Σάββατο 11 Ιουλίου 2015

Οριστικό πωλητήριο σε Ελληνικό, λιμάνια, αεροδρόμια, ΑΔΜΗΕ

Την οριστική πώληση του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού στη Lamda Development αποφάσισε η κυβέρνηση, με βάση την πρόταση που κατέθεσε χθες στους δανειστές για να κλείσει η συμφωνία. Και σε αυτά ψηφίσατε χθες ναι...

Το Ελληνικό είναι στην πρώτη γραμμή των άμεσων ιδιωτικοποιήσεων μαζί με άλλες εξπρές μεταξύ των οποίων ο ΑΔΜΗΕ, τα λιμάνι του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, η Εγνατία και τα περιφερειακά αεορδρόμια στην γερμανική Fraport. Αξίζει να σημειωθεί ότι η απόφαση αυτή βρίσκεται σε πλήρη αντίθεση με τις προεκλογικές δεσμεύσεις και αναμένεται να προκαλέσει θύελλα στον ΣΥΡΙΖΑ. Στην περίπτωση του Ελληνικού έχει αντιδράσει σφόδρα ο Π. Λαφαζάνης, η Ν. Βαλαβάνη και ο Γ. Τσιρώνης ενώ για τον ΟΛΠ αντιδρά ο υπουργός Θ. Δρίτσας. Ο κ. Λαφαζάνης, ο οποίος είναι αντίθετος συνολικά στο νέο μνημόνιο, αντιδρά και στην πώληση του ΑΔΜΗΕ.

Αναλυτικότερα για τις ιδιωτικοποιήσεις προβλέπεται:
Το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ θα βελτιώσει το Σχέδιο Ανάπτυξης Περιουσίας το οποίο θα περιλαμβάνει την ιδιωτικοποίηση όλων των περιουσιακών στοιχείων που βρίσκονταν στην «κατοχή» του έως την 31η Δεκεμβρίου 2014. Το υπουργικό συμβούλιο θα εφαρμόσει το πρόγραμμα.
Προκειμένου να διευκολυνθεί η ολοκλήρωση των δημοπρασιών, οι αρχές θα ολοκληρώσουν όλες τις εναπομείνασες κυβερνητικές πράξεις, συμπεριλαμβανομένων των περιφερειακών αεροδρομίων, τον ΤΡΑΙΝΟΣΕ, την Εγνατία, τα λιμάνια Πειραιά και Θεσσαλονίκης και το Ελληνικό (ο πλήρης κατάλογος στο Τεχνικό Μνημόνιο). Αυτή η λίστα των ενεργειών ανανεώνεται τακτικά και η κυβέρνηση θα διασφαλίσει ότι οι εναπομείνασες ενέργειες θα προωθηθούν στον ορθό χρόνο.
Κυβέρνηση και ΤΑΙΠΕΔ θα ανακοινώσουν τις ημερομηνίες για την ιδιωτικοποίηση των λιμανιών Πειραιά και Θεσσαλονίκης όχι αργότερα από τα τέλη Οκτωβρίου 2015 και για ΤΡΑΙΝΟΣΕ Rosco, χωρίς ουσιαστικές αλλαγές στους όρους που ισχύουν.
Η κυβέρνηση θα μεταφέρει το ποσοστό που κατέχει στον ΟΤΕ στο ΤΑΙΠΕΔ.

Θα λάβει ουσιαστικά και μη αναστρέψιμα βήματα για την ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων βάσει των υπαρχουσών συνθηκών και με τους υπάρχοντες προωθούμενους αναδόχους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου