είναι ο μόνος που εκπροσωπεί μισθωτούς ασφαλισμένους. 

Oι δανειστές ζητούν 35% περισσότερα έσοδα από το διπλό ασφαλιστικό χαράτσι



Του Δημήτρη Κατσαγάνη

Κατά 35%, ή 800 εκατ. ευρώ έσοδα, ζητούν οι δανειστές από την επιβολή των δύο νέων βασικών ασφαλιστικών "χαρατσιών" επί του εισοδήματος των επαγγελματιών από 1/1/2017.

Αυτό προκύπτει από την απαίτησή τους να συμπεριληφθούν στα εισοδήματα των επαγγελματιών (αλλά και των αγροτών) τα οποία δηλώθηκαν το 2015 -επί των οποίων θα υπολογιστεί η εισφορά 20% για την κύρια σύνταξη και 6,9% για τον ΕΟΠΥΥ το 2017- και οι καταβολές τους για εισφορές κύριας σύνταξης και ΕΟΠΥΥ για το ίδιο έτος και όχι το καθαρό δηλωτέο εισόδημά τους, όπως προβλέπει ο νόμος Κατρούγκαλου

Αν περάσει η απαίτηση των θεσμών, η βάση του υπολογισμού των εισφορών θα αυξανόταν από τα 4,8 δισ. ευρώ στα 7,7 δισ. ευρώ.

Και αυτό γιατί, σύμφωνα με στοιχεία του ΥΠΟΙΚ, στα 4,8 δισ. ευρώ που δήλωσαν οι επαγγελματίες το 2015 σαν έσοδα από επιχειρηματική δραστηριότητα θα πρέπει να προστεθούν άλλα 2,7 δισ. ευρώ τα οποία καταβλήθηκαν για εισφορές κύριας σύνταξης-ΕΟΠΥΥ, όπως προβλέπουν στοιχεία των προϋπολογισμών του ΟΑΕΕ και του ΕΤΑΑ.

Έτσι, σύμφωνα με κάποιους πρώτους υπολογισμούς στελεχών του υπ. Εργασίας, τα έσοδα από τις νέες εισφορές 20% για την κύρια σύνταξη και 6,9% για τον ΕΟΠΥΥ από 1/1/2017 επί του δηλωτέου εισοδήματος των επαγγελματιών, θα έπρεπε να φτάσουν κοντά τα 2 δισ. ευρώ (26,9% των 7,7 δισ. ευρώ που δηλώθηκαν από επιχειρηματική δραστηριότητα συν οι καταβληθείσες εισφορές) και όχι τα 1,2 δισ. ευρώ (26,9% των 4,8 δισ. ευρώ που δηλώθηκαν μόνο από επιχειρηματική δραστηριότητα). Μ' άλλα λόγια οι επαγγελματίες θα πρέπει, σύμφωνα με τους δανειστές, να καταβάλουν 800 εκατ. ευρώ περισσότερα (2 δισ. ευρώ μείον 1,2 δισ. ευρώ) σε σχέση με εκείνα που θα κατέβαλαν σε περίπτωση που ο ασφαλιστικός νόμος Κατρούγκαλου εφαρμοζόταν ως έχει. Η απαίτηση των δανειστών δικαιολογείται από τους ίδιους από το γεγονός ότι τα αναμενόμενα έσοδα από τις εισφορές για το 2017, αν στη βάση υπολογισμού τους δεν συμπεριληφθούν και οι καταβληθείσες εισφορές του 2015 (και όχι μόνο το καθαρό εισόδημα των επαγγελματιών), θα είναι πολύ λίγα για να καλύψουν τις χρηματοδοτικές ανάγκες της καταβολής των συντάξεων των ασφαλισμένων του ΟΑΕΕ και του ΕΤΑΑ.

Δευτέρα 19 Δεκεμβρίου 2016

Εκδόθηκε η ΚΥΑ για τους διπλοασφαλισμένους του ΕΤΑΑ

Εκδόθηκε η ΚΥΑ για την εφαρμογή του άρθρου 36 του Ν.4387/2016 σε ασφαλισμένους του ΕΤΑΑ δηλαδή για τους διπλοασφαλισμένους συναδέλφους, η οποία με μια πρώτη ανάγνωση επιβεβαιώνει όσα ενημέρωσε η ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ σε προηγούμενο έγγραφο της. Δηλαδή ότι από 1/1/2017 δε θα υπάρχει υποχρεωτική διπλή ασφάλιση, δε θα υπάρχει ανάγκη θεμελίωσης για τη 2η σύνταξης κλπ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
Αθήνα, 19/12/2016
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ
Αρ.Πρωτ.: Φ.10043/οικ. 58770/1442

ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΕΩΝ
Δ/ΝΣΗ ΚΥΡΙΑΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΑΥΤΟΑΠΑΣΧΟΛΟΥΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΑΓΡΟΤΩΝ (Δ14)
ΤΜΗΜΑ: Α΄
Δ/ΝΣΗ ΚΥΡΙΑΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΜΙΣΘΩΤΩΝ ΚΑΙ ΑΣΘΕΝΕΙΑΣ (Δ13)
ΤΜΗΜΑ: Δ΄
Δ/ΝΣΗ ΠΡΟΣΘΕΤΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ (Δ15)
ΤΜΗΜΑ: Β΄
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
ΓΕΝΙΚΟ ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
ΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ
Δ/ΝΣΗ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
ΤΜΗΜΑ Β΄: Συνταξιοδοτικής Πολιτικής



ΘΕΜΑ:

Εφαρμογή του άρθρου 36 του Ν.4387/2016 σε ασφαλισμένους του ΕΤΑΑ.

Με τις διατάξεις του άρθρου 36 του Ν.4387/2016 ρυθμίζεται το καθεστώς ασφάλισης και συνταξιοδότησης των ασφαλισμένων που ασκούν περισσότερες της μιας επαγγελματικές δραστηριότητες ή για την ίδια επαγγελματική δραστηριότητα έχουν υποχρέωση υπαγωγής στην ασφάλιση περισσότερων του ενός φορέων κοινωνικής ασφάλισης ή του Δημοσίου, βάσει των γενικών, ειδικών ή καταστατικών διατάξεων των εντασσόμενων στον ΕΦΚΑ φορέων, όπως ίσχυαν μέχρι την έναρξη ισχύος του Ν.4387/2016.



Ειδικότερα, με τις παραγράφους 3, 4 και 5 ρυθμίζεται το καθεστώς ασφάλισης και συνταξιοδότησης των ασφαλισμένων που για την ίδια απασχόληση υπάγονται στην υποχρεωτική ασφάλιση δύο φορέων κύριας ασφάλισης ή ενός φορέα κύριας ασφάλισης και του Δημοσίου (π.χ μηχανικός του Δημοσίου που υπάγεται υποχρεωτικά στην ασφάλιση του Δημοσίου και του ΕΤΑΑ - ΤΣΜΕΔΕ ή ιατρός του ΕΣΥ που υπάγεται υποχρεωτικά στην ασφάλιση του Δημοσίου και του ΕΤΑΑ -ΤΣΑΥ).


Α. Καταβολή Εισφοράς

Ι. Με τις διατάξεις της παρ. 3 του ανωτέρω άρθρου προβλέπεται ότι οι ασφαλισμένοι, πριν και μετά την 1/1/1993, για τους οποίους για την ίδια απασχόληση προκύπτει υποχρέωση ασφάλισης σε περισσότερους του ενός φορείς κύριας ασφάλισης, συμπεριλαμβανομένου του Δημοσίου, καταβάλλουν υποχρεωτικά από 1/1/2017 μία ασφαλιστική εισφορά, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο άρθρο 38 του Ν.4387/2016 για τους εμμίσθους ασφαλισμένους.

Για τους μέχρι 31/12/1992 (παλαιούς) ασφαλισμένους της ανωτέρω κατηγορίας δίνεται η δυνατότητα προαιρετικής καταβολής δεύτερης ασφαλιστικής εισφοράς, κατόπιν σχετικής αίτησής τους, προκειμένου να θεμελιώσουν δεύτερο συνταξιοδοτικό δικαίωμα γήρατος ή αναπηρίας ή να προσαυξήσουν το χρόνο ασφάλισής τους. Στην περίπτωση αυτή ο ασφαλισμένος καταβάλλει το συνολικό ποσοστό εισφοράς (ασφαλισμένου και εργοδότη), το οποίο ανέρχεται σε 20%.

Συνεπώς, από 1/1/2017 και μετά προκύπτει υποχρέωση καταβολής μίας υποχρεωτικής ασφαλιστικής εισφοράς (υπέρ ΕΦΚΑ), το ύψος της οποίας καθορίζεται σε 6,67% για τον ασφαλισμένο και σε 13,33% για τον εργοδότη (με κατά περίπτωση μεταβατικές διατάξεις μέχρι 31-12-2019), επί των αποδοχών του ασφαλισμένου, σύμφωνα με τα οριζόμενα στα άρθρα 5 (παρ. 2γ) και 38 του Ν.4387/2016 , καθώς και στην αριθμ. 111482/0092/2016 ΚΥΑ (Β΄ 4005).

Παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο εργασίας (Σταδίου) την Τετάρτη 21/12 στις 12:30μμ


κεντρική ενεργών ανέργων

Άνεργοι/ες,

Τις τελευταίες μέρες έχουμε γίνει μάρτυρες άλλης μιας «μεγαλόψυχης» κίνησης της κυβέρνησης…
Αφού κατάκλεψε, σε συνέχεια των προηγούμενων κυβερνήσεων, τα εισοδήματα (και) των συνταξιούχων αποφάσισε, «με άρωμα εκλογών» , να πετάξει μερικά ψίχουλα για να τα εξαργυρώσει με ψηφαλάκια (2.656.000 είναι οι συνταξιούχοι).
Αντιπολίτευση, εργοδότες, τρόικες, δανειστές, ΜΜΕ αφού την κατηγόρησαν για λαϊκισμό, σπατάλες κοκ, όλοι μαζί (και η κυβέρνηση) θάβουν επιμελώς το γεγονός ότι μετά το καλοκαίρι οι συνταξιούχοι πραγματοποίησαν 2 ενωτικές, μαζικές και ιδιαίτερα μαχητικές διαδηλώσεις με ξυλοδαρμούς και ψέκασμα με χημικά από τα ΜΑΤ.
Είναι φυσικ βέβαια αφού η λαϊκή πάλη για αυτούς, πρέπει να είναι αναποτελεσματική για να μην ανοίγονται οι «λαϊκές αγωνιστικές ορέξεις».

Συνάδελφοι,
όλο αυτό το αντιδραστικό μπλοκ, σύσσωμο, κάνει πως δεν βλέπει το 1.200.000 ανέργους, λες και είμαστε αόρατοι.
Προσπερνάει προκλητικά το γεγονός ότι μόνο 120.000 λαμβάνουν το επίδομα ανεργίας. Προτιμούν να επιδοτούν εργοδότες για να κάνουν πρόσκαιρες προσλήψεις ώστε να μαγειρεύουν τα στοιχεία και τους δείκτες της ανεργίας. Ακόμα και το δικαίωμα στην δωρεάν πρόσβαση των ανέργων στα ΜΜΜ προσπαθούν να το καταργήσουν με την καθιέρωση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, αφού 15 μέρες πριν την εφαρμογή του, δεν έχουν δώσει λύση για το πως θα το προμηθευόμαστε.

Συνάδελφοι,
Ο ηρωικός αγώνας των συνταξιούχων που έφερε αποτελέσματα, πρέπει να γίνει οδηγός μας. Η οργάνωση μας παντού, στη γειτονιά, στα σωματεία είναι απαραίτητη.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ:

  • συνέχιση της δωρεάν πρόσβασης μας στα ΜΜΜ
  • επίδομα ανεργίας για όλους μας για όσο είμαστε άνεργοι, μετρώντας συντάξιμα τα χρόνια ανεργίας
  • μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους
ΤΟ ΔΙΚΙΟ ΕΙΝΑΙ ΜΕ ΤΟ ΜΕΡΟΣ ΜΑΣ
ΑΣ ΤΟ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΟΥΜΕ 
Σας καλούμε όλους/ες σε παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο εργασίας (Σταδίου) την Τετάρτη  21/12 στις 12:30μμ