Παρασκευή 8 Ιουνίου 2012

Πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου: όλα για τους πλούσιους

Αναδημοσίευση από το Κεράσια και Κρίνοι
Οι πεζοδρομήσεις είναι καλό πράγμα και όλοι τις θέλουν στην περιοχή τους. Αυτό από μόνο του δείχνει πόσο καταστροφικό υπήρξε το ΙΧ αυτοκίνητο, που εισήλθε στη ζωή μας καθόλου τυχαία και καθόλου αθώα. Υπάρχει μια σχετική μελέτη σε αυτό το blog που μπορείτε να διαβάσετε, στη στήλη δεξιά κάτω.

Το ΙΧ αυτοκίνητο τέλος πάντων είναι μεν αναπόσπαστο μέρος της ζωής μας - το κάνανε να είναι και πλούτισαν έτσι οι αυτοκινητοβιομηχανίες, οι πετρελαιάδες, οι λαστιχάδες και ένα ολόκληρο σύστημα γύρω από αυτούς, αντιπρόσωποι, service κ.λπ. - αλλά κανείς δεν το θέλει εκεί που ησυχάζει και ξεκουράζεται, δηλαδή εκεί που κοιμάται, στην κατοικία, εκεί που πάει για αναψυχή, ακόμα όμως και εκεί που εργάζεται, δεν είναι ότι καλύτερο ένας θορυβώδης δρόμος. Μελέτες δείχνουν τις πολύ σοβαρές συνέπειες που έχει στην υγεία η ηχορύπανση, καθώς φυσικά και κάθε είδους ρύπανση της ατμόσφαιρας.

Είναι τυχαίο οτι στα προάστια που κατοικούν οι πλούσιοι, τα δρομάκια είναι στενά, οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις αυστηρές και αποτρεπτικές, τα σαμαράκια που κόβουν την ταχύτητα συχνότατα και φυσικά άφθονοι οι πεζόδρομοι, όπως π.χ. στο Ψυχικό; Δε νομίζω!

Δείτε εδώ αεροφωτογραφία της βίλας του ζεύγους των Ολυμπιακών αγώνων της Αθήνας 2004, Δασκαλάκη - Αγγελόπουλος. Γιατί είναι το ζεύγος των Ολυμπιακών μας; Μα γιατί ο σύζυγος είναι της γνωστής οικογένειας των εταιριών σιδηροκατασκευών οι οποίες, ω! του θαύματος, ανέλαβαν πολλά από τα ολυμπιακά κτήρια! Ναι, αυτά που μας είναι παντελώς άχρηστα και τα πληρώσαμε με τα δάνεια που τώρα πρέπει να ξοφλήσουμε και γι αυτό μας κόβουν μισθούς, συντάξεις, φάρμακα, αδειάζουν τα ασφαλιστικά ταμεία και κλείνουν τα νοσοκομεία. Με λίγα λόγια αυτή τη βίλα την πληρώνουμε εμείς! Βρίσκεται σε ένα απόμερο σημείο του Ψυχικού και ο ήσυχος δρόμος που περνά από τη μια πλευρά της, και δίπλα από δασάκι, είναι γεμάτος κάμερες!


Ναι, εκεί μένουν κάποιοι. Κάποιοι άλλοι πάλι, που δουλεύουν μεροκάματο ζουν σε γειτονιές και περιοχές απ' όπου διέρχονται τεράστιοι κυκλοφοριακοί άξονες, απ' όπου περνούν καθημερινά χιλιάδες φορτηγά, ΙΧ αυτοκίνητα, λεωφορεία, περιοχές σκοτεινές, δίχως ίχνος πράσινου, τόσο θορυβώδεις που ενοχλείται κανείς ακόμα και να περνά απλώς από εκεί με το αυτοκίνητό του, όπου τα κτήρια είναι μαύρα από το καυσαέριο που έχει συσσωρευτεί με το χρόνο. Εκεί όμως ζουν εκατομμύρια άνθρωποι, συχνά μάλιστα είναι περιοχές με κύρια χρήση την κατοικία.

Μια από τις πιο πυκνοκατοικημένες περιοχές, όχι μόνο του Λεκανοπεδίου, αλλά και του κόσμου, είναι η Κυψέλη, με πυκνότητα πάνω από 300 άτομα ανά εκτάριο. Στην αεροφωτογραφία διακρίνεται ο άξονας της οδού Πατησίων. Πρόκειται για μια από τις κύριες περιοχές όπου κατοικούν και κινούνται μετανάστες.

Πηγή των δυο φωτογραφιών: http://www.greekscapes.gr/index.php/2010-01-21-16-47-29/2010-01-21-18-38-00/101/189-kypseli.html

Τα υπόγεια, αφθονούν, το πράσινο, αναλογικά ανύπαρκτο, η πυκνότητα των κατοίκων όπως είπαμε τεράστια, η αναλογία του πλάτους των δρόμων σε σχέση με το ύψος των οικοδομών θυμίζει πηγάδι, η κυκλοφορία των αυτοκινήτων συνεχής, πυκνή, καθώς δεν υπάρχει πουθενά σε αυτή την περιοχή υποδομή ήπιων μέσων μαζικής μεταφοράς, όπως το υπέργειο τραμ που σχεδιάζουν να βάλουν στην Πανεπιστημίου. Και αναρωτιέται κανείς, εν μέσω τεράστιας οικονομικής κρίσης, γιατί είναι προτεραιότητα η πεζοδρόμηση του άξονα της Πανεπιστημίου, και όχι πολλών, μικρών ή και κεντρικών δρόμων υποβαθμισμένων περιοχών αμιγούς κατοικίας ή μικτής χρήσης, που θα αναβάθμιζαν την ποιότητα ζωής εκατομμυρίων φτωχών ανθρώπων;

Φωτογραφία: Κεράσια και Κρίνοι
Φωτογραφία: Κεράσια και Κρίνοι

Η οδός Πανεπιστημίου είναι ένας δρόμος θα λέγαμε βιτρίνας της πόλης. Είναι η οδός της τριλογίας Ακαδημία, Πανεπιστήμιο, Βιβλιοθήκη. Οι χρήσεις των κτηρίων είναι κυρίως τράπεζες και μεγάλα καταστήματα, απ' ότι καταλαβαίνουμε όλοι δε, και τα άλλα κτήρια που σήμερα ίσως δεν χρησιμοποιούνται, πρόκειται να αποκτήσουν τέτοιες λειτουργίες, μεγάλων εμπορικών κέντρων.

Φωτογραφία: Κεράσια και Κρίνοι

Κατά τύχη αυτός ο δρόμος γειτνιάζει με το Κολωνάκι, δηλαδή μια από τις πιο ακριβές περιοχές του κόσμου. Τον αρχιτεκτονικό διαγωνισμό για τη μελέτη της πεζοδρόμησης της οδού, θα χρηματοδοτήσει το Ίδρυμα Ωνάση. Σε συνδυασμό με τους πεζόδρομους της περιοχής γύρω από την Ακρόπολη, δημιουργείται ένα μεγάλο κέντρο πολυτελείας θα έλεγα εγώ, υποτιθέμενου πολιτισμού και αναψυχής - που συνδυάζεται πάντοτε με τα ψώνια σε ακριβά μαγαζιά!

Μακέτα πρότασης για τη διαμόρφωση της οδού Πανεπιστημίου

Πού όμως θα διοχετευτεί η κυκλοφορία των ΙΧ και λεωφορείων που διέρχονται τώρα από τη Πανεπιστημίου; Μα στους γύρω άλλους δρόμους, όπως η Πειραιώς η γεμάτη άστεγους, ουσιοεξαρτημένους, κυκλώματα πορνείας. Ναι, την ίδια ώρα που έχουμε μια Πειραιώς των εξαθλιωμένων, μια Πατησίων που αργοπεθαίνει, θα χρηματοδοτηθεί εν μέσω οικονομικής κρίσης η ολοκλήρωση ενός λουστραρισμένου πυρήνα πολυτελείας της Αθήνας, και γύρω ας πεθαίνει ο κοσμάκης στις τρώγλες του.

Ντροπή και για το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο που, σε αυτήν ειδικά τη συγκυρία, συμμετέχει σε αυτό το σχέδιο, αδιαφορώντας για το θάνατο γύρω μας, για να επιβεβαιώσει έτσι οτι οι χαϊδεμένοι διανοούμενοι, η πνευματική ελίτ, δουλεύει για την άρχουσα τάξη του χρήματος και όχι για αυτό που έπρεπε να υπηρετεί: το λαό. Για τον απλό λόγο ότι έχει προ πολλού ξεκόψει από αυτόν και κινείται στα βόρεια προάστια, στα σαλόνια και τα Μέγαρα Μουσικής νομίζοντας οτι παράγει πνευματικό έργο, ενώ στην πραγματικότητα γυαλίζει τα παπούτσια επαγγελματιών δολοφόνων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου