Παρασκευή 9 Δεκεμβρίου 2016

Νομοσχέδιο με εφαρμοστικές διατάξεις του νόμου Κατρούγκαλου – Τι αλλάζει στις εισφορές


Ακόμα και όσοι πληρώνονται με μισθούς κάτω από τον κατώτατο θα πληρώνουν εισφορές κατώτατου...

Οι αλλαγές στον τρόπο υπολογισμού των ασφαλιστικών εισφορών και η εφαρμογή του Κοινωνικού Επιδόματος Αλληλεγγύης από 1/1/2017 περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων στο νομοσχέδιο που κατέθεσε στη Βουλή το υπουργείο Εργασίας με τίτλο «Εθνικός Μηχανισμός Συντονισμού, Παρακολούθησης και Αξιολόγησης των Πολιτικών Κοινωνικής Ένταξης και Κοινωνικής Συνοχής, Ρυθμίσεις για την Κοινωνική Αλληλεγγύη και Εφαρμοστικές Διατάξεις του ν. 4387/2016». Οι αλλαγές αφορούν στον τρόπο υπολογισμού των εισφορών, τη νέα διάρθρωση του ΕΦΚΑ, στον οποίο προσαρτώνται όλες οι περιφερειακές διευθύνσεις των υπό ένταξη ταμείων τουλάχιστον μέχρι τη λειτουργία του Ενιαίου Κανονισμού Εργασίας, καθορίζονται εισφορές για τους δημοσιογράφους και τους εργοδότες τους και αλλάζει ο τρόπος υπολογισμού των εφάπαξ των Αξιωματικών Εμπορικού Ναυτικού και του προσωπικού κατώτερων πληρωμάτων Εμπορικού Ναυτικού.
Με το νομοσχέδιο, θεσπίζεται «Εθνικός Μηχανισμός Συντονισμού, Παρακολούθησης και Αξιολόγησης των Πολιτικών Κοινωνικής Ένταξης και Κοινωνικής Συνοχής» (Εθνικός Μηχανισμός), με αντικείμενο το σχεδιασμό, την ενημέρωση, το συντονισμό, την παρακολούθηση και την αξιολόγηση οριζόντιων συνεκτικών πολυτομεακών πολιτικών κοινωνικής ένταξης και κοινωνικής συνοχής, δρώντας μεταξύ του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και των λοιπών υπουργείων, που ασκούν κοινωνική πολιτική.
Δημιουργείται επίσης, στο ΕΚΚΑ πληροφοριακό σύστημα, υπό τον τίτλο «e-pronoia για τον πολίτη», που αποσκοπεί μεταξύ άλλων στην βελτίωση της πρόσβασης και της εξυπηρέτησης του πολίτη στις προνοιακές υπηρεσίες και στον συντονισμό των δράσεων φορέων, που παρέχουν υπηρεσίες κοινωνικής προστασίας.
Παράλληλα, καθορίζεται ότι το Κοινωνικό Επίδομα Αλληλεγγύης (ΚΕΑ) θα καταβάλλεται σε πανελλαδικό επίπεδο από 1η Ιανουαρίου 2017. Σήμερα καταβάλλεται σε πολίτες 30 μικρών και μεσαίων δήμων, πιλοτικά.
Εισφορές
Επέρχονται νομοτεχνικές βελτιώσεις στις διατάξεις των άρθρων 21 και 33 του ν. 4387/2016, ενώ προβλέπεται και η εξαίρεση κατηγοριών συνταξιοδοτούμενων προσώπων από τις διατάξεις περί προσαύξησης σύνταξης λόγω καταβολής αυξημένων εισφορών.
Ειδικά για τις εισφορές, διευκρινίζεται ότι η ελάχιστη μηνιαία βάση υπολογισμού επί της οποίας υπολογίζεται το εκάστοτε προβλεπόμενο ποσοστό εισφοράς των μισθωτών με πλήρη απασχόληση καθώς και των εργοδοτών τους καθορίζεται με βάση το ποσό που αντιστοιχεί στον κατώτατο βασικό μισθό άγαμου μισθωτού άνω των 25 ετών.
Με άλλο άρθρο, επισημαίνεται ότι στις περιπτώσεις ελεύθερου επαγγελματία ή αυτοαπασχολούμενου που απασχολείται παράλληλα ως μισθωτός σε καθεστώς μερικής απασχόλησης, η μηνιαία ελάχιστη βάση υπολογισμού διαμορφώνεται αφού αφαιρεθούν οι αποδοχές της μερικής απασχόλησης.
Από 1-1-2017, σύμφωνα με το νομοσχέδιο, θα υπάρξει επιβολή προσαυξήσεων και τόκων επί του μη καταβαλλόμενου εμπρόθεσμα μέρους, από το συνολικό ποσό, της μηνιαίας ασφαλιστικής εισφοράς των αυτοαπασχολούμενων και ελεύθερων επαγγελματικών καθώς και των ασφαλισμένων στον Οργανισμό Γεωργικών Ασφαλίσεων (ΟΓΑ).
Προβλέπεται ότι η διάταξη της παρ. 6 του άρ.38 του ν. 4387/2016 σχετικά με τον υπολογισμό των εισφορών ασφαλισμένων στο Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο (ΝΑΤ) θα εφαρμόζεται για τα ναυτολόγια που χορηγούνται από 1-7-2017 και εφεξής. Για τα ναυτολόγια που έχουν χορηγηθεί πριν από την προαναφερόμενη ημερομηνία όπως και για τις εκκρεμείς έως τότε εκκαθαρίσεις ναυτολογίων εφαρμόζονται οι κείμενες περί ΝΑΤ διατάξεις.
Ταμεία εργαζομένων στα ΜΜΕ
Ορίζεται ότι οι ασφαλισμένοι μισθωτοί που υπάγονταν στην ασφάλιση του ΕΤΑΠ-ΜΜΕ, καταβάλλουν από 1.1.2017 εισφορά κύριας σύνταξης σε ποσοστό 6,67%. Η εισφορά εργοδότη υπολογίζεται επί των ίδιων αποδοχών και ανέρχεται σε ποσοστό 7,5% για τον Δεκέμβριο του 2016, αναπροσαρμοζόμενου τούτου ετησίως ισόποσα και σταδιακά από 1.1.2017 και εφεξής, ώστε την 1.1.2020 να διαμορφωθεί σε ποσοστό 13,33%. Κάθε άλλη διάταξη που ρυθμίζει διαφορετικά το θέμα καταργείται.
Προβλέπεται η απόδοση από το ΕΤΑΠ-ΜΜΕ στον Ενιαίο Δημοσιογραφικό Οργανισμό Επικουρικής Ασφάλισης Περίθαλψης (ΕΔΟΕΑΠ), το Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης Συντακτών Πελοποννήσου, Ηπείρου και Νήσων (ΤΕΑΣ) και το Επικουρικό Ταμείο Ασφάλισης Συντακτών Θεσσαλίας, Στερεάς Ελλάδας και Ευβοίας (ΕΤΑΣ), κατά το ποσοστό που τους αναλογεί, ως τις 31-12-2016 των εισπραττόμενων πόρων υπέρ του ΕΔΟΕΑΠ, του ΤΕΑΣ και του ΕΤΑΣ, εφόσον έχουν βεβαιωθεί μέχρι την έναρξη ισχύος του υπό ψήφιση νόμου.
ΕΦΚΑ
Αντικαθίσταται η κανονιστική πράξη με την οποία καταρτίζεται ο Κανονισμός Ασφάλισης και Παροχών του Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ) και προβλέπεται η έκδοση υπουργικής απόφασης, αντί προεδρικού διατάγματος που ισχύει σήμερα, ενώ καθορίζεται και το ενδεικτικό ρυθμιστικό περιεχόμενο της ανωτέρω πράξης. Ρυθμίζονται ζητήματα συγκρότησης και λειτουργίας του Διοικητικού Συμβουλίου του ΕΦΚΑ.
ΕΤΕΑ
Προσδιορίζονται οι διατάξεις που εφαρμόζονται για την χορήγηση των επικουρικών συντάξεων του ΕΤΕΑ, αναφορικά με θέματα αναγνώρισης πλασματικών χρόνων, παράλληλης, διαδοχικής ασφάλισης κ.λπ. Ορίζεται ειδικώς ότι οι μνημονευόμενες διατάξεις για την προσαύξηση της σύνταξης λόγω καταβολής αυξημένων εισφορών, εφαρμόζονται και επί αιτήσεων συνταξιοδότησης που έχουν υποβληθεί στο ΕΤΕΑ από 1-1-2015 έως και 12-5-2016.
Επίσης από 1η Γενάρη 2017, ο κοινωνικός πόρος υπέρ του πρώην ΤΕΑΔ (δικηγόροι), νυν ΕΤΕΑ, καταργείται.
Εφάπαξ – συντάξεις
Διευκρινίζεται ο τρόπος υπολογισμού της εφάπαξ παροχής για τους ασφαλισμένους στο Ταμείο Πρόνοιας Αξιωματικών Εμπορικού Ναυτικού (ΤΠΑΕΝ) και στο Ταμείο Πρόνοιας Κατώτερων Πληίρωμάτων Εμπορικού Ναυτικού (ΤΠΚΠΕΝ).
Καθορίζεται το ρυθμιστικό περιεχόμενο της προβλεπόμενης κατ’ εξουσιοδότηση εκδοθείσας απόφασης για την εφαρμογή των οριζομένων σε σχέση με την αναπροσαρμογή κ.λπ. των καταβαλλόμενων συντάξεων.
Ρύθμιση οφειλών ΙΚΑ προς ΕΟΠΥΥ, ΟΑΕΔ και ΕΤΕΑ
Καθορίζεται η διαδικασία ρύθμισης των μέχρι την 31.12.2016 οφειλών του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ προς τον ΕΟΠΥΥ, τον Οργανισμό Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (ΟΑΕΔ) και τους ενταχθέντες σε αυτόν Οργανισμό Εργατικής Κατοικίας (ΟΕΚ) και Οργανισμό Εργατικής Εστίας (Ο.Ε.Ε.) καθώς και προς το ΕΤΕΑ.
  • ΕΔΩ για το νομοσχέδιο,
  • ΕΔΩ οι καταργούμενες – τροποποιούμενες διατάξεις,
  • ΕΔΩ η Αιτιολογική Έκθεση,
  • ΕΔΩ η Έκθεση Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους,
  • ΕΔΩ η Έκθεση Αξιολόγησης συνεπειών των ρυθμίσεων, και
  • ΕΔΩ η Ειδική Έκθεση (Άρθρο 73, παρ. 3, Συντάγματος)
Μερική καταβολή εισφορών αυτοαπασχολούμενων, ελευθέρων επαγγελματιών και αγροτών
Σύμφωνα με το άρθρο 59 του νομοσχεδίου «Εθνικός Μηχανισμός Συντονισμού, Παρακολούθησης και Αξιολόγησης των Πολιτικών Κοινωνικής Ένταξης και Κοινωνικής Συνοχής, Ρυθμίσεις για την Κοινωνική Αλληλεγγύη και Εφαρμοστικές Διατάξεις του ν. 4387/2016 (Α’ 85)» προβλέπεται η δυνατότητα των ασφαλισμένων που καταβάλλουν ασφαλιστικές εισφορές κατά τα προβλεπόμενα στα άρθρα 39 και 40 του Ν. 4387/2016 να καταβάλλουν μέρος των οφειλόμενων εισφορών τους. Με την παρούσα προτεινόμενη ρύθμιση αυξάνονται οι χρηματικές εισροές στα ταμεία του ΕΦΚΑ και διευκολύνεται η ταμειακή ρευστότητά τους.
Άρθρο 59 – Μερική καταβολή ποσού εισφορών ελεύθερων επαγγελματιών, αυτοαπασχολούμενων και αγροτών
Από 1.1.2017 το ποσό των ασφαλιστικών εισφορών που δεν καταβάλλεται βάσει των άρθρων 39 και 40 του ν. 4387/2016, κατά τον χρόνο λήξης της προθεσμίας πληρωμής των μηνιαίων ασφαλιστικών εισφορών, επιβαρύνεται με τις νόμιμες προσαυξήσεις και τόκους.
Σε περίπτωση που κατά τον χρόνο λήξης της προθεσμίας πληρωμής των μηνιαίων ασφαλιστικών εισφορών καταβληθεί ποσό μεγαλύτερο από το ποσό που απαιτείται, το επιπλέον ποσό μεταφέρεται ως πιστωμένο και συμψηφίζεται με τις ασφαλιστικές εισφορές του επόμενου χρονικού διαστήματος.
Αιτιολογική Έκθεση: Με την προτεινόμενη διάταξη προβλέπεται η δυνατότητα των ασφαλισμένων που καταβάλλουν ασφαλιστικές εισφορές κατά τα προβλεπόμενα στα άρθρα 39 και 40 του Ν. 4387/2016 να καταβάλλουν μέρος των οφειλόμενων εισφορών τους. Με την παρούσα προτεινόμενη ρύθμιση αυξάνονται οι χρηματικές εισροές στα ταμεία του ΕΦΚΑ και διευκολύνεται η ταμειακή ρευστότητά τους.
Κατώτατο πλαφόν στους μισθωτούς – Τροποποίηση των άρθρων 38 και 39 του νόμου Κατρούγκαλου σχετικά με τον υπολογισμό των εισφορών
Με το κατατεθέν νομοσχέδιο σχετικά με τις εφαρμοστικές διατάξεις του νέου ασφαλιστικού, τροποποιούνται τα άρθρα 38 και 39 του ν. 4387/2016 σχετικά με τον υπολογισμό των εισφορών:
Άρθρο 27: Τροποποίηση του άρθρου 38 του Ν. 4387/2016
1. Στην παράγραφο 2 του άρθρου 38 του ν. 4387/2016 προστίθεται περίπτωση γ ως εξής:
«γ. Η ελάχιστη μηνιαία βάση υπολογισμού επί της οποίας υπολογίζεται το εκάστοτε προβλεπόμενο ποσοστό εισφοράς των μισθωτών με πλήρη απασχόληση και των εργοδοτών τους, καθορίζεται με βάση το ποσό που αντιστοιχεί στον κατώτατο βασικό μισθό άγαμου μισθωτού άνω των 25 ετών».
2. Το δεύτερο εδάφιο της παρ. 9 του άρθρου 38 του ν. 4387/2016 αντικαθίσταται ως εξής: «Οι ασφαλισμένοι μισθωτοί, οι οποίοι, σύμφωνα με τις γενικές, ειδικές ή καταστατικές διατάξεις εκάστου Τομέα, όπως ίσχυαν έως την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, υπάγονταν στην ασφάλιση του ΕΤΑΠ-ΜΜΕ, καταβάλλουν από 1.1.2017 εισφορά κύριας σύνταξης επί των αποδοχών που ορίζονται στην παρ. 1 και 2 του άρθρου αυτού, η οποία ανέρχεται σε ποσοστό 6,67%. Η εισφορά εργοδότη υπολογίζεται επί των ίδιων αποδοχών και ανέρχεται σε ποσοστό 7,5% για τον Δεκέμβριο του 2016, αναπροσαρμοζόμενου τούτου ετησίως ισόποσα και σταδιακά από 1.1.2017 και εφεξής, ώστε την 1.1.2020 να διαμορφωθεί σε ποσοστό 13,33%. Κάθε άλλη διάταξη που ρυθμίζει διαφορετικά το θέμα καταργείται».
Αιτιολογική Έκθεση: Με την παράγραφο 1 της προτεινόμενης διάταξης διευκρινίζεται η ελάχιστη μηνιαία βάση υπολογισμού επί της οποίας υπολογίζεται το εκάστοτε προβλεπόμενο ποσοστό εισφοράς των μισθωτών με πλήρη απασχόληση καθώς και των εργοδοτών τους.
Με την παράγραφο 2 καθορίζεται το ποσό της εισφοράς κύριας ασφάλισης των ασφαλισμένων μισθωτών του ΕΤΑΠ-ΜΜΕ για το Δεκέμβριο του 2016 καθώς και για το διάστημα από 1-1-2017 μέχρι το 2020, καθώς και η κατανομή του στον εργοδότη και τον εργαζόμενο. Τα ποσοστά διαμορφώνονται αντίστοιχα με τα ποσοστά που ισχύουν κατά τις αντίστοιχες περιόδους στους μισθωτούς που προέρχονται από τα υπόλοιπους εντασσόμενους στον ΕΦΚΑ Φορείς.
Άρθρο 28: Τροποποίηση άρθρου 39 του Ν. 4387/2016
1. Στην παράγραφο 3 του άρθρου 39 του ν. 4387/2016 μετά τη φράση «σύμφωνα με την παράγραφο 2.» προστίθεται τέταρτο εδάφιο ως εξής: «Στις περιπτώσεις ελεύθερου επαγγελματία ή αυτοαπασχολούμενου που απασχολείται παράλληλα ως μισθωτός σε καθεστώς μερικής απασχόλησης, η κατά το πρώτο εδάφιο της παρούσας παραγράφου μηνιαία ελάχιστη βάση υπολογισμού διαμορφώνεται αφού αφαιρεθούν οι αποδοχές της μερικής απασχόλησης».
2. Στο τέλος της παρ. 10 του άρθρου 39 του ν.4387/2016 προστίθεται εδάφιο ως εξής:
«Από 1.1.2017, η εισφορά υπέρ του πρώην Τ.Ε.Α.Δ. (νυν ΕΤΕΑ) επί του ενσήμου επικύρωσης της περίπτωσης δ) της παρ.2 του άρθρου 30 του ν.δ. 4114/1960 (Α’164) όπως προστέθηκε με την περ. α) της παρ. 8 του άρθρου 22 του ν.1868/1989 (Α’230), καταργείται.»
Αιτιολογική Έκθεση: Με τη παράγραφο 1 της προτεινόμενης διάταξης αποσαφηνίζεται ότι σε περιπτώσεις που ένας ελεύθερος επαγγελματίας ή αυτοαπασχολούμενος απασχολείται παράλληλα ως μισθωτός σε καθεστώς μερικής απασχόλησης, η μηνιαία ελάχιστη βάση υπολογισμού διαμορφώνεται αφού αφαιρεθούν οι αποδοχές της μερικής απασχόλησης.
Με τη διάταξη του άρθρου 39 παρ. 10 του ν.4387/2016, οι κοινωνικοί πόροι υπέρ των ταμείων καταργήθηκαν. Επομένως, με την δεύτερη παράγραφο της προτεινόμενης διάταξης, η ειδική εισφορά υπέρ του πρώην Τ.Ε.Α.Δ. (νυν Ε.Τ.Ε.Α. επί του ενσήμου επικύρωσης της περίπτωσης δ) της παρ.2 του άρθρου 30 του ν. δ/τος 4114/1960 (Α’ 164) όπως προστέθηκε με την περ. α) της παρ. 8 του άρθρου 22 του ν. 1868/1989 (Α’230), καταργείται.
Άτυπη κωδικοποίηση άρθρων 38 και 39
(από το Taxheaven)
Προϊσχύουσα διάταξη ν. 4387/2016
Κείμενο μετά τη τροποποίηση
Άρθρο 38 παράγραφος 2
2. α. Το ανώτατο όριο ασφαλιστέων αποδοχών για τον υπολογισμό της μηνιαίας ασφαλιστικής εισφοράς των μισθωτών και των εργοδοτών, συνίσταται στο δεκαπλάσιο του ποσού που αντιστοιχεί στον εκάστοτε προβλεπόμενο κατώτατο βασικό μισθό άγαμου μισθωτού, και σύμφωνα με τις ισχύουσες κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος διατάξεις, το δεκαπλάσιο του ποσού που αντιστοιχεί στο βασικό μισθό άγαμου μισθωτού άνω των 25 ετών.
β. Το ανώτατο όριο της περίπτωσης α εφαρμόζεται και επί πολλαπλής μισθωτής απασχόλησης ή έμμισθης εντολής όσον αφορά στην εισφορά ασφαλισμένου.
2. α. Το ανώτατο όριο ασφαλιστέων αποδοχών για τον υπολογισμό της μηνιαίας ασφαλιστικής εισφοράς των μισθωτών και των εργοδοτών, συνίσταται στο δεκαπλάσιο του ποσού που αντιστοιχεί στον εκάστοτε προβλεπόμενο κατώτατο βασικό μισθό άγαμου μισθωτού, και σύμφωνα με τις ισχύουσες κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος διατάξεις, το δεκαπλάσιο του ποσού που αντιστοιχεί στο βασικό μισθό άγαμου μισθωτού άνω των 25 ετών.
β. Το ανώτατο όριο της περίπτωσης α εφαρμόζεται και επί πολλαπλής μισθωτής απασχόλησης ή έμμισθης εντολής όσον αφορά στην εισφορά ασφαλισμένου.
γ. Η ελάχιστη μηνιαία βάση υπολογισμού επί της οποίας υπολογίζεται το εκάστοτε προβλεπόμενο ποσοστό εισφοράς των μισθωτών με πλήρη απασχόληση και των εργοδοτών τους, καθορίζεται με βάση το ποσό που αντιστοιχεί στον κατώτατο βασικό μισθό άγαμου μισθωτού άνω των 25 ετών.
Άρθρο 38 παράγραφος 9
9. Από την 15.9.2016 η εισφορά που προβλέπεται στο άρθρο 3 παρ. δ’, στο άρθρο 4 παρ. γ’ του ν.δ. 465/1941 (Α’301), στο άρθρο 36 παρ. 2 του ν.δ. 158/1946 (Α’318), στο άρθρο 3 παρ. Γ’ του ν. 1872/1951 (Α’202), στο άρθρο 4 παρ. 3 περίπτωση β’ του ν. 4041/1960 (Α’ 36), στο άρθρο 4 του ν.δ. 4547/1966 (Α’192), στα άρθρα 11, 14 και 15 του α. ν. 248/1967 (Α’243), στα άρθρα 2, 3 και 8 του ν. 1344/1973 (Α’36), στο άρθρο 6 παρ. 5 του ν. 1866/1989 (Α’222), στους νόμους 248/1967, 1989/1991, καθώς και στην Φ. 146/1/10978/1969 καταργείται. Οι ασφαλισμένοι μισθωτοί οι οποίοι υπάγονταν, σύμφωνα με τις γενικές, ειδικές ή καταστατικές διατάξεις εκάστου Τομέα, όπως ίσχυαν έως την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου στην ασφάλιση του ΕΤΑΠ – ΜΜΕ, καταβάλλουν ασφαλιστική εισφορά κατά τα προβλεπόμενα στην παράγραφο 1 του παρόντος, εφαρμοζομένων και στην περίπτωση αυτή της παραγράφου 4 του παρόντος.
9. Από την 15.9.2016 η εισφορά που προβλέπεται στο άρθρο 3 παρ. δ’, στο άρθρο 4 παρ. γ’ του ν.δ. 465/1941 (Α’301), στο άρθρο 36 παρ. 2 του ν.δ. 158/1946 (Α’318), στο άρθρο 3 παρ. Γ’ του ν. 1872/1951 (Α’202), στο άρθρο 4 παρ. 3 περίπτωση β’ του ν. 4041/1960 (Α’ 36), στο άρθρο 4 του ν.δ. 4547/1966 (Α’192), στα άρθρα 11, 14 και 15 του α. ν. 248/1967 (Α’243), στα άρθρα 2, 3 και 8 του ν. 1344/1973 (Α’36), στο άρθρο 6 παρ. 5 του ν. 1866/1989 (Α’222), στους νόμους 248/1967, 1989/1991, καθώς και στην Φ. 146/1/10978/1969 καταργείται. Οι ασφαλισμένοι μισθωτοί, οι οποίοι, σύμφωνα με τις γενικές, ειδικές ή καταστατικές διατάξεις εκάστου Τομέα, όπως ίσχυαν έως την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, υπάγονταν στην ασφάλιση του ΕΤΑΠ-ΜΜΕ, καταβάλλουν από 1.1.2017 εισφορά κύριας σύνταξης επί των αποδοχών που ορίζονται στην παρ. 1 και 2 του άρθρου αυτού, η οποία ανέρχεται σε ποσοστό 6,67%. Η εισφορά εργοδότη υπολογίζεται επί των ίδιων αποδοχών και ανέρχεται σε ποσοστό 7,5% για τον Δεκέμβριο του 2016, αναπροσαρμοζόμενου τούτου ετησίως ισόποσα και σταδιακά από 1.1.2017 και εφεξής, ώστε την 1.1.2020 να διαμορφωθεί σε ποσοστό 13,33%. Κάθε άλλη διάταξη που ρυθμίζει διαφορετικά το θέμα καταργείται.
Άρθρο 39 παράγραφος 3
3. Η μηνιαία ελάχιστη βάση υπολογισμού επί της οποίας υπολογίζεται το εκάστοτε προβλεπόμενο ποσοστό εισφοράς καθορίζεται με βάση το ποσό που αντιστοιχεί στον κατώτατο βασικό μισθό άγαμου μισθωτού άνω των 25 ετών.
Ειδικά στην περίπτωση εφαρμογής της περίπτωσης β’ της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου η ως άνω ελάχιστη μηνιαία βάση υπολογισμού αντιστοιχεί στο 70% επί του εκάστοτε προβλεπόμενου κατώτατου βασικού μισθού άγαμου μισθωτού άνω των 25 ετών.
Το υπόλοιπο της διαφοράς που προκύπτει από την καταβολή της μειωμένης, κατά το προηγούμενο εδάφιο της παραγράφου αυτής, εισφοράς σε σχέση με την προβλεπόμενη στο πρώτο εδάφιο της ίδιας παραγράφου αποτελεί ασφαλιστική οφειλή η οποία εξοφλείται σύμφωνα με την παράγραφο 2.
Ως προς το ανώτατο όριο ασφαλιστέου μηνιαίου εισοδήματος εφαρμόζεται σε κάθε περίπτωση η διάταξη της παρ. 2 του άρθρου 38.
3. Η μηνιαία ελάχιστη βάση υπολογισμού επί της οποίας υπολογίζεται το εκάστοτε προβλεπόμενο ποσοστό εισφοράς καθορίζεται με βάση το ποσό που αντιστοιχεί στον κατώτατο βασικό μισθό άγαμου μισθωτού άνω των 25 ετών.
Ειδικά στην περίπτωση εφαρμογής της περίπτωσης β’ της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου η ως άνω ελάχιστη μηνιαία βάση υπολογισμού αντιστοιχεί στο 70% επί του εκάστοτε προβλεπόμενου κατώτατου βασικού μισθού άγαμου μισθωτού άνω των 25 ετών.
Το υπόλοιπο της διαφοράς που προκύπτει από την καταβολή της μειωμένης, κατά το προηγούμενο εδάφιο της παραγράφου αυτής, εισφοράς σε σχέση με την προβλεπόμενη στο πρώτο εδάφιο της ίδιας παραγράφου αποτελεί ασφαλιστική οφειλή η οποία εξοφλείται σύμφωνα με την παράγραφο 2. Στις περιπτώσεις ελεύθερου επαγγελματία ή αυτοαπασχολούμενου που απασχολείται παράλληλα ως μισθωτός σε καθεστώς μερικής απασχόλησης, η κατά το πρώτο εδάφιο της παρούσας παραγράφου μηνιαία ελάχιστη βάση υπολογισμού διαμορφώνεται αφού αφαιρεθούν οι αποδοχές της μερικής απασχόλησης.
Ως προς το ανώτατο όριο ασφαλιστέου μηνιαίου εισοδήματος εφαρμόζεται σε κάθε περίπτωση η διάταξη της παρ. 2 του άρθρου 38.
Άρθρο 39 παράγραφος 10
10. Από 1.7.2016 οι διατάξεις των άρθρων 10 του ν. 4114/1960 «Περί Κώδικος Ταμείου Νομικών» (Α’164), 6 του Οργανισμού Ταμείου Ασφάλισης Συμβολαιογράφων (Αποφ. Υπ. Κοινωνικών Ασφαλίσεων 136/167/16.2/7.3.1988 (Β’131), 4 του Κανονισμού του Κλάδου Υγείας του ΤΑΣ (π.δ. 113/1987, Α’65), 4 του β.δ. της 6/22.9.1956 (Α’ 209), 4 του α.ν. 2682/1940 (Α’ 411), 37 του ν. 4507/1966 (Α’ 71), 4 του π.δ. 73 της 18/29.2.1984 (Α’ 24), 7 παρ. Ζ’ του ν.4043/2012 (Α’ 25), καθώς και το π.δ. 197 της 6/14.4.1989 (Α’ 93) που προβλέπουν ένσημα υπέρ της κοινωνικής ασφάλισης για τους δικηγόρους, συμβολαιογράφους, δικαστικούς επιμελητές και υποθηκοφύλακες καταργούνται. Ομοίως, καταργούνται οι πάσης φύσεως εισφορές των Συμβολαιογράφων υπέρ των Τομέων Ασφάλισης Νομικών, Ασφάλισης, Πρόνοιας και Υγείας Συμβολαιογράφων του Ενιαίου Ταμείου Ανεξάρτητα Απασχολούμενων (Ε.Τ.Α.Α.) επί των δικαιωμάτων τους από τη σύνταξη συμβολαίων και πράξεων. Ειδικώς, τα καταργούμενα ποσοστά επί των αναλογικών δικαιωμάτων στα κρατικά-τραπεζικά συμβόλαια των άρθρων προσαυξάνουν αντιστοίχως τα ποσοστά υπέρ του οικείου Συμβολαιογραφικού Συλλόγου, προς τον οποίο αποδίδονται, προκειμένου να διανεμηθούν σύμφωνα, με όσα ορίζονται στο άρθρο 120 του Κώδικα Συμβολαιογράφων.
10. Από 1.7.2016 οι διατάξεις των άρθρων 10 του ν. 4114/1960 «Περί Κώδικος Ταμείου Νομικών» (Α’164), 6 του Οργανισμού Ταμείου Ασφάλισης Συμβολαιογράφων (Αποφ. Υπ. Κοινωνικών Ασφαλίσεων 136/167/16.2/7.3.1988 (Β’131), 4 του Κανονισμού του Κλάδου Υγείας του ΤΑΣ (π.δ. 113/1987, Α’65), 4 του β.δ. της 6/22.9.1956 (Α’ 209), 4 του α.ν. 2682/1940 (Α’ 411), 37 του ν. 4507/1966 (Α’ 71), 4 του π.δ. 73 της 18/29.2.1984 (Α’ 24), 7 παρ. Ζ’ του ν.4043/2012 (Α’ 25), καθώς και το π.δ. 197 της 6/14.4.1989 (Α’ 93) που προβλέπουν ένσημα υπέρ της κοινωνικής ασφάλισης για τους δικηγόρους, συμβολαιογράφους, δικαστικούς επιμελητές και υποθηκοφύλακες καταργούνται. Ομοίως, καταργούνται οι πάσης φύσεως εισφορές των Συμβολαιογράφων υπέρ των Τομέων Ασφάλισης Νομικών, Ασφάλισης, Πρόνοιας και Υγείας Συμβολαιογράφων του Ενιαίου Ταμείου Ανεξάρτητα Απασχολούμενων (Ε.Τ.Α.Α.) επί των δικαιωμάτων τους από τη σύνταξη συμβολαίων και πράξεων. Ειδικώς, τα καταργούμενα ποσοστά επί των αναλογικών δικαιωμάτων στα κρατικά-τραπεζικά συμβόλαια των άρθρων προσαυξάνουν αντιστοίχως τα ποσοστά υπέρ του οικείου Συμβολαιογραφικού Συλλόγου, προς τον οποίο αποδίδονται, προκειμένου να διανεμηθούν σύμφωνα, με όσα ορίζονται στο άρθρο 120 του Κώδικα Συμβολαιογράφων. Από 1.1.2017, η εισφορά υπέρ του πρώην Τ.Ε.Α.Δ. (νυν ΕΤΕΑ) επί του ενσήμου επικύρωσης της περίπτωσης δ) της παρ.2 του άρθρου 30 του ν.δ. 4114/1960 (Α’164) όπως προστέθηκε με την περ. α) της παρ. 8 του άρθρου 22 του ν.1868/1989 (Α’230), καταργείται.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου